Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19141 til 19160 af 33650
-
3 linjers grammatik.
ForumindlægJuli wollte gern auf ferie reisen. Sie ¨beslutzen mit das erste auto zu reisen. Es ist eine alte tradition für ihn. Sie treffen die hauptperson wie sie liebt. Er färht zu Istanbul weil er mussen eine Machen zu treffen. btw, tak :) -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man udregner sit snit? Fagene vægter jo forskelligt, og årskaraktererne mindre end eksamenskaraktererne.. forstår det ikke lige.. -
Novelle!!! Hjælp!!!!
ForumindlægHjælp, jeg skal skrive en novelle til i morgen. Novellen skal handle om unddomslivet, men det er jo et bredt emne, så hvad kunne det eventuelt være? HJÆLP!!!!!!!!!! -
Den franske revolution
ForumindlægJeg sidder og skriver dansk/historieopgave om Robespierre. Men jeg forstår ikke, hvad konventet var? Jeg har slået det op, og der stod, det var en forfatning. Men i bøgerne beskrives det nærmere som en regering. Hjælp? -
glas
Forumindlæghej, hvordan er glasset blevet frestillet,hvem og hvornår...?? -
Folkeviser
ForumindlægEr der nogen, der ligger inde med specielle kendetegn, til hvad folkeviser er? -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
AT. desperat efter hjælp.
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og koger over min AT-synopsis. Jeg sidder fast i metoderne, jeg fatter virkelig ikke hvilke metoder man skal bruge i naturgeografi. Jeg har nemlig om svantes teori, hvis I ved hvem det er. Det var ham som udfra hans beregninger kunne konkludere at industrisamfundets krafti... -
Eventyr stil?:(
ForumindlægHej alle! Jeg skal aflevere et eventyr her i morgen og jeg er helt blank jeg kan ikke finde noget at skrive om Det er frit emne men vil gerne have noget med tallet 3 eller 7 med og fantasi ting:) -
Hvad er forskellen på Budskab og Morale?
ForumindlægHej. Hvad er forskellen på Budskab og Morale? -
Engleske skolesystemer?
ForumindlægHey. Har en lille fremlæggelse til imorgen hvor jeg skal forklarer om det engelske system. Nogle der kan sige nogle korte ord om hvad der foregår i "primary school" - "secondary school" og 6th form. Har fundet ud af hvor gammel man er i hver kategori. Men hvad k... -
Karen Blixens "skibsdrengens fortælling"
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker :D Nogen der har læst "skibsdrengens fortælling" af Karen Blixen og kan fortælle mig lidt om: *Buskabet (hvad vil blixen med os)? *Symboler (noget man skal lægge mærke til og har betydning)? *Er er noget særligt ved denne tekst? Er rimelig lost ... -
udviklingskolonialisme
Forumindlægheej smukke mennesker er der nogen der gider at forklare hvad udviklingskolonialse betyder? :) -
Historisk Materialisme.: )
ForumindlægJeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø.. -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
Karl Max
ForumindlægHej. Er der ikke en der lige kan forklare/fortælle mig noget om Karl Max? Hvad det var han var så berømt for? - bare det vigtigste omkring ham. TakKer (: -
Engelsk stil
ForumindlægHej alle. Til efter påskeferien skal jeg have skrevet en engelsk stil - en fristil. Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde på hvad jeg skal skrive om. Det eneste krav er, at stilen skal kunne gå ind under et af de emner vi har haft i engelsk i år - altså enten Amish People, Apartheid, ... -
Haster
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan man undersøger u/grupperede observationer? På forhånd tak. -
BUDDHA
ForumindlægHej... Jeg sidder med en opgave er gået i stå! Opgaven lyder: Hvorfor er buddhismen blevet så populær? ( i vesten) Jeg skal også indrage religionsfaglige begreber... Tak på forhånd..
