Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19141 til 19160 af 47497
-
hjælp
Forumindlæger i gang med at lave lektier. Forstår dog ikke følgende opgave. 1) Bestem normalvektor for linien m, som har retningsvektor r=-2 7 2) Det oplysese at den skærer punktet A(3,9). Jeg skal bestemm... -
Hjælp til lille oversættelse, den amerikanske drøm eller det amerikanske mareridt
ForumindlægEr der en der vil kigge på denne oversættelse: Dansk: Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown Simpson og Ronald Goldman er blevet kaldt århundredets største retssag i USA. Mediernes interesse i sagen er ikke så meget ofrene som den hovedanklagede, OJ Simpson, USA's største fodboldspiller gen... -
rettelse?
ForumindlægWhat can I do to make the world a better place to live in? “Help make the earth a better place; stop annihilation of the world by corporate greed; and help people to live a better life. Stop using slaves and activates terrible war in Asian countries. Stop making atom weapons, which release atte... -
Drejning og specifik drejning.
ForumindlægHey.. v = c*l*SD v er den målte vinkel c er opløsningens koncentration l er prøverøreret længde SD er den specifikke drejning. Men hvorfor har man 2 vinkler? Hvorfor er det ikke den målte vinkel vi søger, men den specifikke drejning? Hvad er forskellen på dem, og hvad er SD et udtryk for? -
Stamfunktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde stamfunktion til en funktion af typen f(x)=xa Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt her: f(x) =xa F(x)= ½*x2 er ikke sikker på om jeg har gjort det rigtig. Det er som om noget mangler. Håber i kan hjælpe -
Bestem a og c
ForumindlægGrafen for f(x)= -x2 + bx + c har toppunkt i (2,1), bestem b og c Please hjælp er gået helt sort :/ -
"Haster" Erik Henningsens "Sat ud"
ForumindlægJeg skal op i overmorgen i dansk og skal snakke om billedet "Sat ud" Er kommet godt i gang med analysen og har fundet ud af en hel del, men dog synes jeg stadig der skal mere fyld på, så hvis nogen nogensinde har arbejdet med dette billede og ligger inde med en analyse, ville det bare v... -
Engelsk eksamen - hjælp, ideer
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til engelsk afsluttende eksamen, og vil gerne have lidt hjælp hist og pist. Først vil jeg gerne høre om der er nogle, som har en god metode at repetere stoffet på, altså skal man analysere sine tekster eller bare læse dem, og self skrive noget ned om dem. Er der en god ide ... -
Omskrivning af sætning til et kvadrat..
ForumindlægJeg er gået i stå i følgende opgave. Håber nogen kan hjælpe mig. Brug anden kvadratsætning til at skrive nedenstående udtryk som et kvadrat: 25^2-20x*t+t^2 -
danske fagudtryk
Forumindlæggode danske fagudtryk, som er gode til mundtlig dansk?? -
VIL I IKKE NOK SVARER :-( jeg er nervøøøs
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
bukser
ForumindlægHej, Hurtigt spørgsmål: Når man snakker om bukser på tysk er det så i flertal eller ental, fx: Damerne har lange bukser på. -
Tale
ForumindlægHeysa.. Hvordan holder man en god tale om et emne og hvilke ting skal man have med? er der en god model man kan gå efter så man får alle virkemidler med, samt at lytteren bliver interesseret? -
Normalside? HVOR MANGE ANSLAG?
ForumindlægHey har læst forskellige steder. Nogle sige 2200 nogle 2250 nogle 2400 hvad er rigtigt? Har hørt at det trækker meget ned hvis man ikke opfylder det givne antal sider... Så hjælp hvis i kan :) -
Geometri!!!!!
ForumindlægHaster, jeg står og skal til eksamen imorgen. men kan ikke komme videre med en opgave. opgaven lyder: Gør rede for sammenhængen mellem en vilkårlig trekants midtnormaler og dens omskrevne cirkel. samt: Gør rede for sammenhængen mellem en vilkårlig cirkels vinkelhalveringslinier og dens omskrevne ... -
fordoblingstiden T2
ForumindlægHej;-) Jeg vil rigtig gerne vide hvad T2 bliver når a er lig log1,04. Altså log 2 divideret med log 1,04. det lykkes ikke på lommeregnerne. ? -
Diktat
ForumindlægHej. Jeg for ALTID et 8-tal til min diktater. Hvilken metoder kan jeg bruge, for at komme højere op, fx. navneord = Ende på - ENE - udsagnsord = Ende på - ENDE - Nutids-R = brug spiser/spise -
Til dem med biologibogen (SYSTIME)
ForumindlægVille høre om en eller anden havde skrevet forklaringer ned til figurene i bogen og som evt. ville snede dem til mig? Jeg fatter absolut hat af de figuer i bogen har nu siddet og læst hele dagen men de figuer siger mig intet :-S En der har mulighed for dette? -
bevis
Forumindlæghey.. har lidt svært ved at bevise disse to formeler: k = 2 × s2 × sinv/2 (Til beregning af korden i en keglestub) og v = (360° × b)/S2 (til beregning af v i en keglestub) nogen der kan hjælpe.. så i velkomne:D -
Hjælp til engelsk
ForumindlægEn der gider at hjælpe det er en disposition med det jeg vil sige? En der vil hjælpe?
