Søgning på: religion c noter. Resultater: 19141 til 19160 af 76504
-
Den harmoniske svingning (formel hjælp tak)
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en delopgave i min SRO hvor jeg skal udlede formlen: x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t) til x(t)=A·sin?(ω·t·φ). Er der nogen der har en ide om hvordan det skal gøres? Jeg har prøvet mig frem med, at konstanten A skal skiftes ud med A*cos(φ) og ... -
Molekyleform Limonen (C10H16)
ForumindlægVis at molekylformlen for limonen er C10H16 ved at tegne alle atomer ind på en af formlen. Jeg har prøvet at tegne molekyleformlen for Limonen, men kan simpelhen kun få det til C10H12, jeg mangler altså 4 H-atomer, er der nogen der kan hjælpe mig? :) -
Energi - Opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? -
Musik
ForumindlægHvad er en kvintcirkel? -
Reaktionshastighed og temperatur
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at besvare dette spørgsmål. Er der nogen der kan hjælpe!!! Her er spørgsmålet og jeg har vedhæftet det tilhørende bilag: Figuren ovenfor viser dioxygens fartfordeling ved forskellige temperaturer. Arealet under en kurve svarer til 100%. Vi forestiller os at molekylerne... -
Finde molaritet
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse den her opgave??: Hvis 39.2 mL af 0.156 M KOH er nødvendig for fuldstændig at neutralisere 20.0 ML H2SO4 opløsning, hvad er så syrens molaritet? H2SO4 (aq) + 2KOH (aq) --> K2SO4 (aq) + H2O (l) -
Ideæt - fysisk form
ForumindlægHej Kan det virkelig passe, at ens lærer i idræt kan trække end ned i karakter på grund af hvor stor/tynd på man er? -
Finde højden af en retvinklet trekant
ForumindlægJeg kender alle sidelængderne men jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af højden. En smule hjælp ville være værdsat :) -
Hvordan finder jeg en side, når jeg kun har oplyst en vinkel, side og vinkelhalveringslinje?
ForumindlægHej alle :D Jeg er ny både her og på HTX, så er lidt grøn og nybegynder på det hele. Min opgave lyder; I en trekant ABC får du oplyst vinkel A = 66,6º, b = 4,6 og vinkelhalveringslinje A = 3,2 Jeg skal nu regne de resterende sider og vinkler ud, og der er mit problem så.. :) På forhånd t... -
Energiformer
ForumindlægHej! Jeg synes fysik/kemi (især fysik) er rigtig sjovt, men jeg fik lige et spørgsmål her forleden med noget termisk energi. Det syntes jeg, at jeg havde lidt svært ved at svare på, så hvis nogle kunne skrive hvilke energiformer der er og hvad de gør/er. Det er sådan nogle som termisk energi, Kem... -
Et jævnt og muntert, virksomt liv paa jorden - Grundtvig
ForumindlægEr igang med en analyse af Grundtvigs "et jævnt og muntert, virksomt liv paa jorden. Jeg er næsten færdig med analysen, og føler jeg har rimelig godt styr på det. Dog er jeg meget i tvivl om der i digtet er rim og rytme. Har ikke kunne finde frem til svar, så hvis nogen kender det, kunne det... -
Sammenhæng mellem gammastråling og ultraviolet stråling?
ForumindlægEr der en sammenhæng mellem gammastråling og UV-stråling? -
reaktionsbrøk p?
ForumindlægHej.. når man opskriver reaktionsbrøken for fx en ligevægt, så dividere man produkterne med reaktanterne men man plejer at skrive p foran. hvad betyder det P??? -
Andengradspolynomier
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med et par spørgsmål vi har fået? kan simpelt hen ikke gennemskue det... :/ alle sporgsmalene er i Andengradspolynomier. 1. Hvad finder man, når man løser ligningen f(x) = 0 2. Hvad finder man, når man løser ligningen f '(x) = 0 3. Hvad finder man, nå... -
eksponentielle funktioner
ForumindlægMangler noget hjælp til hvor man finder information om dette:// -
Chirale i penicillin
ForumindlægHej, Jeg skal finde ud af om der er et chirale i min strukturformel af penicillin. Jeg er dog meget usikker på om det har et. En der kan finde ud af det? -
2 spørgsmål: Notation og ligningsystemer
ForumindlægHej. Sidder og læser i en anden matematikbog end den vi har i skolen (tror den er beregnet til universitetet) hvor der ofte defineres mængder som ... men hvad betyder det egentlig? Mener ikke, at det bliver beskrevet nogle steder. I kontekst; Find et globalt maks for f(x) på D = Jeg er dog... -
Termodynamik
Forumindlæghttp://imgur.com/CvcYKZ2 Er der nogen der ved hvordan man løser dette -
matematik
ForumindlægI en hf-klasse har de 21 kursister nedenstående skostørrelser: 37,37,37,38,38,38,39,39,39,39,39,39,40,41,42,42,43,45,45,45,45. a) Bestem kvartilsættet for fordelingen af hf-klassens skostørrelser. b) Forklar betydningen af medianen -
Kinetisk energi - elektron - accelerationspænding HASTER
ForumindlægHej. Angiv hvor stor en kinetisk energi en elektron modtager fra accelerationspændingen. Spændingsforskel = 4000 v
