Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19141 til 19160 af 36005
-
FSA Hjælp!
ForumindlægOk folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p... -
SRP - viral markedsføring
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og er i gang med at lave en disposition til min SRP. Jeg har valgt at have om viral markedsføring, og jeg fokuserer på virksomheden Warner Bros. Indtil videre har jeg: Redegørelse: - Generelt om viral markedsføring - Warner Brothers - Warner Brothers måde at benytte viral ... -
Integralregning - forslag til mundtligt bevis
ForumindlægHejsa folkens, Jeg er så småt startet på mine dispositioner til min mundtlig matematik A eksamen, og er kommet i tvivl ved et spørgsmål som jeg pt kan trække: "Integralregning: Forklar hvordan stamfunktionen til en funktion findes og redegør for regneregler for integralregning. Udvælg og... -
Differentialregning mundtlig mat b
ForumindlægHej sidder og er igang med mine dispositioner, og er desværre gået lidt i stå. Har et spørgsmål der lyder således Gør rede for begrebet differentialkvotient. Gør rede for monotoniforhold, ekstrema og optimering og sammenhængen mellem disse begreber og differentialkvotient. Inddrag desuden ligni... -
Immatrikuleret 1.9. 1982, Spøgelse.. HJÆLP!! :)
ForumindlægHalløj, jeg sidder i 2.g og har fået til opgave at vælge en novelle fra Sonnergaards novellesamling "Radiator". Jeg skal skrive en litterær artikel over en af disse, og har valgt novellen "Immatrikuleret 1.0. 1982, Spøgelse". Jeg sidder og går i stå, og ville elske en smule... -
Martin Luther King.
ForumindlægHej.. Jeg har som selvalgt emne til den engelske eksamen valgt emenet: Martin Luther King. Den taletid jeg får varer i 5-6 min. Indtil videre ser min disposition således ud: -Who was Martin Luther King? -Who was Martin Luther King inspired by? -What did he do for the African Americans? -What ... -
Spørgsmål ang. talepapir
Forumindlæg1) Må man lave lidt om på punkterne på ens talepapir? F.eks. er det okay jeg først perspektivere til andre studierapporter, før jeg perspektivere til det almene? 2) Jeg har rigtig svært ved at forstå hvad man mener med "fremgangsmåde - empiri/materialer, teori og metoder".. Altså, side... -
rette sætninger/stikord ?
ForumindlægHejsa... er der nogen der gider rette min disposition? Sport in die Schulen Thema: Jungsein/Sport •Warum habe ich dieses Thema gewählt? - Eine persönliche Interesse für Sport •Welche Sportarten kann man treiben? – Diäsch, ein Sportart, die man kaum kennt - Hobby oder Karriere •Sport in die ... -
Mat b - statistik eksamen
ForumindlægJeg skal mandag op i mundtlig matematik b og 2/15 spørgsmål er om statistik! Ville høre om der var nogen af jer der ved hvordan man gør når man kommer op i statistik, altså hvordan man skal bruge tavlen, om man skal beregne noget eller om man blot skal stå og forklare en masse og så ellers tegne... -
Sammenhæng mellem integral og stamfunktion
ForumindlægJeg er igang med at læse op til eksamen og laver til det formål dispositioner til de oplyste emner vi kan komme op i. (Mindst) en af dem sidder jeg dog fuldstændig fast med. 8. Integralregning. Du skal bevise integralregningens hovedsætning om sammenhæng mellem integral og stamfunktion: f konti... -
Differentialregning og integralregning
ForumindlægHej.. Jeg skal op i mundt matematik B på tirsdag og er i gang med at lave dispositioner over de forskellige eksamensspørgsmål. Men jeg har virkelig problemer med dem her: Er der nogen der kan hjælpe og komme med idéer til hvad jeg skal redegør for osv? 11. Differentialregning. Der ønskes en def... -
Hjælp til Dansk Historieopgave (historie)
ForumindlægHej! Jeg ønsker at skrive min Dansk Historie opgave i historie. Min problemformulering er som følger: Hvad er den nutidige vestlige selvopfattelse af de vestlige demokratiers roller under optakten til 2. verdenskrig? Jeg har tænkt mig at bruge en grundbog til historie i gymnasiet (evt. ''... -
eksamens opgave NF
ForumindlægHej.. jeg er studerende på HF og skal til at skrive en tværfaglig eksamens opgave i fagene: Biologi, Geografi og Kemi. Mit overvejende emne er kost og sundhed. men har svært ved at præcisere det. Håber der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg måske kan komme ind på? nogle forslag? Kan det vir... -
Rumkapløb mellem USA og Sovjetunionen
ForumindlægJeg har emnet som nævnt i fagene Fysik (A-niveau) og Historie (A-niveau), hvor vægten ligger på fysik. Jeg skal lave en form for disposition, og jeg har meget svært ved at få kædet fagene sammen på en god måde. Er der en der har en god idé til nogle spørgsmål? Altså i fysik skal jeg naturligvis... -
skæring med x- og y -aksen
ForumindlægHej! Jeg står, og skal op til mundtlig matematik eksamen her i maj. Jeg er derfor igang med, at lave dispositioner til alle de seks emner vi har haft i løbet af skoleåret. Jeg er ved lineære funktioner lige nu. Jeg har derfor et spørglsmål ang. skæring ved x og y-aksen: Eksempelt lyder: I forbin... -
AT - fremlæggelse
ForumindlægEr der en venlig sjæl til stede, som evt. kan hjælpe mig? Det er angående AT, som jeg skal op i om 1 uge. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man skal fremlægge sin opgave? Jeg har spurgt mine lærer og de siger, at man ikke skal fremlægge sin synopsis, men det man har lavet...... Men det jeg har... -
Appelsin, Pleaze hurtig hjælp
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave min dansk synopse. Da min lærer så punkterne under analyse og redegørelse, mente hun at jeg skulle sætte punkterne, som om jeg skrællede en appelsin...? Hvordan det??? Punkterne er således: Disposition for den mundtlige prøve: • Præsentation - Emne - Tekster - Pr... -
AT HJÆLP!
ForumindlægHej Alle. Det ville være super hvis i kunne hjælpe!? - TID? Hvor længe skal den selvstændige fremlæggelse vare ? Og trækker det ned hvis man taler mere end det ? Må man godt ikke have været sin disposition igennem når tiden for den selvstændige fremlæggelse er ovre? - STRUKTUR? Har valgt dansk o... -
"Hjælpelærer" søges til samfundsfag
ForumindlægHej, Jeg skal til samfundsfag eksamen på B-niveau (gymnasie niveau), og søger derfor en person der er utrolig dygtig til samfundsfag, og som har tid og lyst til at hjælpe mig. Det er en 24. timers eksamen, hvor jeg trækker mit spørgsmål d. 24. juni og skal til eksamen d. 25. juni, og je... -
Engelsk mundtlig 10.klasse
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til engelsk eksamen som finder sted på tirsdag. Overemnet er Music and fame, og mit eget emne er "The reverse of the medal". Min lærer har sagt, at det er godt, at vi selv forbereder noget vi vil snakke om til selve samtaledelen, som varer 7 min...
