Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19161 til 19180 af 36784
-
Diskussion i forhold til en opgavens resultater sat imod en eksisterende litteratur
ForumindlægHejsa, Jeg har fået lavet en analyse og skal diskutere resultaterne i forhold til en eksisterende litteratur. Jeg tager vel ikke fejl når jeg siger at en diskussion ikke nødvendigvis behøver være kritikpunkter af modpartens arbejde med området? Hvis mine resultater understøttes af forfatteren, h... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
Doping i oldtiden
ForumindlægJeg er igang med et AT-forløb i gymnasium vedr. doping eller bare generel snyd i oldtiden. Kan I svare på spørgsmålene? 1. Hvad har holdningen til doping i sport og idræt været gennem tiden og hvad kan begrundelsen være for disse holdninger? 2. Hvor kraftige var dopingmidlerne - som fx tørre... -
Accept af opgave?
ForumindlægHvor lang tid går normalt før man får tilbagemelding for en af ens opgaver? Jeg har sendt en opgave ind for meget lang tid siden, og jeg har stadig ikke fået svar. Og hvordan får man egentlig svaret? Pr. mail eller i en besked herinde? -
hjælp med novelle
ForumindlægHva vil det sige evt fortælle kendskab til forfatter ? skal jeg bare skrive om forfatteren ? -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægSkal jeg også angive de bøger jeg har læst, men som jeg ikke har brugt, i litteraturlisten? -
differentialregning rapport
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der er nogle der har en differentialregnign rapport liggende? Jeg skal nemlig lave en rapport om hvad differentialkvotient, tangent og regneregler er osv.. Synes det er svært, når jeg skal fortælle hvordan den konkret udregnes og hvad den geometriske betydning er osv. Håber... -
Hvilken funktion har en skabelsesmyte?
ForumindlægHej;d Jeg skal svare på følgende spørgsmål: Hvilken funktion har en skabelsesmyten, i forhold til biologi , religion , naturvidenskab osv. Hvad vil svaret være? Kh Lea -
Analyse af episk digt
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl omkring når man analyserer et digt med en fortæller som omhandler pronomet "we" Altså, "now we fell the power, we know we will win" Hvad kalder man fx fortæller her? 3.persons-fortæller? Hvilket jeg selv synes er mærkeligt, når man definerer en 3.pe... -
som englene flyver
Forumindlægnaja marie aidts novelle, som englene flyver. Hvad er slangen, Plexus, symbol på? -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
den kolde krig
Forumindlæghej nogle som kan skrive noget om den kolde krig opløsning -
Problemer med lommeregneren
ForumindlægNår jeg taster dette ind på lommeregneren, får jeg et forkert tal, er der nogen der vil prøve, tror jeg sætter parenteserne forkert :) 0,1643 g * 4,180 J/g * (27,3 C – 22,2 C) : 0,101 g * ( 100 C – 27,3 C ) Er enhederne eller korekte ? -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
RETNING AF DANSK STIL! SKAL SNART AFLEVERES!
ForumindlægDANSK STIL, SKAL AFLEVERES DEN 01-01-13!! HJÆLP Hej, jeg er en pige på 14 år som går i 8 klasse, når jeg bliver ældre vil jeg gerne være plastikkirurg men jeg er begyndt at tvivle om jeg kan blive det. I min karakter får jeg kun 4 og 7 i dansk..Altså i stile, men nu fandt jeg endelig Studiepo... -
Årsagerne til at England eroprerede Skotland i slutningen af 1200-tallet
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med et forløb der omhandler Skotske frihedskampe. Jeg har valgt en problemstilling der lyder: - Hvad var årsagerne til, at England erobrede Skotland i slutningen af 1200-tallet. Nogen der har noget viden om dette emne. For jeg kan ikke finde nogen årsager til dette. Det ... -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske..
