Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 19161 til 19180 af 44202
-
matematik
Forumindlæghej vennerder er jo denne her opgave i matematik som jeg ikke kan forstå nogel der kan hjælpe? opgaven kommer her: Find en fjerdedel af 168 -
Brug for hurtig hjælp til isometrisk tegning
ForumindlægBrug for hurtig hjælp til isometrisk tegning -
Prioritetsrækkefølge omkring asymmetrisk carbon
ForumindlægHej, Jeg stødte på denne opgave, hvor jeg havde fået A & B korrekt, men mit svar på prioritetsrækkefølgen i C var forkert (ifølge given facit). Jeg havde svaret COOH (1. prioritet), H2N (2. prioritet) og gruppen med aromatisk ring (3. prioritet). Men facit siger at H2N bør være første priori... -
Hvad betyder det "at vise" noget i matematik?
ForumindlægJeg skal lave en matematikaflevering, som har et spørgsmål, der siger: "Vis, at rumfanget af en kop er ca. 200 kubikcentimeter". Skal jeg f.eks. vise denne kop som en figur i Geogebra eller på papir, eller skal jeg bevise min formel for udregningen? -
Hvad er en tiltering?
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvordan finder finder et forhold (a & b) mellem to forskellige stoffer. Er der nogle der kan forklare mig dette? For det andet hvad er en tiltrering? Jeg forstår ikke formålet med en ''tiltrering'', og hvordan man kan bruge de forskellige mål til alt mul... -
matematik
Forumindlæghvad betyder det når der bruges ; mellem 2 tal f.eks 0; 0,836 -
funktion
ForumindlægHejsa er gået i stå ved disse to opgaver omkring funktioner, som skal laves udfra denne funktion f(x)=5x+20 opgaverne lyder sådan: Anvend din funktion (fra pkt. 4) med en kendt x-værdi og beregn ved indsætning i forskriften den tilhørende funktionsværdi (y-værdi). Anvend din funktion... -
Hvad betyder systematisere måledata?
Forumindlæghjælp -
hjælptil at tegne et stof (organisk kemi struktur)
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe med at fortælle hvad "methyl-2" betyder i et organisk struktur af et stof? Yderligere hvor skal "hydroxy" være henne i selve strukturen? Forstår det simpelhen ikke når jeg sammenligner deeet med figuren, bla. at deer ikke står flere tal efter hydroxy, da... -
DHO: Dansk og historie samspil?
ForumindlægHej En klassisk ting, man bliver spurgt ind til i DHO mundtlig forsvar er, hvordan de to fag spiller sammen/hvad de hver især bidrager til opgaven...men hvad er et godt svar på dette spørgsmål? Jeg har tænkt, at det er vigtigt at forstå historien og den samtid litteraturen er skrevet i, for at ... -
integralregning - nulregl (forklaring for at finde areal mellem 2 grafer)
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare, hvordan nulreglen skal forklares? -
Økosystemer
ForumindlægHej Findes der økosystemer med lav temperatur og højt nedbør? Hvilket svarmulighed er rigtig: - Most water evaporates at low temperature due to the high water vapour pressure above snow and ice. - Such ecosystems do not exist due to little precipitation when it is cold. - Plants cannot liv... -
Hvornår skal man bruge sit oplæsningsstykke til dansk mundtlig?
ForumindlægHvornår skal man bruge sit oplæsningsstykke til dansk mundtlig? -
Ellære
ForumindlægKan man godt have et kredsløb, hvor strømmen kan løbe MERE end to veje efter knudepunktet? -
Forberedelse til folkeskolens afgangseksamen
ForumindlægHej til alle de kloge mennesker på Studieportalen! :D Er der nogle af jer derude der kan give nogle gode råd til hvordan man kan øve/forberede sig til 9. Klasses afgangseksamen? Jeg tænker, at jeg vil prøve at øve mig med nogle gamle digitale prøver. Hvis der er nogle af jer derude der kender e... -
Er det fair?
ForumindlægHej Jeg har brugt rigtig lang tid på at se en masse videoer på yt omhandlende beviser for forskellige sætninger, eftersom jeg synes, at min matematiklærer kører det hele alt for hurtigt igennem. Jeg har spurgt ham idag, om det er okay, at jeg beviser nogle af de sætninger på en anden måde, end ... -
Udtryk i anførselstegn
ForumindlægJeg er så ukreativ er der ikke nogle, som kan give mig nogle sætninger? Altså f.eks.: hun er en slags "modeltype" = hun er meget flot på forhång tak :) -
Syre-basereaktioner!
ForumindlægHej er der nogle der kan forklare dette: På hvilken måde er begreberne stærk kaffe og stærk syre forskellige? -
Paradigme: HASTER
ForumindlægHej allesammen Jeg har dette spørgsmål, hvor jeg ikke helt forstår hvad der spørges efter. En redegørelse for Thomas Kuhns beskrivelse af udvikling i videnskabelig praksis (paradigme-teorien). Kan nogle hjælpe mig Tusind taak skal i have -
SKEMA PÅ GYM?!?!?!
ForumindlægHejjjjj :) Er der nogle som evt. kunne dele nogle gymnasie skemaer eller bare fortælle lidt om deres skema? (mest ift. hvornår man møder og går hjem igen men også ift. fagenes fordeling mm. ) Skal selv starte på stx her til sommer og vil gerne have lidt mere indblik i de typiske skemaer
