Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1901 til 1920 af 154032
-
Lektiehjælp BIOLOGI
ForumindlægHey. Jeg søger lektiehjælp til biologi eksamen! Jeg trækker mit spørgsmål d. 16 juni omkring kl. 11:00 og skal op til eksamen dagen efter d. 17. Jeg har biologi på B niveau, og søger en der har fuldstændig styr på pensum! Jeg bor i Vedbæk og i Hellerup, så hvis der er nogen der har lyst til at t... -
Samf. skriftlig eksamen
ForumindlægEr det tilladt med hjælpemidler i skriftlig eksamen i samfundsfag? -
Hjælp til skriftlig spansk
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i skriftlig spansk afgangseksamen her d. 29 maj, og jeg vil høre om I har nogle gode tips til, hvordan man skriver en god og så godt som fejlfri tekst? Ved alle mine tidligere prøver har jeg det som vane, at skrive min tekst på dansk og derefter oversætte det til ... -
bedre til matematik A - hjælp
ForumindlægHej alle. Efter sommerferien skal jeg op i 3.g og jeg mener at jeg har en del huller i matematikken. Jeg har matematik på A niveau. Jeg vil høre jeres forslag om hvordan man kan blive bedre til matematik, da jeg gerne vil have en nogenlunde god karakter i 3.g ,s ? Fortsat god sommerferie og tak ... -
biologi genatik
Forumindlæghej jeg havde lige svært ved at forstå hvad der menes og hvad jeg bliver forklaret til at gøre i den sidste del af et spørgsmål i en opgave hjælp lige... :) En blomstergartner krydser en ren linie af planter med mørkerøde blomster med planter fra en ren linie med hvide blomster. Afkomsplanterne ... -
Biologi spg.
ForumindlægJeg er ved at lave en biologiopgave omkring energioptagelse og energiforbrug hos gæs. Men sidder fast i følgende opgave:Giv, en mulig forklaring på gæssenes energiforbrug er forskelligt på en eng og på en nysået mark.Opgivede oplysninger:Energiforbrug på eng: 1088 kJ pr. døgnEnergiforbrug på nyså... -
Biologi opgave...
ForumindlægJeg har problemer med at løse følgende spørgsmål i eksamensættet 2005-6-2.opgave 3. Prionera) Hvordan kan man ud fra et protein aminosyrerækkefølge bestemme en mulig baserækkefølge i genet? Håber der er nogen, som kan hjælp. -
Biologi - Eksamen
ForumindlægHej. Jeg står og skal ind til biologieksamen senere i dag, og er virkelig i tvivl om hvordan det skal foregå. Kan nogen hjælpe mig med: - Hvad må jeg tage med til forberedelse? Må jeg tage vores biologibog med som vi har brugt gennem året? - Har jeg adgang til en computer under forberedelsen? ... -
hjælp biologi spøgesmål!!
ForumindlægHej allesammen vil i ikke hjælpe mig har lavet spøgesmålene vil lige se om jeg har lavet dem rigtige kan i ikke lige svar på dem hvis i kender svarene . 1.Hvilke celler har flest mitokondrier? Menneskeceller Planteceller Dyreceller Solceller Fængselsceller 2.Hvorfra spredes... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægJeg skal op I vbiologi, og min lærer sagde at vi kan risikere og får nogle figure figure der ligner de her. Og jeg har lidt svær ved at forstår dem.. Det vil være et stort hjælp hvis der var nogen der kunne hjælpe mig... http://peecee.dk/upload/view/117958 Hvad kan man sige om fig 2.17 En anal... -
Biologi - glukose
ForumindlægGær + mel + vand + kogsalt + glukose hvorfor hæver dejen når glukose bliver tilsat? og hvad er p+glukose ? -
biologi rapport
ForumindlægHej jeg vil høre om i synes jeg er kommet omkring følgende punkter.? Hvordan er jorden opstået forskellige teorier Hvilken rækkefølge ( søg på nettet efter tidsligne) Hvem er Darwin? hvad var han berømt for? Hvordan er livet opsået? – Forskellige teorier - Guds teori - han... -
biologi spg.
ForumindlægHvad er næringsstoffers betydning og anvendelse i kroppen? -
Biologi eksamen
ForumindlægSkal snart til biologieksamen men har lidt problemer. Er der ikke nogen der kan hjælpe med at give en klar beksrivelse af hvad forskellen er på DNA, kromosomer samt gener.? -
Biologi rapport
Forumindlæghvad er: Arvelige egenskaber Bæredygtig Ressourcer Råvarer Spore Symbiose Næringstoffer Frugtlegme Fotosyntese DNA Færdeling Gen Genbank Genmaipulation Kloning Klovning Protein Racer selektion -
biologi-plantecelle
ForumindlægRedegør for de vigtigste organellers funktion i en plantecelle. håber at der nogen der kan hjælpe mig med det på forhånd tak -
Biologi - respiration
ForumindlægNAD+ og FAD kaldes for coenzymer, da de enzymatiske processer ikke kan forløbe uden. men er der nogen der kunne forklare mig præcist hvad coenzymernes rolle er? -
Biologi rensning
ForumindlægHejsa, er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg skal gå lidt i dybde med forklaring af det... -
AT- Biologi
ForumindlægHej, jeg er i gang med AT og er gået lidt stå. 1. Hvilke metoder er relevante at anvende i biologi-delen og kan I give et par eksempler på det for skal skrive det ind i min synopsis. 2. Skal man i sin AT- synopsis perspektivere til de øvrige forløb? Hvis ja hvordan? 3. Skal man formulere spø... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun...
