Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19181 til 19200 af 46442
-
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Novelle
Forumindlæghej, jeg har problemer med at finde på en novelle og kunne godt tænke mig at få noget hjælp. PS: er også villig til at købe en opgave:) -
religion skabelsesberetningen
Forumindlæghej lektiefolk .. nu er der jo to skabelsesberetninger.. kap 1 og 2 i mosesbog.. I hver nævner de noget om mennesket.. er der nogle der evt kan hjælp med at finde ud af , hvilke forskellige ting de siger om mennesket?? takker -
jeg/vi kultur
ForumindlægNogle der har noget om jeg og vi kultur? Ved i eventuelt, hvem der står for teorien? Skal bruge det til min SSO, som skal afleveres på fredag. Tak på forhånd :-) -
Epidemi
Forumindlæghej :) Jeg skal lave et projekt (AT) om mad og mennesker, hvor mad er omdrejningspunktet. Jeg mangler inspiration og forslag. Jeg tænkte på fedme epidemi, da det er et meget vigtig problem idag, men det ved alle noget en masse om, og hvis jeg skulle vælge det, så skal det være en interresant ... -
lån ved faldende markedsværdi
ForumindlægHej! Jeg har fået spørgsmålet: ''Er en aktievirksomhed afhængig af børsværdien/markedsværdien for at kunne optage lån?'' Der står intet om det i vores materiale (det er 2. dag vi har EØ), og jeg har ledt alle steder på nettet. Håber en kan svare, og tak for din/jeres tid! -
Skal lave en fremlæggelse om tiden. Er der nogle der har nogen gode kilder?
ForumindlægSkal lave en fremlæggelse om tiden. Er der nogle der har nogen gode kilder fordi at alle er dårlige med ikke så mange informationer. -
DHO- moderne gennembrud
ForumindlægEr der nogen derude der sidder inde med en god analyse til at anlysere dansk teksten? eller en god kilderkritik metode til historie teksten :) -
Spin
ForumindlægHej.......... er der nogen der kan fortæller mig hvad spin er for noget... Jeg er igang med srp, og har om atombomber over japan i fysik og historie... -
Jan Sonnergaard
Forumindlægjeg har brug for nogle forslag til fortolkningen af Sonnergaards "Historien om en ung mand, der tvinges..."hilsen Rune -
Den franske revolution
ForumindlægNogle der har en historie-opgave (gymnasiet 2.g) om den franske revolution, som de kan ligge ind?Hilsen fra Medusa, Aars -
Ta for the memories - emnet??? Help!!
ForumindlægHvordan skal slutningen tolkes i Ta for the memories - hvorfor siger hun det???Og hvad er det overordnet tema???Håber der er nogen der kan hjælpe mig - som kender historien??? -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie på mandag, og kunne godt bruge nogle notater om 1. verdenskrig. hvis I tilfældigvis ligger inde med nogen. Gerne noget om årsagerne. -
Hamide spielt hamide
ForumindlægHej jeg skal lave en slutning af historien som hedder Hamide spielt Hamide, kan i hjælpe mig med at finde på en slutning som jeg kan skrive :) -
A Gun For Sale
ForumindlægJeg skriver bare lige for at høre om der er nogen der ligger inde med et nogenlunde omfattende resume af historien? -
Oversættelse = Sekundær kilde?
ForumindlægJeg har fået en kilde i form af en kort oversigt af bolsjevikpartiets historie. Det er tydeligvis en oversættelse. Gør det den til en sekundær kilde? -
hvordan skriver man en god konklusion
Forumindlæghej jeg er i gang med en dansk/historie opgave. jeg kan ikke skrive en god konklusion. er der nogen som kan hjælpe mig?? -
Hvad er en frise?
ForumindlægJeg er altså blevet i tvivl om hvad en frise egentlig er... Er det bare en tegning der fortæller en historie, eller er det sammensat af flere tegninger... :-? -
Fortællertype?!
ForumindlægEn som har læst A Dry White Season og som kan fortælle mig hvilken fortællertype der hersker over historien? x_X -
kildekritik
ForumindlægEr lige blevet færdig med min historie opgave om grundloven..men mangler kildekritik.Ved ikk hvad der er...nogle der kan vejlede om hvad man skal skrive her...På forhånd tak
