Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19181 til 19200 af 92586
-
Studietur – Ja tak!
ForumindlægLad mig kort skitsere sagen. På mit gymnasium rejser alle klasser til udlandet på studietur. I denne uge er der rådighedsuge på gymnasiet. Til dem, der ikke ved, hvad det er, kan jeg oplyse, at det er dage, der er til rådighed for lærere, som ønsker at tage på ekskursioner, indhente aflyste timer... -
Bestem forskrift for funktion
ForumindlægBestem forskriften for den funktion, der går gennem A(1,4) og B(4,10) Bestem hvor linjerne skærer hinanden. f(x) = ½x + 1 g(x) = -x - 5 Bestem forskriften for den funktion, der går gennem A(-3,2) og B(3,-1) Løs følgende ligninger: a. ½x - 7 = 1½x + 2 b. 6(x- 2) = 2x + 16 c.... -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
Engelsk stil.
Forumindlæghej alle sammen. er i gang med engelsk stil, men er gået i stå? så er der nogle der vil læse den, rette lidt i den og komme med ider til hvad jeg mere kan skrive .. det ville være super fedt :D Decoration of the body goes far back in time. The human need to adorn themselves has always existed and... -
Målestoksforhold!
ForumindlægJeg er klar over at det enkelt, men kan alligevel ikke finde ud af det! hvis jeg har en linje på 1500mm og skal tegne det i målestoksforholdet 1:10, hvad bliver det så?? -
Hjælp
ForumindlægOpgave: En virksomhed har 1500 ansatte. Først afskediges 10% af dem - og senere afskediges 8% af de tilbageværende. Hvor mange ansatte er der så tilbage i virksomheden? Hvordan regner man det ud? -
Kinas bnp
ForumindlægHej jeg har i en problemformulering fået oplyst at kinas bnp vækst har været i recession de sidste 10 år. Er det rigtigt og kan man finde data på det? -
Hastighed, tid og afstandsberegning
ForumindlægKære alle, Jeg har løst 4 matematikopgaver, som er på 9. klasse niveau. Er der nogen som vil rette dem og hjælpe, hvis jeg har lavet fejl i mine besvarelser? Opgaverne og mine besvarelser er i det vedhæftede word dokumentet. På forhånd tak. -
sammensatte verber
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til denne her opagve med løst og fast sammensatte verber. det skal være i præsens(nutid) . og det er ikke alle felter der skal udfyldes . tusind tak på forhånd :) 1. Mit 82 ___steht ___________ plötzlich ein alter Mensch ______da_____. (dastehen) An ... -
Karakter lige her!
Forumindlægprøven er til 710 klasser.Hej, jeg har en lille test til jer som gerne vil have en karakter, i matematik. Der er ca 20 spørgsmål, som omhandler næsten alle emner i matematik. Karakteren kan give dig et billede på hvordan du ligger :) Karateren aflæses ud fra dine point- i toppen af testen, når de... -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
Eliteklasser, godt eller dårligt?
ForumindlægJeg sidder og laver afleveringer, mens fjernsynet kører i baggrunden. Jeg bor i Sydvestjylland, så her har vi TV Syd. Men så var der noget der fangede min opmærksomhed: Oprettelse af eliteklasser. I Esbjerg vil der blive oprettet eliteklasser for 9. og 10. klasseselever, som mener de har brug fo... -
hej!
Forumindlæghej, jeg har haft matematik B føre og nu har jeg taget faget igen for at genfriske den, men jeg har glemt alt om matematik. har i nogle gode råde og vejledning til mig så jeg kan lære matematiken hurtigt igen??? -
Matemarik på A niveau, er det svært?
Forumindlæghej jeg er ikke særlig god til matematik, og overvejer om jeg skal vælge den studieretning som hedder Matematik A, fysik B og kemi B. Ville lige hører om det er svært? jeg har det fint med fysik og kemi men det er bare matematik der holder mig tilbage... kan i godt fortælle om jeres erfaringe... -
Stil: opsætning i word
ForumindlægHejsaJeg er ved at forklare min datter i 5. klasse noget om indrykning, formatering, ny afsnit, bogstavs str. og andet i word.Da det er nogen år siden jeg selv har gået i skole, er jeg blevet lidt rusten. Kan I evt. kort forklare hvordan og hvad i word eller henvise til en side med forklaringer.P... -
Årsprøve - sidehoved ?
ForumindlægSkriv "årsprøve", fag (f.eks. samfundsfag), dato, dit fulde navn, klasse/hold (f.eks. SAH3), nummer (f.eks. X 15) på alt udleveret papir. Kan ikke forstå, hvad der menes med: SAH3 og 'x 15' ? Okay, måske et dumt spørgsmål, men nogle, som måske kan hjælpe? -
HASTER
Forumindlæghejjeg har en meget vigtig opgave for til på fredag, og håbede på der var nogen som lige havde tid til at hjælpe mig.jeg kunne godt tænke mig og vide noget om, når en sodavand ikke indeholder noget andet end sukker i vand, hvorfor det så er muligt at bestemme indeholdet af sukker i sodavanden . o... -
stress....:0(
ForumindlægDavsJeg ved nu ik helt hvordan jeg skal start. Jeg har det af h...... til. Jeg er så stresset at jeg overhovedet ikke kan læse til eksamen.. jeg har siddet og prøvet på og læs.. men jeg tænker over så mange ting: "hvad hvis jeg dumper", "jeg har meget og nå", " jeg har tr... -
Hvordan indsætter jeg en ligning fra codecogs??
ForumindlægJeg har fundet ud af at pænere latex kan laves via codecogs.com og nogen indsætter det endda på forum'et her. Hvad skal url pakkes ind i så den vises direkte i et post istedet for som et link?? -
AP - prøve
ForumindlægHej allesammen.. Her på torsdag skal jeg til AP prøve.. Jeg tror jeg klare mig fint med den danske del, men er meget i tvivl om latin delen.. er der nogen der har været til prøve i det? altså hvordan var det, hvad gig det ud på.. jeg går bare rundt og tænker på det hele tiden :) vil bare have den...
