Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19201 til 19220 af 36784
-
En rejsebrochure
ForumindlægHejsa Folkens Jeg har brug for hjælp til en lille opgave, selve opgaven ser ikke svær ud men hjælp mig alligevel. jeg skal - lave en rejsbrochure - finde billeder og tekst på tysk om følgende seværdigheder: Gedächtniskirche Siegessäule Reichstag Brandenburger Tor Holocaustmahnmal Bernauer Strasse... -
Puppet State (HASTER!)
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform.... -
berlinmurens politiske og symbolske betydning
Forumindlæghej, jeg ville lige spørger om der er nogen om jer der ved om hvilken politisk og symbolsk betydning berlinmuren havde? jeg har hurtigt brug for svaret. -
hr.ebbes døtre
Forumindlægnogen som kender denne folkevise 1. Det var Ebbe af Kviste, han skulde til Romme ride; hjemme blev hans Døtre to, dem til megen Kvide. - saa listelig de fore - 2. Hr. Bonild og Hr. Skanild, de ere Brødre to; de lover saa mangen skøn Jomfru og giver dem løse Tro. 3. Hr. Bonild og Hr. Skanild, d... -
Synopsis AT om OPLYSNINGSTIDEN
ForumindlægHej Nogle der ligger inde med en AT synopsis om oplysningstiden som jeg kan låne som inspiration? :) Tusind tak på forhånd -
Selv lære latin
ForumindlægHej (: Jeg går i 9. nu, men begynder næste år på et gymnasium, hvor jeg desværre ikke har muligheden for at lære latin. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det, så jeg tænkte på, om nogen af jer kendte en bog, man kunne købe, hvor det var muligt at lære det selv.. Eller hvis I har nogen andre ideer.... -
Matematik C til bachelor i sprog
ForumindlægHej folkens Jeg har kun matematik C fra gymnasiet. Er det muligt at blive optaget på en bachelor i et sprogfag med matematik på C niveau? Eller er B et minimumskrav? -
Absurditet?
ForumindlægJeg skal kunne kende begrebet "Absurditet" indenfor hele det med "eksistentialismen". Jeg mangler lidt en pædagoisk kort forklaring på hvad det er, jeg synes googles svar er lidt kompliceret og svære at forstå. Nogen hjælp? - Og hvis i vil, må i meget gerne også give pædagos... -
Projektopgave-Seksualiteter-Produkt
ForumindlægVi er igang med en projektopgave hvor vi er valgt at have om sekusaliteter Vi mangler ideer til produkt, da det eneste vi kan komme på er et interview men synes det er for lidt som produkt. -
Hvad mener I?
ForumindlægHar lige læst dette her i Fyens Stifttidende: "En gruppe nuværende og tidligere elever omtaler skoleinspektør på Korup Skole, Kurt Schandorph, bla. som "tunge møgsvin", "mega klam" og "stinker helt vildt". Det er for mig virkelig sørgeligt at læse. Er det sådan ... -
Skriftlig kilde eller ikke-skriftlig kilde ?
ForumindlægHey folks .. Vil lige høre om, der er nogen, der kan forklare mig, hvad forskellen på en "skirftlig kilde" og "en ikke-skriftlig" er ? På forhånd tak :) -
Hvilke emner har i haft i oldtidskundskab?
ForumindlægJeg skal have oldtidskundskab i 3g, og kunne godt tænke mig, at vide hvilke (relevante) emner man kommer ind på? -
Nogen der kender nogle gode engelske romaner??
ForumindlægHej jeg har tænkt mig at læse lidt engelsk her i ferien: Men kender ikke nogle :) Så derfor spørgere jeg om der var nogen der kendte navnet på nogle fx gode engelske romaner. Sværhedsgrad: Let/mellem De må ikke være alt for svære, da jeg ikke er så god til engelsk læsning :) På forhånd ma... -
De store opdagelser
ForumindlægJeg har fået til opgave at forsøge at analyser billederne. Men lige det her emne er jeg ikke allerbedst til. Jeg ved det er fra et italiansk tegneserie fra 1989 og sikkert er en form for satire men kan ikke forstå sammenhængen med Columbus. Er der nogle som vil hjælpe mig, hvad forestiller f.eks... -
En - to - tre - NU!!
ForumindlægHey! :) Til jer der har læst bogen: Hvordan reagerer Cecilie og hendes Familie da de får at vide at hun har kræft? Jeg har læst bogen, men har åbenbart ikke liige set noget til det der spørgsmål... Nogen der kan hjælpe? Og jeg kan ikke kigge i bogen, for den har vi afleveret :/ -
HMM - RIGTIGT FORMULERET?
ForumindlægHej folkens:-) Sidder og skrive et eventyr, er lige kommet igang, men ved ikke om det jeg har skrevet er rigtigt formuleret Her er det: Der var engang en prins, som havde mistet sin far for tre år siden. Nu levede han sammen med sin mor. Da hans far døde havde han et sidste ønske og det var at ha... -
Omregning i SI-Enheder af bølger
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan opgaven skal løses, den virker meget simpelt, da det blot skal plottes ind i en kendt formel også løse. Forstår ikke hvorfor svaret på a. ikke blot er 35 m/s, da men vil sige 3.5m*1/0.10s=35 m/s. Jeg tager i mod alle gode råd. -
Eventyr
ForumindlægHej fokens :-) Er der nogle af jer der kunne rette et eventyr? I vil gøre mig en store tjeneste, hvis det er at i vil. Hvis så er den her: Der var engang en prins, som nogle år forinden havde mistet sin far. Så nu levede han alene sammen med sin mor og to brødre. Da kongen levede, holdte han mere... -
Metodeafsnit med hermenutisk tilgang
ForumindlægHej Jeg sider og skriver en opgave på en professionsbatchellor. Jeg er blevet ret forvirret med hensyn til hvor meget der rent faktisk skal skrives i metodeafsnittet. Jeg har skrevet kort hvorfor jeg har valgt den hermenutiske tilgang og skrevet kort om Gadamers filosofi, da det er den retning in... -
Hjælp os! (hvis du ved noget om rom)
ForumindlægHej Alle! Kender du nogle gode hjemmesider om det gamle Rom. Det ville være fantastisk hvis du ved noget om Rom's fald/forfald! En hjemmeside eller noget... Mvh Flodhesteungen :-)
