Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19221 til 19240 af 25465
-
Hvilke hovedområder kan jeg skrive i??
ForumindlægJeg skal til at lave AT7 og skal aflevere valg af fag i morgen. Vil skrive om "det perfekte samfund" og bruge Platon-Staten + Utopia.. Går ud fra at jeg skal skrive i engelsk (humanistisk) og historie (samfundsfagligt) men er ikk sikker? Har set at andre har skrevet om i hvert fald Plat... -
Stil
ForumindlægGodaften, jeg ville høre om der er nogen, der har lyst til at kigge min engelsk stil igennem. Den fylder kun 2 sider. Kan garantere at der højst er 3-4 fejl.. Vil blot sikre mig at den er foreståelig, rent indholdsmæssigt, for udenforstående :) Håber at høre fra jer.. -
Redaktion, ental eller flertal?
ForumindlægHej :D Det er bare et hurtigt spørgsmål, da min ordbog og jeg er lidt uenige. Redaktion er på engelsk editorial staff, men er dette flertal? Fx, hvis jeg nu skal skrive "Redaktionen har diskuteret", skal det så oversættes: "The editorial staff have discussed", eller "The... -
hjæælp jeg er ude og skide
ForumindlægHej :) Jeg står i en rimlig dum situation. Jeg skal lave engelsk outline til imorgen, krav -5min fremlæggelse for klassen -kun 20 liner max med op,af den stil som vi har skrevet. skal vi lære det udenad. osv. Hvad ville i gøre? pjække...eller hvad? Kan sgu ikke nå og skrive+ lære 5min. til imorge... -
fejl i sætninger ?
Forumindlægi en engelsk gramatik opgave, skal jeg rette fejlene i nogle sætninger.har lidt svært ved at finde fejlene i flg. sætninger- måske kan nogle hjælpe mig. He didn't knew her well they had dinner, when the telephone was ringing på forhånd tak. -
Hjælp. Eng. på uni/handelshøjskolen
ForumindlægHej,Jeg er lige i disse MEGET i tvivl om hvad jeg skal gøre efter ferien.Jeg har søgt ind på engelsk på uni, og på engelsk/kommunikation på handelshøjskolen i Århus.Men samtidig er jeg netop blevet kaldt til samtale ved en af de elevstillinger jeg har søgt, og det er imorgen!Mit problem er at jeg... -
oversætning af ord
ForumindlægHej, jeg har lige et par ord som jeg skal have oversat til engelsk. jeg ved godt de er nemme, men nogle gange glemmer jeg dem lige (; - hentede - pludselig --> suddenly? - landede - forbavset - forhindrede - fange - krammede - hev fat i - selvlysende - frem (at tage noget frem) - glimme... -
DIO materialer
ForumindlægHej. Jeg leder efter noget materiale/artikler til min DIO opgave. Det skal helst være noget engelsk materiale.. Min problemformulering er følgende: Jeg vil redegøre for arbejdsforholdene i Kina under planøkonomi og kapitalistisk økonomi. Dernæst vil jeg undersøge levekår for migranter i Kinas sto... -
eng oversættelse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en engelsk oversættelse, og er i tvivl om nedenstående sætning. Under dæknavnet "Tricycle" infiltrerede Popv det tyske efterretningsvæsen. Under the alia "Tricycle" did Popov infiltrate the german intelligence service. - er sætningen oversat korrekt?... -
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
discussion
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med hensyn til min engelsk stil, jeg skal diskuterer om.... citat: discuss whether there is too much violence in movies, the media, computer games etc. and what influence it has on our society. jeg håber at der er nogen der kan hjælpe på forhånd tak -
utællelige ord
Forumindlæghey, nogle ord på engelsk er utællige, de vigtigste man skal huske er - funiture - money - information - advice og news, ikk?? hvordan siger man: Rådene? en god nyhed? og informationerne?? the advice? a good news? the information hvornår skal man bruge a lot of/a piece of?? -
"Famine" af Sinead O'Conner
ForumindlægHej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O'Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester -
Help please
ForumindlægHejsa.. som i nok har læst handler det om engelsk, jeg skal op mundtlig og har brug for lidt hjælp til tekster..hvis i har notater til følgende teksten ville jeg rigtig gerne låne dem.-short happy life of francis macomber-daddy (digt)-monster-the shearers-an inspector calls-the fatal shore -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
Repetition?
ForumindlægHej allesammen..Fransk eksamen i 9. står for døren (skal op på tirsdag, skal dog også repetere engelsk), så jeg vil repetere i dag og i morgen (og hvis det bliver nødvendigt også i overmorgen).Men hvad vil i foreslå at repetere? Det skal helst ikke være på et ALT for svært niveau, da jeg IKKE er ... -
Jeg er ret ny her,gør jeg det rigtig?
ForumindlægHej med jer...Uha første gang jeg prøver at lave et indlæg, men jeg håber jeg gør det rigtig.. jeg ska op i engelsk mdt imorgen og ville høre om der var nogen der havde notater til The death of Tommy GrimeselllerThe making of a provisional?Kan se der er en der har lavet et oplæg, men ingen svar, ... -
Analyse af "Everybody Knows"
ForumindlægHejSkal op i engelsk d. 10 og mangler lige at læse det sidste op og skrive ned hvad jeg skal sige. Vil lige høre om der er nogle der ved hvad "Everybody Knows" af Leonard Cohen, helt præcis vil sige, altså budskab og sådan. Jeg er nemlig ikke så sikker i den. Og vil gerne høre nogle and... -
spanskundervisning 100kr/60min
ForumindlægJeg tilbyder privat spanskundervisning til enkeltpersoner og grupper i KBH. Pris er 100 kr/ 60min. Jeg er flydende på spansk mundtligt og skriftligt, jeg har bl.a. studeret et år på et spansk universitet. Undervisningen foregår på engelsk. Interesserede kan sende mig en mail: spanskewelina@gmai...
