Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19241 til 19260 af 43092
-
Hjæl vedr. overflytning fra et universitet til et andet universitet
ForumindlægHej Nu vil jeg prøve at forklare min situation. Det er således at jeg studerer historie i Odense, og det er mit andet semesteer. Men jeg overvejer at flytte til KBH, satte mit studie. I den forbindelse har jeg udfyldt en ansøgning, som hedder: "Ansøgning om overlytning til eller indskrivnin... -
Mulighed for klagesag?
ForumindlægHej! Jeg var forleden oppe i Historie, og havde under voteringen til eksamen en god fornemmelse af at jeg skulle have 10. Da jeg kommer ind i lokalet og får min karkter at vide, bliver jeg ret så skuffet, da de siger at jeg får 4. Jeg har snakket videre med min lærer om karakteren, og begrundels... -
Grammar Revision Verber
ForumindlægHey guys and girls.Jeg har brug for lidt hjælp og rettelse til nogle engelske sætninger jeg skal oversætte, så det ville være super fedt hvis i ville fortælle om jeg har rettet korrekt og kommet med korrekt rette-grund. 1) The manager of the three films are in townmin rettelse: The manager of the... -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
Hjælp til start og slutning på en "Erindring"!
ForumindlægHej, jeg er en pige der første gang er i gang med, at skrive en "erindring". Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte min stil, og hvordan jeg skal slutte den! Den handler om en ferie på to forskellige steder. Først i Norge og derefter ved Gardasøen. I kan lige høre lidt jeg har skrevet i... -
Rettelse
ForumindlægHej alle samen . Jeg er i gang med noget engelsk stil på vuc 10.kl . Men jeg er virkelig dårlig til engelsk så jeg håber i kan hjælpe mig med at rette den engelsk version. Jeg ved godt i kommer til undre over hvor dårligt jeg er til engelsk. På forhånd tak :) Det er den Engelsk version som skal r... -
Rettelse
ForumindlægFrancos sejr i 1939 betyder ændringer i den spanske skole. I alle undervisningslokaler er det obligatorisk med et kors, samt et portræt af Franco og et af José Primo de Rivera. De tre ting symboliserer idealerne: gud og fædreland. Nationalisterne henretter mange af lærerne, der under borgerkrigen... -
Eksamen - verden efter 1989
ForumindlægJeg har lige trukket emne i historie (24timers eksamen) og vil gerne have lidt hjælp til mine problemstillinger :) kilderne er følgende; kilde 1: Kasper Støvring: Hvorfor Huntington er relevant - hvem har en bedre teori? (2006) kilde 2: Præsident Burn: "Hvis det ikke er ondskab, så er ondska... -
KS Eksamen
ForumindlægHey i kloge hoveder ;) jeg skal til KS eksamen snart, og jeg er den allerførste i min klasse, så jeg er godt nervøs, da jeg ingen anelse har om jeg har lavet det rigtigt. der er meget uenighed mellem lærerne og eleverne hvad man skal gøre og hvad der forventes... er der nogle der kan fo... -
kort lille bitte opg.oversæt
Forumindlæghey. er nogen der lige hurtigt vil kigge sætningerne igennem... 1 Der kan naturligvise ikke skrives historie om den anden verdenskrig uden at churcill navn nævnes. Naturally they cant write a history about the world war two without mention churcills name. 2 Alice er ikke længere at se nogets... -
Rettelse pls
Forumindlæg(håber virkelig nogle vil læse og rette min fejl.. ville være pisse nice) Tiden i bogen foregår kronologisk. Der er ingen former for tilbageblik i historien. Dog er der et enkelt flashback i starten af bogen. Der er ydermere anvendt mange tillægsord i romanen, som beskriver de forskellige persone... -
Gode citater i fbm. lærergaver
ForumindlægHejsa Min klassekammerat og jeg er ved at købe gaver til de 3 lærere, som vi har haft mest. I den forbindelse har vi brug for 3 gode citater til at stå på kortene, som passer til dem som lærere. Det er en historielærer, en engelsklærer og en dansklærer. De er alle tre inkarnerede, ældre undervise... -
Prøveform B, hjælp til novelle- VIGTIGT
ForumindlægHe alle- jeg har trukket "kvindeliv" som mit fordybelsesområde til mundtlig dansk prøveform B. Jeg har brugt uendelig mange timer på at lede på nettet efter noveller der passer til mit område, og har sågar også været en tur på biblioteket- men desværre uden held. Jeg skal bruge en nov... -
online ordbog
Forumindlæghejsa...det har godt nok været nævnt før, men jeg kan anbefalehttp://www.ordbogen.com/en, indtil videre, gratis dk-eng, eng.dk ordbog... -
Det danske sprog
ForumindlægDavs'! skal i gang med at skrive projektopgave om det danske sprogs forandring op i gennem århundredene.. ville spørge om i kunne komme med nogle gode forslag til nogle emner vi kunne tage op..! hehe vi har fundet en del at skrive om, men vil være glade hvis I havde nogle gode forslag?.. elle... -
Optagelsesprøve (HHX)
ForumindlægJeg vil høre hvordan en optagelsesprøve til HHX, kommer til at foregå. Indtil videre ved jeg, at jeg SKAL op til matematik og dansk. Prøverne tilsammen varer 1 time og 30 minutter, andet ved jeg egenligt ikke. - Hvad skal man lave i de to fag? - Hvor mange fejl må man have? - Er det svære e... -
nej nu er det nok!
ForumindlægNu er det for anden gang at jeg får 00.. Dem der kan skrive en engelsk stil ordenltigt til bestående vil jeg gerne bede om hjælp fra, det er meget vigtigt... Hvordan gør hvad gør i, i de forskellige opgaver.. Kan det være så svært at fortælle hvordan man gør?? -
Terminsprøve i uge 11
ForumindlægHej. jeg skal til 3g terminsprøve i næste uge i dansk (A), engelsk (A) og samfundsfag (A). Vil gerne forberede mig grundigt. Så ville høre om nogle ved hvilke emner man kan komme op i år 2010? -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a...
