Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19281 til 19300 af 48309
-
problemer med kilderne
ForumindlægHej folkens :) jeg er godt i gang med at skrive min disposition til historie eksamen, men jeg sidder lidt fast. jeg har trukket: starten på den kolde krig, og det jeg meget glad for, men jeg har fået tre kilder, jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge eller lave underspørgsmål til. jeg har v... -
Hjælp til Eksamensprojekt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til den mundtlige eksamen i min eksamensprojekt her i morgen, men jeg har opdaget en kæmpe fejl i min synopse. Da jeg havde sat mig selv i tidspres i forhold til deadlinen, så resulterede det i en direkte elendig struktur af opgaven. Redegørelsen er stortset ikke tilstede. ... -
Engelske tekster omkring black and white people
ForumindlægJeg er ved at lave disposition til min eksamen til sommer. Jeg mangler at finde en text, som omhandler mit emne. Overemnet hedder "Black and White." og spørgsmålet, som jeg gerne skulle finde en tekst at sammenligne med, hedder: "Why can't the black and white always agre?"... -
Engelsk eksamensemne: short stories
ForumindlægJeg skal op i Engelsk mundtlig (Eksamen) og da vi har fået ny lærer i 3.g har vi altså fået opgivet emner fra 2 forskellige lærer til engelsk og vores nye lærer kan desværre ikke forklare en brik om de emner som vi har fået opgivet fra 1.g og 2.g så håber meget på at nogle af jer kan hjælpe mig. ... -
HASTER - Spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHejsa, jeg skal op til historie eksamen imorgen, hvor jeg har trykket ''Velfærdsstaten og Europæisk samarbejde'' Min disposition er: 1. Kort redegørelse af emnet ( Velfærdsstaten og EU) 2. Kort præsentation af materialet 3. Præsentation af valgte problemstillinger ... -
Problemformulering til kildekritik
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en prøveeksamen i historie så vi ved hvad vi kan ''frygte'' til dne rigtige eksamen. jeg har fået tre kilder, der overordnet handler om socialismen og arbejderbevægelsen. den første kilde er formentlig Louis Pios opråb i avisen socialisten hvori han opfo... -
Marshall-planen
ForumindlægHej, jeg er til 24-timers eksamen i historie, hvor jeg har trukket den kolde krig med udgangspunkt i Marshall-planen Tekstuddrag: http://verdenidanskperspektiv.systime.dk/index.php?id=634 http://www.his2rie.dk/fileadmin/user_upload/Kilder_DK_og_Kold_Krig/KoldKrig_og_DK_Tekst_1_01.rtf Hans Hedtof... -
HJÆLP - spørgsmål til tiden indtil 1454
ForumindlægHej jeg er igang med min 24timers historie eksamen og har fået en masse bilag som omhandler samfundene og kulturmøderne før 1453. Jeg har noget svært ved at lave de 3 taksonomiske spørgsmål, hvor jeg kommer bedst omkring bilaget. Jeg har selv prøvet at stille spørgsmålene: 1. Redegør for de størs... -
Hjælp til problemstillinge(er)
ForumindlægSkal til min sidste eksamen i morgen og uheldigvis er det historie. (ikke mit stærke fag) Jeg skal have fundet en problemstilling ud fra de tekster jeg nu engang har fået og som passer til emnet - Stat og velfærd. Ved det kan være svært at hjælpe når i ikke har teksterne, men med titlerne til ... -
AT - Mad og mennesker - Emnevalg
ForumindlægHej med jer! Jeg skal I forbindelse med min AT-eksamen vælge et emne, som jeg vil skrive om. Det overordnede emne er ”Mad og mennesker” og opgaven lyder som følger: Opgave A Du skal undersøge en sag, hvor mad er omdrejningspunktet. Du skal diskutere, hvilken betydning forholdet me... -
Hjælp! - Primær eller sekundær?
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund og igang med min 24-timers forberedelse inden jeg imorgen skal til eksamen i Historie B. Det har hidtil gået smertefrit, men kan godt mærke jeg ikke er helt sikker, når det kommer til kildekritik, og jeg skal vurdere hvorvidt en kilde er primær- eller sekundærkilde (P... -
onenote
Forumindlæghvordan kan man gør at man ikke synkronisere i onenote, fordi til eksamen må man ikke synkronisere. -
enevælden
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min historie opgave om enevælden i Danmark. Svaret for, hvorfor der blev indført enevælden og enevældens betydning for danskerne har jeg svært ved at finde konkrete svar på. Kan nogen hjælpe mig lidt på vej? -
HJÆLP - dansk
ForumindlægHej!:) Jeg har skrevet en historie og ville bare lige spørge om hvis i ville læse den? Den er ikke særlig lang, men hvis du synes at der er noget der ikke rigtig sådan giver mening, må du endelig fortælle mig det. Det ville være en kæmpe stor hjælp HISTORIEN: Der var engang en gammel landmand,... -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
SSO opgave hjælpp
ForumindlægHej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen??? -
Vildvinen
ForumindlægHej .. Jeg har fået til opgave at analysere Charlottee Weitzes novelle 'vildvinen', men har lidt problemer.. Skal den ses som to historier i forlængelse af hinanden eller som to paralelle forløb? Har søgt lidt rundt på Internettet og der bliver den karakteriseret som et eventyr. Hvorfor? ... -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy...
