Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19281 til 19300 af 152759
-
Bestem areal af punktmængde
ForumindlægNogen, der kan hjælpe med a? -
vektorer
Forumindlægnogen der vil hjælpe mig med den her blækregning (skal afleveres imorgen)? Jeg kan simpelthen ik finde ud af det! opgaven siger: vektor a = (2,-5) vektor b = (-6,4) vektor c = (11,0) vektorerne a og b udspænder et parallelogram, (hvis areal er 22 som jeg beregnde i forrige spørgsmål). beregn læ... -
Ligning - isolering
ForumindlægA = pi * c * (a+b) Er der nogle der kan isolere lille a -
kemiske metoder i syntese
ForumindlægJeg skal i min AT tale om syntesen af farvestoffet mauvein, men ved ikke hvilke metoder jeg bruger i mit forsøg: Place 2.3 mL of water in a 5-mL conical vial and add: • 52 mL of aniline • 60 mL of o-toluidine • 122 mg of p-toluidine • 600 mL of 2 N sulfuric acid Stir using a ... -
rettelse af elektricitets fysik rapport
Forumindlæghej, jeg har fået lavet min fysik kemi rapport om elektricitet, og ville gerne høre jeres meninger og rigtig gerne rettelser til rapporten, det ville jeg være rigtig glad for :) -
Forklar to begreber
ForumindlægEr nogen i stand til at give en forklaring på følgende to begreber: Hydroxidion og neutralisering (hvad dannes altid), hvad menes der hver især med de to begreber i forhold til kemi? -
spørgsmål ang rapport med syntese af jern(ll)sulfat heptahydrat
Forumindlæghej :) jeg er i gang med en kemi rapport om jern(ll)sulfat heptahydrat . Det er en med mængdebergning og sådan noget, og jeg vil spørge til dem der har lavet den om de kunne hjælpe mig med at foklare teorien bag den på forhånd tak -
Mening omkring rapport?
ForumindlægEn der har mulgihed for at læse min kemi rapport igennem for derefter at komme med en bedømmelse? Evt. bud på karakter ville være super! :-) På forhånd mange tak. Allo -
kemisk tegning
Forumindlægkan nogen give en forklaring på hvad en kemisk tegning er? en diskussion på skolen, jeg mener det kun hedder en kemi tegning og ikke en kemisk tegning på forhånd tak Abstein -
indigosyntese og kypefarvning
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne hjælpe mig med en kemi aflevering elle ligger inde med en rapport som jeg kunne låne til at forstå forsøget. Hilsen Celina Mangler virkelig meget hjælp -
Cola, nemt tror jeg!
ForumindlægJeg er sproglig, så tør vædde med nogle af jer andre som har kemi ved det her. Opgaven lyder:I en cola måles pH til 2,7.Bestem (H30+)i colaen.Gerne hurtigt og på forhånd tak! -
meget vigtigt, et forsøg?
ForumindlægHey .. Skal til eksamen på fredag i kemi, men kan ikke finde min rapport om fremstilling af flamingolegeme. Nogle som har en jeg kan låne, eller kan fortælle noget om efterbehandling, noget den bliver til osv? på forhånd mange tak :-) -
CaOH- opløselighedsprodukt (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en kemi rapport over CaOH- opløselighedsprodukt og mangler at vide hvad CaOH- opløselighedsprodukt er (g/100 mL), altså tabelværdien. På forhånd tak! -
Termodynamik
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en opgave i et kemi sæt (vedhæftet) Jeg har brug for hjælp til opgave c, de andre er lavet. Jeg ved ikke lige hvordan man finder entalpien og entropien ud fra grafen. Tak på forhånd :) -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
påvisning af proteiner
ForumindlægSøger efter den kemi der ligger i den reaktion man opnår ved at tilfører koncentreret Salpetersyre til en opløsning indeholdende protein (æggehvideopløsning). Der skulle dannes et tydeligt gult bundfald. -
Godt tegneprogram?
ForumindlægHeykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis? -
Hjælptil C niveau
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen -
Indhold af farvestof
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave i kemi hvor et af spørgsmålene lyder : Bestem inholdet af brilliant blue i Fun. :S Hvordan gør jeg det ud fra en graf? Kan det være noget med forskriften? -
Esterligevægt
ForumindlægJeg skal i min kemi rapport svare på følgende: "Beregn Kc, og kommenter resultatet" Jeg har beregnet det til 1,48M, men hvad kan jeg kan jeg kommentere i forhold til det?
