Søgning på: engelsk disposition eksempel. Resultater: 19321 til 19340 af 43153
-
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
Mulighed for optagelse på trods af dumpet fag?
ForumindlægHej, jeg er i den situation, at jeg vil søge ind på fransk på uni efter min studentereksamen. MEN nu er jeg bange for at dumpe dansk, da dansk er et af fagene, der skal bruges for at blive optaget. kan jeg stadig komme ind hvis jeg dumper eksamen? -
the hobbit
Forumindlæger lige gået i gang med at læse J.R.R. Tolkiens roman "the hobbit" på klassen.. det er bare det, at jeg har læst den før, på dansk, men det er lidt længe siden... så hvis der måske er nogen som ligger inde med nogle notater el. lign. til de enkelte kapitler, og gider sende dem til mig, ... -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
PLEASE, FRANSK! HJÆÆLP!
Forumindlægdet er sådan jeg har lige været op til mundtligt fransk i år (2g) og jeg dumpede :( I årskarakter fik jeg 02 i mundtligt og 4 i skriftligt når jeg begregner gennesnittet af fransk ud, får jeg samlet 1,5 .. dvs det ligger under 2 :( .. skal jeg så tage året om eller har det ik noget indflydelse ..? -
Rigtig sætning?
ForumindlægEr det her rigtig grammatisk? :) SHOW with Sonic & Mark Thursday 10th July for TELIA on strøget 10:00 -
1 sætning
ForumindlægJeg skal oversætte: Jeg væmmes ved mig selv i spejlet. Mit bud: I am disgusted with myself in the mirror Er det korrekt? -
Slægtskab og relevante betegnelser?
ForumindlægHvad er jeg til min fætters datter og omvendt? Er der en betegnelse for det? :-S -
”on the spear of the moment” dansk?
ForumindlægHvad er det danske udtryk for ”on the spear of the moment”? Tak på forhånd. -
Analyse
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde gode eksempler, som jeg eventuelt kunne inddrage i min analyse af denne jobannonce (: TAK på forhånd. Gør på dansk kort rede for opbygningen og karakteristiske stiltræk i nedenstående jobannonce – hvor du skriver på dansk men forsøger at ... -
politiken vs. gyldendal?
ForumindlægHeej! Jeg skal til at købe "cd-ordbøger", men er ikke sikker på hvilken mærke der er bedst. Ville spørger hvilke ordbøger i bruger - hvilken af de to synes i der er "bedst", mest brugbar? -
Penneven
ForumindlægLyder måske lidt sært :b men here it goes.. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en penneven fra Spanien, jeg kunne skrive spansk med (og forbedre mit spansk den vej). Men hvor finder jeg sådan en? -
aids i afrika
ForumindlægHey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen -
Kort tekst - rettelse
ForumindlægHej! Nogen der gider kigge denne korte tekst igennem? :) På forhånd tak -
hvorfor er der anvendt ligefrem ordstilling
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med følgende: Forklar for hver sætning, hvorfor der anvendes enten ligefrem ordstilling eller omvendt ordstilling 1. “Bumpy flight,” Harry Albert said. 2. Why would anyone want such a thing? 3. Not every day do I meet a member of the English royal family t... -
Udvidet og simpel tid
ForumindlægJeg har nogle sætninger som er forkerte. Dem skal jeg rette til det rigtige. Det er om uvidet og simpel tid. Men der er en som jeg ikke kan finde ud af. Det er denne her: He sat and talked with the children, who played on the floor. Jeg mener at det er udvidet tid, og det er jo et paralle... -
Turbinen og generator
ForumindlægHej Jeg er ved at lav en fysik rapport om fremtidens energikilder. Jeg vil høre om der er en af jer der kan hjælp med følgende: En afsnit der beskriver hvordan dampturbiner og generatorer fungerer: altså hvordan man laver strøm ud fra varme Samt kommer ind på kemisk - termisk, kinetisk og e... -
Hvilket ord?
ForumindlægHejsa, Er det lige rigtigt at bruge ordet: "Marriages", som "Matrimonies" om det danske ord; "Ægteskaber"? I må gerne komme med begrundelse, hvis muligt. Fortsat god aften! -
Magtfordeling i Frankrig før,under og efter den franske revolution
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om megfordelingen før under og efter den franske revolution. Jeg syntes det er svært at finde oplysninger om emnet generelt men især under enevælden før finder jeg meget lidt. Jeg skal besvare disse spørgsmål: Hvem havde magten? (Politisk, økonomisk, socialt o... -
Naive - synonym
ForumindlægHvad er det bedste ord der minder mest om "naive". Er det gullible eller credulous
