Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19321 til 19340 af 23766
-
Pseudoførsteordensreaktion
ForumindlægHey SP! Jeg skal lave en rapport om en pseudoførsteordensreaktion, hvor peroxodisulfat reagerer med iodidioner, hvorefter thiosulfationer tilsættes og reagerer med den diiod der dannedes af den førnævnte reaktion (Virker som indikator). Reaktionerne er altså S2O82- + 2 I- --> 2 SO4... -
Figurtal
ForumindlægHej alle Vi har brug for hjælp. Vi skal skrive en rapport om figurtal. vi ved godt hvad det er, men deres formler går os lidt på! hvad er n? fx n(n+1) hvad betyder n? er det ligesom x i en ligning? Kan man bare vælge et random tal? eller kun de tal der indgår i de forskellige rækker ... -
Gelelektroforese + homozygot/hetrozygot
ForumindlægHej. Sidder med en rapport om et forsøg med DNA ved hjælp af elektrafarse. Der er 2 spørgsmål jeg ikke kan finde svar på i mine bøger eller noter så håber der er en herinde der kan hjælpe mig :) 1. Er det realistisk kun at få to bånd vil gel-elektroforese af menneske-DNA? 2. Hvordan ville b... -
Østrogen og Østrogenlignende stoffer
ForumindlægHej! jeg er igang med en biologi rapport om hormonforstyrrende stoffer, og jeg sidder fast med 2 spørgsmål i næsten 2 timer jeg bare ikke kan finde svar på. Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen af jer kender svaret! 1) giv en mulig forklaring på at østrogenlignende stoffer ikke reguleres li... -
Falsk Positive Resultater
ForumindlægHej jeg sidder her med en rapport over et Elisa-forsøg vi har lavet og har følgende spørgsmål: I sjældne tilfælde kan der optræde såkaldt ”falsk positive resultater”, hvor en person testes positiv uden at være smittet med sygdommen. Hvad kan være årsagen til det? Er det rigtigt fors... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej alle. Jeg har projektopgave, og overemnet var kredsløb, så mig og min ven har skrevet om Charles Darwins Evolutionsteori. Vi har lavet rapport og afleveret den, men vi skal fremlægge på onsdag og den skal vare 20 min vores fremlæggelse, og det er vi lidt usikre på. Vi snakker om menneskets ud... -
Optimerings projekt! HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder i den situation og skal lave et projekt i matematik hvor jeg skal skrive teori omkring, differentialregning, tretrinsreglen og optimering. Det ville være en KÆMPE hjælp hvis nogle havde nogle rapporter el. projekter hvor det indgår. Jeg skal aflevere det i aften, så er virkelig i knibe... -
Linjespektrum - hjælp!
ForumindlægJeg har en rapport for, hvor jeg skal beregne bølgelængden af et linjespektrum. Jeg tænkte jeg skullle bruge ligningen: lambda=d*sin(0n)/n Min gitterkonstant d er 1*10^-3m/600 (da gitteret have 600 linjer pr mm)=1.6667*10^-6 Men når indsætter mine værdier (162.7 grader for 1.orden): lambda=1... -
(Syre-base) ioners reaktion med vand
ForumindlægHej :) I forbindelse med en rapport omk. pH i vandige opløsninger - skal jeg opskrive reaktionsskemaer for ionernes reaktion med vand. Jeg har vedhæftet et billede af et skema hvori ionerne fremgår. Mit spørgsmål går først og fremmest på hvilken ion jeg skal vælge? Fordi punktet i resultatbeha... -
Spytamylase.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en spytamylase biologi rapport, og der kommer et punkt, hvor jeg kan skrive om fejlkilder og usikkerhed. Der vil jeg gerne fortælle, hvis forsøget fik andre resultater, hvis man ikke kølede stivelsen ned. Forsøget: 2 reagensglas, med stivelse (kartoffelmel og koldt vand bl... -
Bortskaffelse af kemikalier
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med at skrive en rapport om esterligevægt, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvordan det kan være, at man blot kan hælde følgende kemikalier ned i vasken: 1) NaOH 1, M 2) Ethanol 3) Ethansyre 4) Esterblandingen(reaktionen mellem ethansyre og ethanoll) Er der en ven... -
Biologi C Problemer
ForumindlægHej jeg er en dreng på 16 der går i 1.g, og jeg klarer mig fint i alle fag undtagen biologi. Lige nu for jeg 02 i biologi, men jeg vil gerne have karakteren op, og det kan jeg ved at skrive en god rapport om løgs DNA. Problemet er bare jeg ikke er den bedste til faget og løgs DNA er svært for mig... -
Inholdet af ascorbinsyre i en C-vitaminpille
ForumindlægHej! sidder mied en rapport, hvor jeg i 3. spørgsmål i databehandlingen, hvor jeg skal dette: Bestem ascorbinsyrens molare masse og beregn ud fra 2) en pilles ascorbinsyreindhold (i mg). Dette er spøgsmål nr. 2: Bestem den stofmængde NaOH, der var tilsat ved ækvivalenspunktet og dermed den ... -
hej folkens jeg har en virkelig forvirrende opgave og vil ønske lidt hælp :D
ForumindlægBestem afstanden mellem de to byer langs Jordens overflade.? København har GPS koordinaterne 55o 38’ N og 12o 38’ Ø. Toronto i Canada har GPS koordinaterne 43o 38’ N og 79o 22’ V. Løsningsforslag til KUN ÉN af ovenstående opgaver skal indgå i SO rapporten. Fo... -
DNA-restriktionsfragmentsanalyse
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg med gelelektroforese, hvor vi skulle undersøge DNA-fragmenters baselængder og skrive en rapport.. Ud fra teorien bliver der sagt følgende: DNA-materialet er opkoncentreret og klippet med to forskellige restriktionsenzymer. Skriv med egne ord mere om DNA og restriktio... -
Beregning af forventet forbrug
ForumindlægHej Jeg har udført et forsøg hvis formål er at bestemme indholdet af ascorbinsyrer. Vi har efterfølgende skulle skrive en rapport om forsøget og et af spørgsmålene vi skal svare på lyder således: "Beregning af forventet forbrug 0,00500 M diiod, under forudsætning af at juicen indhold af C-... -
Dissektion af svinehjerte
ForumindlægI min rapport i biologi, har vi lavet en dissektion af et svinehjerte, hertil skal vi besvare nogle spørgsmål. Et af spøgemsålene lyder således: “Find venstre hjertekammer. Hvor pumpes blodet hen, når det forlader venstre hjertekammer og gennem hvilket blodkar? “ Hvad jeg ikke forstår her, er... -
HPLC
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg af hvor jeg skulle bruge HPLC til at finde ud af om der var parabener i et stof. Dette forsøg skal bruges til min SRP. Alle de eksempler jeg har fundet online med HPLC forsøg har selv skulle beregne koncentrationen af det stof de ville identificere, men i den HPLC mas... -
Et lille spørgmål angående fedtstoffer
ForumindlægHej allesammen, jeg er på nuværende tidspunkt i gang med en rapport omhandler forsæbning af fedtstof(olivenolie). Da jeg skal beregne antal c-atomer, som er på hver fedtsyreradikal, vil jeg lige om der er forskel på antal c-atomer på "en fedtsyre" og "en fedtsyreradikal". Jeg... -
pH
ForumindlægHej :) Sidde og er ved at lave min rapport færdig med kan ikke finde ud af det her, nogen der kan hjælpe ? :D 1) Beregn de teoretiske pH vædier for 0,1 M HCl og NaOH. Er der overensstemmelse mellem de målte og de beregnede værdier. 2) Hvad kan afvigelser evt skyldes. Hvad kan jeg evt skrive ?...
