Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19321 til 19340 af 92030
-
Matematik - procent HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har simpelthen glemt alt om det her. Spørgsmålet lyder: hvor meget længere er C end A, og det er 40 cm. C er 80 cm lang, og A er 40 cm lang. Så står der: beskriv i procent, hvor meget C er længere end A. Det er her jeg har brug for... -
Beregn den varmemængde, der skal tilføres
ForumindlægHej, sidder her og er i tvivl om, hvilken formel jeg skal bruge til at løse dette problem ? Spørgsmålet lyder som følger: En cappuccinomaskine bruges til at opvarme 150 g mælk fra 10,0 °C til 70,0 °C. Opvarmningen sker ved at vanddamp med temperaturen 100 °C ledes ned i mælken. Mælke... -
Opløselighed
ForumindlægHvorfor er fedtstoffer uopløselige i vand, mens fedtsyresalte kan anvendes til sæbe? Grundig forklaring:) -
reaktion mellem hex - 1- en og dibrom
ForumindlægNogle som kan hjælpe med: Hvilken type reaktion skete der ved hex-1-en og dibrom? Hvad skulle der til for at de reagerede? -
1-årigt A-niveau?
ForumindlægHVa har I fået af resultater?? :p -
Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed
ForumindlægHej alle! Jeg går i niende klasse, og jeg har lige været oppe og trække emne i dansk. Jeg trak Temaet Kærlighed, og det er jeg rigtig glad for! Jeg sidder nu og leder efter nogle gode prøveoplæg, som jeg kan gå til eksamen med. Da Temaet Kærlighed er et bredt indholdsområde, må jeg vælge et ... -
Vikingetiden
ForumindlægAlt der kan bidrage til min viden omkring vikingetiden og overgangen til det kristne Danmark vil være til meget hjælp. -
Hjælp mig!
ForumindlægHej. Jeg ved ikke, hvilken uddannelse der passer godt til mig? Vil gerne læse humaniora, men der er stadig ingen, jeg er 100% besat af. ( har tænkt lidt på psykologi og antropologi) Om mig selv, kan jeg sige, at jeg godt kan lide at analysere andre folks adfærd. Tit når jeg ser nogen, tænker jeg ... -
At rejse for at finde sig selv?
ForumindlægSkal skrive et dansk essay om at rejse for at finde sig selv. er næsten færdig men den er ik lang nok... har I en eller anden smart idé til noget jeg kan skrive? -
3) Hvordan ser situationen ud for de sorte i dag , og har de samme rettigheder som de hvide ?
Forumindlæg3) Hvordan ser situationen ud for de sorte i dag , og har de samme rettigheder som de hvide ? -
Fremmede
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en projektopgave om danskernes syn på fremmede :-). Derfor vil jeg gerne høre, hvilke emner i kommer til at tænke på i forhold til emnet! Håber i vil hjælpe og give jers bud - tak :-) -
folkekirke og statskirke
ForumindlægJeg har søgt og læst lidt på nettet, men kan stadig ikke finde ud af hvad forskellen på en folkekirke og statskirke er. Er der nogen der kan forklare det med egne ord? Tak. -
11. september 2001
Forumindlæghey jeg tænkte på, om i har nogen argumenter for, hvorfor man kalder den 11. september overgangen til en ny historisk periode :o? -Og hvilke argumenter man kan fremføre for og imod, at tiden efter 11. september kan betragtes som civilisationernes sammenstød :)? mvh Pernille :) -
binational
ForumindlægHvad betyder binational? Kan ikke finde en betydning, som er forstående! -
Ær de danske kvinder - de redder samfundsøkonomien
ForumindlægFra Venstres Ungdom i Vejle skal lyde en tak til de danske kvinder, der endnu en gang har vist at være ansvarlige overfor den danske økonomi. Ukendt er det for de færreste, at vor beærede statsminister, Anders Fogh Rasmussen, tog over i en økonomisk svær tid efter 11. september 2001, der skød ver... -
Egypten
ForumindlægHejHar I nogle forslag til, hvad man kan skrive om inden for emnet "ægypten"? Jeg skal snart vælge emne til historieopgaven og har valgt at beskæftige mig med deet gamle ægypten.. Men jeg ved ikke helt hvad man kan tage udgangspunkt i som underemne?I må meget gerne skrive hvis i har nog... -
Delemner - Menneskeskæbner
ForumindlægHej alle sammen. Skal til at skrive projektopgave, og vi har netop fået præsenteret overemnet - menneskeskæbner. Vil gerne høre om idéer til det underemne jeg skal skrive om. Der skal helst være en del litteratur at finde om det samt mulighed for at undersøge problemet "in field"... -
Billedanalyse
ForumindlægHej Allesammen, Jeg ville lige spørge om, hvordan i vil fortolke det her billede, og hvad vil i kalde de hvide "tårne". På forhånd tak -
Æresdrab - hjælp tak
ForumindlægHej jeg har snart projektuge i niende klasse. Jeg har valgt at skrive om æresdrab men jeg skal også have et produkt som har med æresdrab at gøre nogle gode ideer? Det skal være noget jeg selv kan lave, men bare ikke en film da jeg er alene. Tak på forhånd -
VORES SAMTID
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en lille historie bog, om vores samtid fra 1996-2012! Hvilke ting er bemærkelsesværdige i disser år? Det skal helst bare være emner, som jeg senere undersøger:) Skriv emnerne evt. med en lille forklaring Har allerede tænkt på: Det Arabiske forår? Andre god...
