Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19341 til 19360 af 23766
-
SOP
ForumindlægHej alle sammen så jeg er i gang med min SOP i Digital, Design og udvikling A og programmering B, men jeg har lidt problemer med at skrive min rapport. Min lærer siger jeg bare skal indføre PBL modellen, men første fase i model er problemidentifikation, men en af de første ting jeg gjorde i SOP v... -
Koncentration af azorubin ud fra forskrift
ForumindlægJeg skal skrive en kemi rapport ud fra et forsøg hvor vi skulle måle arbsorbansen af azorubin i en mokai. Det vi gjorde var at vi lavede 5 standardopløsninger af azorubin (5,10,15,20 og 25 ml), som vi målte absorbansen af med et spektrofotometer. Jeg har laved en standarkurve, hvor jeg har konc... -
Forsøg med laser - afbøjningsvinkel og gitterkonstant.. HJÆLP!
ForumindlægGodaften Jeg sidder her med min fysikrapport, hvor jeg slet ikke kan finde ud af udregningerne af måleresultaterne. Spørgsmålene der skal besvares i sammenhæng med rapporten lyder således: a) Beregn afbøjningsvinklen og for hver orden n. c) Indtegn sammenhængende værdier af n og sin I et... -
Æggestokke
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
æggeceller
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Konstant hastighed
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en rapport om konstant hastighed og er blevet i tvivl om den konstante hastighed bør vise sig som en linær funktion eller en anden type?? Vi har også tre overordnet formler til vores teori Fluft = k·A·v^2 Ft = Fluft m=(k/g)=v^2 Jeg fors... -
Optimering
ForumindlægHej. Jeg sidder også skal skrive en rapport i matematik. Problemformuleringen lyder: Besvarelsen skal indeholde et kort afsnit, hvor differentialkvotientbegrebet defineres og der forklares, hvordan differentialkvotienten kan benyttes ved optimering. Desuden skal i undersøge om materialefor... -
Syrning af yoghurt
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper lidt med en bioteknologi rapport, som handler om syrning af yoghurt, men det er fordi at mit forsøg har en afvigelse og jeg kan ikke forstå hvorfor altså det er meningen at den skal have en eksponentiel vækst, hvilket den har, udover det sidste punkt. Jeg har skrevet a... -
Stivelsesnedbrydning med enzymet Termamyl(amylase) og anvendelse af Michaelis-Menten modellen
ForumindlægJeg har svaret på min konklusion om hvad der er sket i forsøget og vores resultater, samt at jeg har brugt modellen og udregnet Km og Vmax. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal gribe min diskussion an. min Rapport er på ca 16 sider og teoriafsnittet er på ca. 2,5 side. Nogen der kan skube min dis... -
Biologisk undersøgelse
ForumindlægJeg skal skrive en bilogi rapport ud fra en undersøgelse vi lavede. Det handlede om at vurdere tilstanden af en sømose vha. makroindexmetoden og undersøge effekten af at tilsætte plantenæringsstoffer til en vandprøve. Under min teori, er der krav på at jeg skal forklare foreskellen på en kvanita... -
Isens smeltevarme
ForumindlægHej alle sammen. Jeg laver en rapport over isens smeltevarme, og jeg er i tvivl om, hvordan man afrunder til betydende cifre, og hvordan man regner den relative afvigelse ud, og så runder resultatet op til betydende cifre. Min vands masse er 202,9 g Min ises masse er 8,2 g Min start temperatu... -
Bestemme formlen efter opvarmning.
ForumindlægJeg skal til årsprøve, og kiggede lige på et forsøg, som jeg kan komme op i. Dette er så et forsøg omkring kobberoxid, hvor jeg skal bestemme formlen for det kobberoxid, der dannes, når kobberpulver ved opvarmning reagerer med luftens oxygen. Jeg er så stødt på det problem, at jeg har glemt hvord... -
Radioaktivitet HJÆÆLP
ForumindlægJeg sidder i den lorte situation at jeg skal op til sysikeksamen.. Jeg har læst op på alt det andet og er nu kommet til radioaktivitet. Jeg har siddet og kigget lidt på mine noter og i bøgerne og jeg er seriøst HELT LOST! Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive, hvad jeg kan sige, hvilke forsøg jeg k... -
Forskellen på at redegøre for og definere sinus, cosinus og tangens.
ForumindlægHej! Har fået nogle eksamensoverskriftersemner. Jeg har derfor fået to om trigonomitri: 1: "Gør rede for sinus, cosinus og tangens i retvinklede trekanter, ud fra enhedscirklen. Giv en eksempel på en konkret anvendelse heraf, hvor du kan tage udgangspunkt i din rapport om målingen af h... -
Termodynamikkens hovedsætninger - eksamen
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklare termodynamikken hovedsætninger og forklarer formlerne enkeltvise? Jeg forstår ikke det jeg kan finde på andre hejjemsider, så måske lidt nemmer foklaret? Har virkelig brug for hjælp til foklaring af disse begreber indenfor et forsøg, som hedder ''... -
Gærcellers aktivitet ved temperatur. Hvad bruges BTB til?
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en rapport i biologi om gærcellers aktivitet ved temperatur. Der er bare kommet et spørgsmål, som jeg ikke forstår. "Hvorfor tilsatte vi BTB og hvad viste det" Forsøget blev lavet med en kolbe, vand blandet med gær og sukker, og i på kolben sad et gærrør med ... -
olieprisernes stignings påvirkning af Danmarks økonomi ?
ForumindlægHej, jeg håber I vil hjælpe mig, for jeg er lidt lost... Vi har om vedvarende energi i teknologi og er i gang med at skrive en rapport. Jeg er gået lidt i stå og kan ikke rigtigt komme videre, da jeg skal skrive om, hvilke konsekvenser det kan have for Danmarks økonomi, hvis vi fortsætter med at... -
effekt tab transformer
Forumindlæghar lavet en tranformation med 800 og 400 spoler mit problem er at min tab er på 42 procent og det indbefatter både varme tab og tranformationen men ifølge teorein brude det give over 50 % fordi strømmen i den ene spole (800 vendinger) til den anden sekundærspolen(400) det vil sige halveret effe... -
Reaktionshastighed
ForumindlægEr ved at skrive rapport om reaktionen mellem persulfationer og iodidioner, og et spørgsmål lyder "Afbild v grafisk som funktion af [I-] (en graf for hver måleserie). Hvad viser graferne? Hvilken værdi har n? Har altså lavet nogle målinger og taget tid, men har ingen idé om hvordan jeg skal... -
Atwoods faldmaskine
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skriv en rapport om Atwoods Faldmaskine, og er gået i stå ved fejlkilder. Vi er blevet fortalt at fejlkilder/antagelser er: - snoren er masseløs - ingen luftmodstand - ingen friktion - ingen tab af energi Det jeg efterfølgende skal er at forklare hvilken indflydelse ...
