Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19341 til 19360 af 32822
  • BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse
  • Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner

    Forumindlæg
    Brugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600
  • Mundtligt 1-årigt A-Niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak!
  • Eksponentiele funktioner bevis for b

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en matematik rapport der omhandler eksponetiele funktioner, jeg skal bevise alle mine formler, der i blandt formlen for at finde b når du har to punkter, men kan slet ikke huske det bevis! Er der som kan hjælpe mig!
  • Redegør for ”relativ” og ”absolut” vækst

    Forumindlæg
    Har kigget i hele min matematik bog og har intet kunne finde, har kigget rundt på nettet har har ikke rigtigt kunne finde noget. så tænkte om der var nogle af jer der vidste kort og præcist hvad relativ og absolut vækst betød. på forhånd tak
  • Pris på bog?

    Forumindlæg
    Heeeeej Nu nærmer året sig jo, hvor man finder ud af hvilke bøger man mangler og dermed skal betale for... For mit vedkommende mangler jeg:Eksamensopgaver i matematik. [2B] 1998Er der nogen som kender en ca. pris på sådan en basse?Nicko-V
  • Differential regning.

    Forumindlæg
    Hej alle kloge mennesker. Jeg sidden med en opgave i matematik hvor jeg skal finde tangentlinjen til en funktion. f(x)=Sin(x)+x og jeg har altså lidt problemer med at difetentierer den, altså finde f´(x). Jeg håber at i kan hjælpe mig. :) På Forhånd tak. :)
  • eksamen

    Forumindlæg
    hej efter 10 klasse skal jeg på eud og i eksamen skal man op i dansk,matematik,engelsk,fysik kemi og 2 andre men skal jeg bruge for eksempel fysik senere i mit liv og for eksempel biologi skal jeg bruge det til noget
  • Optagelsesprøve HTX

    Forumindlæg
    hej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor
  • Optagelsesprøve HTX

    Forumindlæg
    hej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ??
  • Få 12?

    Forumindlæg
    Hej. var til årsprøve i dag i matematik og har nu fundet ud af at jeg har glemt at lave en underopgave. Kan man stadig godt få 12 selvom man har lavet alt andet rigtigt, men mangler at regne en underopgave ud? På forhånd tak :)
  • Potentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Hej håber nogen kan hjælpe!Jeg skal snart til mundtlig matematik. Jeg går i gymnasiet og der skal man ikke regne men bevise. Så jeg skal altså bruge nogle beviser der handler om potentille udviklinger kan nogen hjælpe.?
  • Årsprøve - Mundligt

    Forumindlæg
    Hej jeg har haft matematik på b-niveau i et år (1.g) og skal til årsprøve. Men jeg har 30 minutters eksamination hvilket jeg er bange for muligvis vil være alt for kort. Hvordan kan et spørgsmål lyde, hvor meget står der i et spørgsmål?
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2
  • Eksamen, hvordan?

    Forumindlæg
    Hvordan er det at det foregår til mundtlig matematik eksamen? Må man bruge sine noter fra forberedelsen, som man må i andre fag (og hvordan man står jo med ryggen til noterne), eller skal man kunne det hele udenad, så man kigger så lidt på noterne som muligt..?Og hvad kan man sige hvis man kommer...
  • hvordan løses denne ligning? (-3x1 = 0

    Forumindlæg
    Hei Jeg sidder og er igang med en matematik opgave er stoppet op ved denne ligning: (-3x + 6)⋅√ x +1 = 0 håber i vil hjælpe mig med at løse denne ligning
  • valg af område!

    Forumindlæg
    jeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!!
  • Årsprøve..

    Forumindlæg
    Hej!Har lige et spørgsmål ang. årsprøve. Når man kommer ind til individuel eksamination, er det så beviser og sådan noget man skal fortælle (ligesom i matematik)?? Eller skal man regne nogle opgaver ud og vise dem?Håber nogen vil hjælpe, da jeg er så forvirret ang. dette..