Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 19361 til 19380 af 31727
  • Hvordan regner man BMI ud?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og laver matematik aflevering. Men der er et spørgsmål jeg skal have hjælp til. Beregn personens BMI. Oplysninger: Alder: 15 Højde: 171 Vægt i kg: 51,0 fedt procent; 8,9 Er der nogle som kan hjælpe`?
  • Enigma antal ledninger.

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg sidder her og skriver min SRP i historie og matematik, og har et problem med udregningen af antal af ledninger der er blevet gjort brug af. Jeg fortstår ikke udregninger og mellemregningerne. Håber en af jer kan hjælpe mig :) Hvis i ser på den vedhæftede fil så kan i se opgaven :)
  • Euklids modificerede algoritme

    Forumindlæg
    hey SP Jeg er godt igang med SRP, faktisk næsten færdig men jeg bøvler lige med Euklids modificerede algoritme, hvor jeg er gået i stå ved regel 1. Der står at 120 $ 77 = 43 men hvad betyder $ i matematik sproget og hvordan regnes det ud?
  • svømmebassin til faglig dokumentation

    Forumindlæg
    Jeg kan lige så godt sige det med det samme, at jeg er tungnem, når det gælder matematik. Nå, når det så er sagt. Jeg er igang med at lave et svømmebassin og nu skal jeg proppe pythagoras, funktioner og potenser og rødder ind. Nogen der ved, hvordan man gør det? For jeg er helt på bar bund.
  • Studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej SP. Er der en herinde, som har forstand på matematik og fysik, som kunne have lyst til at læse min indledning til min SRP og sige om de ville få lyst til at læse opgaven? Altså om den er interesseskabende. - Zalamander
  • Målrettede interesser

    Forumindlæg
    Min interesser er økonomi, sprog som "værktøj," kultur og historie, og jeg skal snart vælge et job at skrive om i OSO. Hvilket job retter sig bedst efter mine interesser? Og er der matematik involveret, hvis man studerer økonomi på et universitet?
  • har jeg beseåt B og C når jeg har haft A og dumpet??

    Forumindlæg
    hejsa i HTX startede jeg i første år med matematik på C, andet År på B og sidste år på A, men jeg dumpede så A. Har jeg så os dumpet B og C eller hvordan fungere det egentlig?
  • Opløs faktore

    Forumindlæg
    Hej jeg har en matematik opgave for, som handler om at jeg skal opløse 145 i faktore. Jeg har fundet ud af at 29•5 er 145 og 29 er et primtal, men kan ikke komme videre nu. Tak for hjælpen.
  • reducere dette udtryk (HJÆÆÆÆLPPPP!!!!!!!!!!!)

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en matematik aflevering som jeg skal aflevere i morgen men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal reducere dette 4x2-y2 / 6x2 y-3xy2 Please kom med noget hjælp jeg har virkelig brug for det ;-)
  • Emner til AT

    Forumindlæg
    Hey folkens!!! Håber i kan hjælpe!! Vi har fået tildelt emnet for årets AT - forløb, hvilket er kommunikation. Da jeg har linjen Matematik - Fysik og Kemi er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal skrive om. Har i nogle gode forslag til, hvad man kan skrive om??
  • Vækst på lang sigt. AT3

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har et mindre problem. Jeg skal have lavet en problemformulering til min AT3, som skal indeholde både matematik og samfundsfag, og den skal være omkring vækst på lang sigt. Er der nogle der har nogle foreslag? God aften..
  • Frit Fald - Rapport om Mekanisk Energi

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har fået denne rapport for, og vi har udført forsøget i klassen. Det eneste, som jeg rent faktisk mangler er databehandlingsafsnittet. Jeg er enormt dårlig til matematik, så er der nogen der kan hjælpe mig? Eventuelt lave det for mig ;-) Mvh Daniel
  • Hjælp til vejledende eksamen spørgsmål

    Forumindlæg
    Har fået et vejledende spørgsmål til den mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for eksakt løsning af den lineære 1. ordens differentialligning. Er der en der kan forklare mig hvad "Gør rede" indebærer? På forhånd tak.
  • EKSAMEN!! til jer der var til mat skriftlig idag?

    Forumindlæg
    Hej! Til jer der var til folkeskolens matematik færdighedsregning hvad svarede I så ved opgaven om hvor mange gange den lille trekant kunne være inden i den store? jeg gættede på 6, men havde desværre ikke tid til at regne det efter... :(
  • Bekendtgørelse for eksamen, Mat A Stx.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde rundt på undervisningministeriets side. Er der nogen der kan linke mig til hvordan eksamen foregår med den nye ordning på Matematik A? Altså hvor lang forberedelse, hvor meget til at votere osv? Mvh
  • MAT A SKRIFTLIGT

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder og skal læse op til matematik skriftlig eksamen. Jeg savner en oversigt over alle de emner, man skal have styr på, og en slags oversigt over de "opgavetyper" man kan blive udsat for. Er der nogle der ved, hvor man kan finde sådan en? Tak på forhånd!
  • Hjælpemider til eksamen?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til skriftlig eksamen i matematik, og havde lige et spørgsmål angående hvilke hjælpemidler man må bruge. Må jeg gerne bruge trekant beregneren i Wordmat, der beregner sider og vinkler ud, ve at man blot indsætter de informationer man kender?
  • Eksempel på matematikopaver fra farmaci

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg overvejer at læse farmaci næste år. Er der nogen, der ligger inde med nogle matematikopgaver, så jeg kan få et indblik i, hvilken type matematik man skal lære?
  • Point for at få 12?

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har været oppe i matematik B skriftlig prøve idag og vil gerne vide hvad karakterskalen er. Man kunne få 200 point i alt og har en ide om hvor mange point jeg fik :) Nogle der kan hjælpe ?
  • HAR BRUG FOR HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til årsprøve i matematik, vil derfor gerne være forberedt. Har i gode tricks eller evt. en portalen hvor man kan øve sig. Gerne en gratis øve side. :))) - Det VIRKELIG vigttigt for mig at bestå. MVH. Sofia...