Matematik

Point for at få 12?

24. maj 2019 af GymLiv - Niveau: B-niveau

Hej alle jeg har været oppe i matematik B skriftlig prøve idag og vil gerne vide hvad karakterskalen er. Man kunne få 200 point i alt og har en ide om hvor mange point jeg fik :)

Nogle der kan hjælpe ?


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. maj 2019 af oppenede

https://steen-toft.dk/mat/20152016/1x/proeve/evaluer.pdf har et bud, som formentlig ligner meget den tabel der vil blive brugt når eksamensopgaverne bedømmes, men først når pointtallene for alle eksamensopgaver-ne kendes bliver det besluttet hvordan pointtabellen skal se ud i denne omgang.


Brugbart svar (1)

Svar #2
24. maj 2019 af Regndyr

.


Svar #3
24. maj 2019 af GymLiv

#1

Hej oppenede

Det ser ud som om jeg akkurat får et 10 tal så. Men hvorfor overlapper pointene i hans tabel. 7 går til og med 154 men 10 starter ved 152? Derudover vil jeg også gerne spørge om man stadig får point for rigtig fremgangsmåde  men forkert konklusion?


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. maj 2019 af AMelev

Man kan ikke oversætte point direkte til karakter.
Der skal tages hensyn til helhedsindtrykket. Er det en enkelt ophave, der kikser, mens resten bare sidder lige i skabet, så kan den endelige vurdering være i elevens favør.
Hvis der er nogle småmangler/sjusk, som man ikke har trukket point for, så tæller det ned i helhedsindtrykket og dermed i karakteren, hvis den var på grænsen.


Skriv et svar til: Point for at få 12?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.