Søgning på: filosofi c. Resultater: 19401 til 19420 af 60665
-
Analytisk Plangeometri
ForumindlægHvordan kan man vise at cirkelensligning kan skrives som x2 + y2 - 2x -3y +2 = 0 ? -
K-14 og vand
ForumindlægHej Er der nogen der ved om isotop k-14 (som bruges ved kulstof-14-datering) har en kortere halveringstid hvis materialet der indeholder den er i vand? Er der iøvrigt nogle indvender imod pålideligheden af tallene som fås fra k-14-datering? Venlig hilsen -
Parabel Opgave!
ForumindlægHej jeg håber lige i kan hjælpe mig med disse to opgaver da det er meget vigtigt. 1) Jeg skal bestemme en ligning for en parabel, hvis graf går gennem et punkt med koordinaterne (2,10). Desuden har parablen toppunkt i (-4,5). 2) Jeg skal bestemme en regneforskrift for en parabel, hvis graf går ge... -
Haster ..
ForumindlægHvordan sammenligner jeg "afstanden til månen" med metoden bestemmelse af flagstanges højde ? :) -
hjælp!!!
ForumindlægJeg mangler lige en forklaring på en opgave i orbit b... det er opgave O2.14, jeg kan ikke rigtigt få mit hoved til at løse den :) så hvis der er nogen derude på forhånd tak -
formelle koncentration
Forumindlæghej jeg skal i denne opgave finde den formelle koncentration, har som i kan se lavet første del af opgaven. En vin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. For at bestemme SO2 – indholdet gøres vinen sur, hvorefter 200 mL af vinen titreres med 0,0208 M KMnO4 opløsning Følgende reaktion findes... -
Reaktion
ForumindlægAfstem følgende reaktion 1) CaCl2 + AgNO3 --> Ca(NO3)2 + AgCl -
substitutionsprodukt
ForumindlægHvklket substitutionsprodukt får jeg ved at tilføje ch3o- til trans-1-chloro-methylcyclohexan?? -
Betragt vektorer
ForumindlægHvad er det man, sådan konkret, skal gøre når man skal betragte vektorer.?? Skal man bare finde længderne, skalarproduktet osv?? eller hvordan?? Tak.. -
Please hjaælp :??
ForumindlægVil i ikke være søde at forklare det vigtigeste , altså hvad det er opbygget af og lignende- Det skal afleveres og det skal være kort -tror jeg. Det er derfor jeg kun vil have det vigtigeste med ? Er der ikke nogle der vil hjælpe mig med at forklare : Min forklaring på begrebet aminosyre? Er det ... -
eksponentiel stigning f(t)=b*a^t
ForumindlægHar problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp -
organisk indifikation
Forumindlægjeg sidder fast i denne rapport om organisk identifikation og det er de spørgsmål der er i opgaven under resultat/diskussion -
Afstem nedenstående redoxreaktioner - fortæl hvad der bliver oxideret og hvad der bliver reduceret (og hvordan man ser det).
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe? Billede er vedhæftet? -
Reducering og kvadratsætninger
ForumindlægHejsa jeg har et par opgaver jeg gerne vil have hjælp til.. a) Anvend kvadratsætninger til at opskrive følgende udtryk som kvadratet på en toleddet størrelse 1/4 - c2 jeg forstår ikke lige hvordan det skal gøres her. b) Red... -
Beregn afstanden til månen
ForumindlægDa amerikanerne første gang landede på månen, anbragte de et spejl på dens overflade. Ved at sende laserlys op mod spejlet og opfange det reflekterede lys, kunne man bestemme afstanden til månen med en nøjagtidhed på 15 cm. Det varede en bestemt dag 2,55 sekunder, inden laserlyset kom retur fra m... -
pythagoras sætning
ForumindlægJeg er igang med at skrive nogle noter ind og er stødt ind på noget Vi har en retvinklet trekant, hvor der er blevet oplyst at den ene katete er 15 cm og hypotenusen er på 17cm. Hvordan beregner jeg så den anden katete? :-) Det ville være en stor hjælp, hvis jeg fik noget hjælp! -
organisk
Forumindlæghvorfor er CH3CCCCH3, cis-2-propen og hexamethyl ikke mulige? -
hjælp
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, gerne med en udregning på hvordan man stiller det op :) Hvor langt fra muren må en stige på 3,70 m stå, hvis deri skal nå 3,50 m op ad muren ??? Hvordan stiller man det op. På forhånd tak Mette ' -
reaktionsskema
ForumindlægEr det muligt at lave et reaktionsskema til en teitær alkohol og vise, at det ikke reagere med DNPH?? laver man ikke kun reaktionsskema, hvis der er sket oxidation?? -
Caseanalyse generation Z
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal lave en caseanalyse af denne case: https://www.b.dk/kommentarer/i-2.g-knaekkede-filmen.-marie-fik-stress-depression-og-spiseforstyrrelse i forbindelse med min AT opgave, som omhandler generation Z, og det pres de er under. Min vejleder har sagt at det ville være en...
