Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19401 til 19420 af 114953
-
Syre-base ligevægt og pH måling - EKSAMENHJÆLP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er i gang med at læse til eksamen i Kemi B. Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på i min bog: >>Vis hvordan en syre-baseligevægt opstilles for en ikke-stærk syre og forklar hvordan pH udfra denne kan bestemmes.<< Jeg har vist denne syre-base ligevæg... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHej Har brug for hjælp til at reducere udtrykket (a+b)2+2*(a-b)-(a+b)*(a-b). Jeg tænker at man skal ophæve paranteserne først men kan ikke huske reglerne for det. Tak på forhånd! -
kvalitativ analyse af jern og bromid.
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver. Et rent stof findes ved kvalitativ analyse at indeholde følgende komponenter: jern og bromid. Der udføres en kvantitativ analyse for indholdet af de to komponenter. a) Jernbestemmelse. Der afvejes 0,1604 g stof, som i en målekolbe o... -
Hjælp til en funktion
ForumindlægHvis man ved at denne funktion f(x)=B*X^a går gennem punkt E(2.80) og F(4.640) hvordan finder man så a og b. -
hvordan reger jeg den trigonometriopgave?
ForumindlægI trekant ABC er vinkel C = 90 grader ,a = 3 og c = 5 Beregn vinkel A og B samt siden b. -
vektor i planen
Forumindlæghej.. håber nogen kan hjælpe mig.. vektor a: (-3,2) vektor b:(8,-½)vektor c:(9,5) bestem: (b*(a-b))b bestem: (c*a)(a+b+c) mange tak på forhånd.:) -
Reducér følgende udtryk.
ForumindlægHej! Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Reducér følgende udtryk og beregn værdien når a = 1 og b = 2 (a+b)^2-a^2+2ab-(a+b)(a-b)-4a(b+1) Har brug for et svar så hurtigst som muligt! :) -
Prøven? hvad tror du?
ForumindlægHej, Jeg har igår været op til matematik skriftlig terminsprøve, og er blevet ret nervøs på, hvordan det egentlig gik. Jeg har derfor nogen spørgsmål, som jeg håber i kan svare på - i må gerne svare selvom i ikke ved det med sikkerhed.. Tæller den første del (færdighedsregningen) mindre end den... -
STUDIERAPPORT
ForumindlægHej. Nu har jeg søgt rundt i 100 år, og kan bare ikke finde der hvor man kan udfylde sin studierapport :-O Er der ikke lige en som kan fortælle mig hvor man gør det? Har prøvet at kigge efter det både på emu.dk og lectio.dk Vh Mie -
fyC/engA - rumrejser
Forumindlæghej, Jeg tager udgangspunkt i '2001 A Space Odyssey' (rumrejsen 2001), men er der nogen, der har en ide om hvordan man evt kan få koblet noget fysik henover? Hej hej -
Tdc - økonomisk kredsløb
ForumindlægJeg sidder her med en prøve case-opgave og har problemer med de første opgaver som lyder: Forklar hvordan det økonomiske kredsløb ser ud og hvordan det hænger sammen Vis og forklar tdc position i det økonomiske kredsløb staten arbejder med en stram og lempelig finanspolitik, hvordan vil det påvir... -
Boganmeldelse af - Når snerlen blomstrer ???
ForumindlægHeeey ?? øhmm har glemt at vi skulle have lavet en boganmeldelse af en bog, som hedder- Når snerlen blomstrer !! Og vi får årskarakter her snart om en uges tid,, såå den er meget vigtig !! Please er der nogen, som kan låne mig deres boganmeldelse af bogen eller ?!!!!!! Har seriøst meeeeeegt brug ... -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
AT - Darwin biologi og religion. METODE
ForumindlægHej venner, Jeg skal om et par dage op i min AT opgave vedrørende skabelse og evolution (med udgangspunkt i darwin og d. gamle testamente). Dertil har jeg som metode i biologi omtalt empiri, og i religion hermeneutik. Nu har jeg erfaret, at der bliver lagt meget vægt på metode, og derfor ville j... -
Forløbet til skriftlig samf
Forumindlægantal timer? hvordan foregår det? og hvad med hjælpemidler? tak -
HJÆLP REAKTIONSHASTIGHED
ForumindlægHej jeg skal op i kemi her i næste uge, så jeg ville spørge om der er nogen der kunne forklare mig præcis hvad reaktionshastighed er og hvad det går ud på og kan i give mig nogle eksempler ? :) -
Hvad skal man egentlig bruge enhedscirklen til?
ForumindlægHej allesammen, Når jeg nu sidder og læser om enhedscirklen, forstår jeg stadig ikke hvad den egentlig skal bruges til? Mvh. -
Beregning af foreløbigt gennemsnit?
ForumindlægHvis man nu går i 2.g, og har fået sådan en 12-14 karakterer overført.. kan man så beregne sit "foreløbige gennemsnit" ? Fordi.. der må vel være en måde, hvorpå man kan regne det ud? Er det fx noget med, at højniveaufag tæller det dobbelte af c-niveaufag?Synes det kunne være lidt sjovt ... -
Fatter ik spørgsmålet ??? Hjælp
ForumindlægHeej .. jeg kan simpelthen ikke forstå noget af det her spørgsmål : Du skal redegøre for nogle af projektets vigtigeste problemstillinger, gerne med udgangspunkt i rapporten. Redegørelsen skal omfatte opstilling af mattematiske modeller for befolkningstallets udvikling, samt omfatte anvendelse... -
Flere A fag.. 1,03?
ForumindlægHey...Hvis jeg har flere A fag end der er påkrævet for at man kan bruge 1,03 reglen, tæller det med?eks. på hf kræver det at du har et A fag mere udover dansk A man har.. hvis jeg nu udover dansk har to A fag, hvordan regnes det så ud? Stadigvæk kun med 1,03?- Sam
