Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19421 til 19440 af 42474
-
Historiske kilder
ForumindlægHej SP. Hvor kan der eventuelt findes historiske kilder om Slaget på Reden (1801)? Nogle tips eller sider jeg kan låne? Venligst. -
Eng -> Dan Én sætning
ForumindlægNogen der ved hvad dette betyder:European Muslims should be only Muslims instead of forever remaining North American.Mit bud:Europæiske muslimer skulle kun være muslimer i stedet for at ....kan ikke få "remaining" til at passe ind???Nogen der kan hjælpe ??? -
Sørøver - klædudtøj.
ForumindlægHej, jeg skal sidste skoledag klædes ud som sørøver - jeg er pige. Og har ingen idé om, hvordan jeg skal se ud - altså hvilket tøj?Nogen gode idéer? -
Passé simple
ForumindlægHer er en sætning, hvor jeg skal afgøre om det skal være passé simple eller l'imparfait:Elle (dit) qu'elle n'(était) pas faim.Er det rigtigt indsat?Så skal jeg oversætte:Han slog det hen, (som om intet var sket).I ordbogen står der: slå ngt. hen: ne tenir aucun un coup vers q.Kan jeg ... -
En sætning
ForumindlægHej Jeg vil skrive at den lille pige er van til at der er en større en end hende, der er 'hævet' over hende, der bestemmer. Og enhver chance den lille pige har for endelig at kunne være den store, den vil hun tage.Er ikke sikker på hvordan det kan skrives bedst... noget i retningen af:The... -
partiers holdninger til tørklæder
ForumindlægNogen der ved, hvor man kan finde noget om de forskellige partiers holdninger til tørklædesagen? -
dobbelte blik
Forumindlæger der nogen der kan redegøre for det dobbelteblik -
eksamen
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i tysk og uheldigt har jeg ikke haft heldet med mig men nu når jeg ska op vil jeg høre om nogen havde nogle gode hints til hvad man kan gøre før når man går i 3.g og ikke er super god til det?? -
kort tysk oversættelse
Forumindlægjeg er vildt dårlig til tysk.. håber der er nogle der vil kigge på min oversættelse.. mange takWolfgang war nicht zu Hause. Wo war er? Andrea wurde traurig. Sie hatten doch eine verabredung. Sie hatte sogar ein CD mit. Wolfgang und Dieter waren sicher zusammen. Vielleicht waren sie zu hause bei D... -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par... -
Kan jeg hjælpe med at læse korrektur og komma?
ForumindlægHej alle... Det er efterhånden gået op for mig, at der er mange herinde, der har brug for hjælp med at læse korrektur og sætte kommaer i opgaverne. Det vil jeg gerne hjælpe jer med... ingen skumle bagtanker... ingen krav om betaling... BARE HJÆLP! Da dette sted er lavet til at hjælpe hina... -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
Blærerøvssætninger!
Forumindlæghej.. Tænkte på en disposition, hvordan kunne man starte den? Det er FSA.Eksempel;1) Nu vil jeg gerne starte, med lytteteksten, og efter den vil jeg snakke om læseteksten, og i er velkommen til at stille spørgsmål undervejs. tak. føler bare at jeg er i knibe :S HJÆÆÆLP.. -
Essay
ForumindlægHvad kan man skrive om i et essay? -
Eng grammatik
ForumindlægHejsa Jeg skal lave et skema hvor der skal stå past tense og past continious Så står der en lille tekst, hvor det første udsangsord er ''CAME'' Hvad skal jeg sætte den under past tense eller past continious ? og hvorfor, Hvis fx came skal være under past tense, vil i så ikke give ... -
tysk rettelse
Forumindlæghej..ville lige høre om nogen ville kigge, og måske rette en lille sætning for mig.Die geschichte handelt von hans, wie nur 18 jahre alt war, wenn er tot aufgefunden war. Er its tot von drogen.synes selv det lyder forkert, men ved ikke hvordan det skal laves om. så håber nogen vil kigge på det.. tak -
AT Problemstilling
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet "Vurdering af hvordan samfundet blivet påvirket af tvangsægteskaber" Nogle idéer til hvad der ville være oplagt at skrive om? Tobiasris -
C.P. Ellis
ForumindlægHejsa..er her nogen som har læst teksten C.P. Ellis? Den er opgivet til min engelsk årsprøve, og har lige læst den igennem, men har lidt problemer med at finde på noget at perspektivere til.. nogen som kan hjælpe? :) -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
Tysk eksamen, prøve b, emnet Freundschaft und Liebe
ForumindlægJeg skal forberede en samtale på tysk, hvor jeg skal skrive nogle sætninger ned til emnet "Freundschaft und Liebe" men jeg kan ikke rigtig komme i gang, da det er første gang jeg skal prøve det... Så håber at der er nogen der kan hjælpe mig?
