Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19421 til 19440 af 24890
-
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
perspektivering
Forumindlæghej alle sammen! jeg er virkelig på bar bund her. jeg har nogle forskellige tekster jeg skal prøve at finde en perspektiverings tekst til. her er den jeg søger perspektiveringstekster til. (de har ikke noget med hinanden at gøre) 1) martin & victoria 2) hosekræmmeren 3) en æggesnaps 4) agne... -
Hvordan får man 12 i tysk B?
ForumindlægHej SP Hvad skal der til for at få 12 i mundtlig og skriftlig tysk? Jeg ligger på 10 lige nu, men kunne virkelig tænkte mig at komme det sidste stykke op, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overbevise min lærer om, at jeg altså "fortjener" at få 12. -
kristendoms videnskab
Forumindlægkristendom I går kl. 13:46 af nissen2009 hej 1. når man er troende kristent og tror på Gud , må man gerne have åben tøj / udfordrend tøj, fx korte nederdele og arme kan ses 2. er det rigtig i gammeldags kristent havde de havde lille tørklæde på ? må man gerne have baddragt på , når man er kristen... -
Skålen
ForumindlægHejsa er der nogen som kan hjælpe med følgende opgaver? -
HJÆLP :( Videnskabsteori!
ForumindlægJeg er igang med AT såsom mange andre, og jeg har om overvågning i DK. Og jeg SKAL have noget videnskabsteori med til min fremlæggelse. Hvis jeg bruger teoretikeren Michel Foucault.. er det så videnskabsteori jeg bruger? Tak på forhånd! -
den kolde krig
Forumindlæghvad var jerntæppet, og hvad hvem var president i USA, da den blev offentligjort. jeg vil også gerne have hjælp til at give et resume af den kolde krig på ca 5-10 linjer -
Hjælp - Vil være på forkant med 'Oldtidskunskab'
ForumindlægDa jeg skal have oldtidskundskab efter sommerferien, vil jeg gerne bede Jer om hjælp. Jeg har prøvet at læse om faget herinde (platon etc), men finder det besværligt at forstå. For mig ser det ud som, at man skal have en baggrundsviden om faget, før man kan forstå informationen på nettet. Derfor... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
invictus
ForumindlægEr der nogle som har set filmen Invitus ?? -
Lineær regression - signifikant?
ForumindlægHej alle. Jeg har to grafer (samme begivenhed i 2 lande) i samme koordinatsystem (x-akse: årstal, y-akse: antal begivenheder) og har ud fra disse to linjer lavet en regression. Hvorledes finder jeg ud af, om der er signifikant forskel i antal begivenheder for de 2 lande? På forhånd ta... -
TALE
ForumindlægEr der nogen, der har en tale liggende om enten (for/imod) kongehuset, unges druk, rygning eller plastikkirurgi? Det ville være en kæmpe hjælp!! :-) -
Hjælp til tysk
Forumindlæghej jeg har fået en aflevering i tysk, som jeg har problemer med, især at forstå tekseten. så jeg håber i kan hjælpe mig -
Lyrik - Analyse af Lorteland
ForumindlægJeg har fået til opgave, at skulle lave en analyse af "Lorteland", som er skrevet af Steffen Brandt. Nogen der kan hjælpe? -
reportage emne valg
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skrive en reportage og emnet må være alt mellem himmel og jord - vi må selv vælge. Jeg er helt lost for ideer til hvad den skal handle om. Er der nogen der har nogle forslag? -
Kyoto aftalen :) haster,hjælp:-)
ForumindlægDavs :) En sød sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare det nedstående spørsgmål? Hvorfor er USA, Indien og Kina ikke med i Kyoto aftalen? :-) -
Eventyr?
ForumindlægHvorfor er eventyr ofte fortællinger om en rejse? -
Hvad er fremmedgjorthed?
ForumindlægHvad betyder at man kan opleve fremmedgjorthed? En meget forståelig forklaring, tak. -
Afgangsprøver - dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen i skriftlig dansk. Har i nogle gode råd angående valg af genre? Er det rigtigt at man får højere karakter ved at skrive ikke-fiktion end fiktion? Og hvad var jeres oplevelse med afgangsprøven? Hvad virkede godt for jer - og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på... -
Projekt opgave
ForumindlægJeg har bruge for hjælp i projekt opgave jeg skal skrive om telefon udvilkling gennem tiderne
