Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19421 til 19440 af 24890
  • Hvad betyder "Indre handling?"

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak!
  • perspektivering

    Forumindlæg
    hej alle sammen! jeg er virkelig på bar bund her. jeg har nogle forskellige tekster jeg skal prøve at finde en perspektiverings tekst til. her er den jeg søger perspektiveringstekster til. (de har ikke noget med hinanden at gøre) 1) martin & victoria 2) hosekræmmeren 3) en æggesnaps 4) agne...
  • Hvordan får man 12 i tysk B?

    Forumindlæg
    Hej SP Hvad skal der til for at få 12 i mundtlig og skriftlig tysk? Jeg ligger på 10 lige nu, men kunne virkelig tænkte mig at komme det sidste stykke op, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overbevise min lærer om, at jeg altså "fortjener" at få 12.
  • kristendoms videnskab

    Forumindlæg
    kristendom I går kl. 13:46 af nissen2009 hej 1. når man er troende kristent og tror på Gud , må man gerne have åben tøj / udfordrend tøj, fx korte nederdele og arme kan ses 2. er det rigtig i gammeldags kristent havde de havde lille tørklæde på ? må man gerne have baddragt på , når man er kristen...
  • Skålen

    Forumindlæg
    Hejsa er der nogen som kan hjælpe med følgende opgaver?
  • HJÆLP :( Videnskabsteori!

    Forumindlæg
    Jeg er igang med AT såsom mange andre, og jeg har om overvågning i DK. Og jeg SKAL have noget videnskabsteori med til min fremlæggelse. Hvis jeg bruger teoretikeren Michel Foucault.. er det så videnskabsteori jeg bruger? Tak på forhånd!
  • den kolde krig

    Forumindlæg
    hvad var jerntæppet, og hvad hvem var president i USA, da den blev offentligjort. jeg vil også gerne have hjælp til at give et resume af den kolde krig på ca 5-10 linjer
  • Hjælp - Vil være på forkant med 'Oldtidskunskab'

    Forumindlæg
    Da jeg skal have oldtidskundskab efter sommerferien, vil jeg gerne bede Jer om hjælp. Jeg har prøvet at læse om faget herinde (platon etc), men finder det besværligt at forstå. For mig ser det ud som, at man skal have en baggrundsviden om faget, før man kan forstå informationen på nettet. Derfor...
  • Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd
  • invictus

    Forumindlæg
    Er der nogle som har set filmen Invitus ??
  • Lineær regression - signifikant?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har to grafer (samme begivenhed i 2 lande) i samme koordinatsystem (x-akse: årstal, y-akse: antal begivenheder) og har ud fra disse to linjer lavet en regression. Hvorledes finder jeg ud af, om der er signifikant forskel i antal begivenheder for de 2 lande? På forhånd ta...
  • TALE

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har en tale liggende om enten (for/imod) kongehuset, unges druk, rygning eller plastikkirurgi? Det ville være en kæmpe hjælp!! :-)
  • Hjælp til tysk

    Forumindlæg
    hej jeg har fået en aflevering i tysk, som jeg har problemer med, især at forstå tekseten. så jeg håber i kan hjælpe mig
  • Lyrik - Analyse af Lorteland

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave, at skulle lave en analyse af "Lorteland", som er skrevet af Steffen Brandt. Nogen der kan hjælpe?
  • reportage emne valg

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået til opgave at skrive en reportage og emnet må være alt mellem himmel og jord - vi må selv vælge. Jeg er helt lost for ideer til hvad den skal handle om. Er der nogen der har nogle forslag?
  • Kyoto aftalen :) haster,hjælp:-)

    Forumindlæg
    Davs :) En sød sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare det nedstående spørsgmål? Hvorfor er USA, Indien og Kina ikke med i Kyoto aftalen? :-)
  • Eventyr?

    Forumindlæg
    Hvorfor er eventyr ofte fortællinger om en rejse?
  • Hvad er fremmedgjorthed?

    Forumindlæg
    Hvad betyder at man kan opleve fremmedgjorthed? En meget forståelig forklaring, tak.
  • Afgangsprøver - dansk skriftlig fremstilling

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i morgen i skriftlig dansk. Har i nogle gode råd angående valg af genre? Er det rigtigt at man får højere karakter ved at skrive ikke-fiktion end fiktion? Og hvad var jeres oplevelse med afgangsprøven? Hvad virkede godt for jer - og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på...
  • Projekt opgave

    Forumindlæg
    Jeg har bruge for hjælp i projekt opgave jeg skal skrive om telefon udvilkling gennem tiderne