Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 19461 til 19480 af 129394
-
Hvad er x og hvad er y ??? Matematik
ForumindlægHej alle! vi er i gnag med nogle opgaver i matematik, angående pendulsving osv. Her er følgende resultater: Pendul (lod) Længde (m) 0.10 0.50 0.61 0.29 0.40 0.20 (500 g) 0.20 (50 g) Tid for 20- -svingninger 20.6 33.0 36.0... -
bestem t så vektorene a og b er ortogonale
Forumindlægbestem t så vektorene a og b er ortogonale a=(t^2,1,3) b=(2,t,1) Hvordan skal jeg gøre? -
Mundtlig eksamen spørgsmål
Forumindlægskal til mundtlig mat eksamen snart, og i nogle af spørgsmålene ved jeg ganske enkelt ikke hvad min lærer egentlig beder mig om. Så ville være fantastisk hvis der var nogle som kunne fortælle hvad jeg skal vise/komme ind på når hun skriver: "Redegør for hvad der forstås ved en stamfunkt... -
Fysik/Kemi eksamen
ForumindlægHej. På fredag der skal jeg til eksamen i fysik/kemi.. Jeg har 14 emner, som jeg kan komme op i, men jeg er helt sort, når der snakkes om fysik/kemi. Kan I ikke hjælpe mig det lidt? Hvis I kan skrive nogle forsøg til hver emne, eller hvis I kender en hjemmeside med forsøg til emner, så ... -
Reducer (2a+b)^2-3a(a-2b)-10ab
ForumindlægEr der nogle der kan hjæpe mig med at reducere denne ligning? 2a+b)^2-3a(a-2b)-10ab Tak -
Igen MATEMATIK OPG..
Forumindlægoka... jeg er gået helt ned pga. matematik.. nu har jeg lige fået en aflevering for til imorgen og jeg sidder bare og føler mig dum.. please hjælp..^^ opg 1. ligninger: 1) 5(3x-2)+2(5x-3) = 7(4x-1)-3(5x-1) 2) 4(2x-5)+8(3x-5) = 5(4x-3)-3(2x-3) 3) (5x-4)*3-(4-3x)*5) = 7x+(3x-4)*7 oka det er dem je... -
Kemi på B-niveau, fysik på A-niveau
ForumindlægHvad er kravene og forventninger til fagene set fra jeres personlige synspunkt? Hvordan med afleveringer? Får man det svært, hvis man ikke kan følge med på C-niveau? Det er ikke fag, jeg føler, jeg kan "læse op på" hjemmefra. -
RIGTIG KORT tysk oversættelse B niveau
ForumindlægHej Er der nogen der vil være søde, og rette min rigtig kort oversættelse. Jeg har den både i tysk og dansk version. Kun 6 linier. -
6. bakterievækst opgaven fra eksamen 2005..
Forumindlægnogle der har lavet spg c i denne eksamens opgave hvor man skal give en forklaring på at der stadig er glukose tilbage i målelige mængder i reagensglas 7a-9a når antallet af bakterier er konstant og de lever under anaerobe forhold.. Bakterierne er fakultativt anaerobe og i de glas med ilt er der... -
FYSIK EKSAMEN NÆSTE UGE, HJÆLP SÅ DU SØD :)
ForumindlægHej jeg skal op til fysik eksamen næste uge, så jeg er igang med at lave dispositioner til mine emner -vand og dets egenskaber -solen, atomernes opbygning og fotosyntese -fossile brændstoffer og forbrænding -organisk kemi/alkohol -metaller -magnetisme -induktion -syrer, baser og salte... -
Dansk: Råd til eksamen (9. klasse)
ForumindlægJeg skal snart op til dansk eksamen, og vil lige høre nogle gode råd til eksamen, om hvordan man kan får god karakter osv. -
Livet på matematik-økonomi studiet i Aarhus
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som har gået på, eller går på lige nu, matematik-økonomi studiet på Aarhus Unveristet, som gerne vil fortælle mig lidt om studiemiljøet, hvordan niveauet er i forhold til gymnasiet og hvad der ellers kan være relevant :) Tak på forhånd! :-) -
Eksponentielle funktioner: y=b*e^kx
ForumindlægEksponentielle funktioner: En opgave siger, gør rede for regneforskriften y=b*e^kx Facitlisten giver resultatet y=0,84*1,0416^x Tip: Anvend logaritmeregnereglerne. Er der en der kan vise og forklare mig hvordan man når frem til facit? -
Hvad gør Samf A sværere end Samf B?
ForumindlægHvad er forskellene på Samf A/B udover, at der er flere antal timer på A? Er det "kun" at man har international politik, eller er der mere? Er økonomi-delen fx sværere på A? -
Engelsk B delprøve 1 - maj 2009
ForumindlægJeg ville høre om der eventuelt var nogen der lå inde med svar på engelsk b delprøve 1 maj 2009? Som ville sende dem til mig? Min mail er [email protected] -
Kalge over AT-eksamen
ForumindlægJeg har lige været oppe til AT eksamen her for et par timer siden i historie og biologi opgaven handlede om andelsbevægelsen i danmark og Louis Pasteurs opfindelse af pasteurisering. Jeg fik 7 og det er jeg på ingen måder tilfreds med og jeg giver hovedsageligt censor skylden for min karakter, de... -
Engelsk eksamen FSA! Hjælp Notater...osv.
ForumindlægHeii!!Hjælp skal til eksamen om en uge. Emnerne er her under. Er der nogen som har tekster eller notater til følgene emner???-Crime, gangs and Violence -Teen Trends -Does love conquer all? -The New South Africa -Runaways Takker!! -
old-eksamen: forvirring!! Hjælp Odysseus - Achilleus
Forumindlæghej jeg skal snart op til old eksamen men er dog fuldstændig forvirret mht de forskellige personer i den græske mytologi... Odysseus: Manden bag den trojanske hest (nogen der evt. kort vil forklare den?) Vandt han Troja? Achilleus: ? efter at have set filmen Troy er jeg kommet lidt i tvivl ... -
Bestemme tallene a og b i eksponentiel funktion i excel
ForumindlægJeg skal bestemme tallene a og b i eksponentiel funktion på formen ud fra en tabel 1 3,4 2 11 3 23,5 4 38,4 5 60,2 Som jeg indsætter i excel i et plot diagram, og indsætter en trendline men så får jeg tallene på formen ax+b. Nogen der kender til excel der kan hjælpe? Mange tak:) -
Hjælp til mundtlig dansk eksamen, please kig!
ForumindlægHej, jeg er meget usikker på hvad jeg må tage med ind i forberedelses lokalet, og hvad jeg må tage med ind i eksamens lokalet. Må jeg gerne tage kopi ark, (analyse papirer etc.) med ind til forberedelses lokalet? 9. klasses mundtlig dansk eksamen. -Tak på forhånd :)
