Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19461 til 19480 af 135324
-
differentiering
Forumindlæghvordan differentiere man udtrykket f(x)=(4x-6)3 -
mat...
Forumindlægløs ligningen. 5-2(x+7)=3(x-4). -
Stamfunktion
Forumindlæghej.. Hvad er stamfunktionen til: e^(x^3) og hvordan kommes frem til det.. -
- hvordan ganger med ud ??
ForumindlægNår der står -3(-4)*(-5)-5*(-4)+4 -
ligning
ForumindlægDer er givet ligningen: x√3=7 Hvad bliver løsningen? :O -
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
Hvilken uddannelse er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige og spekulere over, hvilken Økonomi uddannelse som egentlig er den bedste. Altså hvilken uddannelse som har den laveste arbejdsløshed og som bedst kan betale sig at læse. Erhvervsøkonomi, HA Erhvervsøkonomi-informationsteknologi, HA (it.) Erhvervsøkonomi-erhvervsret, ... -
Gør rede for
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede fo... -
Fourierrækker
ForumindlægHej jeg skal til at vælge emne til min SRP og ville gerne have et teoretisk svært emne inde for matematik sammen med Fysik (eller Kemi hvis der er et bedre bud på emnet der). Har overvejet at tage noget med komplekse Fourierrækker. Da dette dækker over komplekse tal, matricer, egenvektorer og sy... -
HJÆLPE TIL EKSAMEN!!
ForumindlægHej allesammen Jeg er virkelig presset over min eksame i morgen som er skriftlig matematik. Det er tilladt at bruge net under prøven osv. Vil hører om der er nogle som vil hjælpe mig online skal nok betale for det. Hilsen den fortabte -
Solenergi
ForumindlægHej alle vi har AT projekt om energikilder, herunder solenergi indenfor fagene samfundsfag, fysik og matematik. vii ville høre om nogen af jer havde noget lignende liggende evt. opgave eller andet.´, da vi skal finde en problemformulering omkring solenergi. på forhånd tak -
Reducering?
ForumindlægJeg skal til termins i Matematik i næste uge, og jeg er rædselslagen for jeg har lige fundet ud af, at jeg ingen ide har om hvordan man reducere. Har et eksempel her som jeg ville høre om i kunne forklare? Mange tak. 3a² - a + 8a - 5 -
Numerisk løsning til differentialligninger
ForumindlægHej , jeg skal til mundtlig matematik her om 7 timer , så har et spørgsmål, Hvad menes der med numerisk løsning når man snakker om differentialligninger ?? Det står som vejlende stikord nederst i min opgave, med kan ikke helt finde ud af at sætte ord på hvad det er ? -
Aksiomer
ForumindlægHvor kan jeg finde alle matematikkens aksiomer? og noget om den formelle logik. Kan aksiomer ikke opfattes som en sætning der gælder for teoremerne men ikke sig selv som aksiom. Et aksiom fortæller at noget er sandt, men det fremhæver ikke om det selv er sandt. Kort sagt: Kan aksiomer ses i l... -
Skriftlige prøver tips?
ForumindlægHej! Nogle der har nogle gode råd og tips til hvordan jeg får bedst mulige karakterer til de skriftlige prøver til 9. klasse afgangsprøven? Altså indtil videre dansk (læsning+retskrivning+skriftlig fremstilling) og matematik (færdighedsregning+problemregning). -
Tæller årskarakten for et fag på b-niveau?
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er om årskarakteren tæller med i 3.g beviset eller om det kun er eksamenskarakteren der vil tælle med? Hvis jeg dumper matematik b til enten den mundtlige eller skriftlige eksamen og får karakteren 4 eller 7 som årskarakter. Har jeg så ikke bestået det fag? -
SRO(stx) - Opgave emne
ForumindlægJeg tænkte på at kombinere Matematik og Datalogi til min SRO opgave, men jeg kan ikke rigtig komme på nogle emner udover kryptologi, hvilket man nok skal have kendskab til, før man kaster sig ud i det. Er der nogen der har nogle idéer? -
Hjælp til projektemne.
ForumindlægHej..... Mangler et emne til projektuge, det overordnede emne er Noget eller nogen der har gjort en forskel. men det ikke så vigtigt. Forslagende må meget gerne have noget med matematik at gøre. Vi har meget brug for hjælp så skriv hvad i tænker :) -
Cosinus, Sinus og Tangens
ForumindlægVi skal lave en makker fremlæggelse i matematik om cosinus, sinus og tangens. Vi ved godt hvordan man benytter sig af formlerne men vi er i tvivl om hvad de faktisk udregner. Er der nogen der kan fortælle os hvad man bruger cosinus, sinus og tangens til at beregne? -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej, Jeg er nu nået til min tid hvor jeg skal vælge emne til mit studieretningsprojekt (SRP), og har stadig ikke valgt et, fordi jeg stadig er i tvivl, om hvad jeg skal vælge. Vil høre om i kan hjælpe mig, vil gerne have et emne i matematik eller fysik + idehistorie Mange tak ...
