Søgning på: matematik eksamen 2009. Resultater: 19481 til 19500 af 61368
  • Q: FSA 2005 Matematik, maj-juni opg 3.3

    Forumindlæg
    Jeg har et skema, hvor jeg får oplyst alle de regionale tv-stationer (TV2/Nord, TV2/Midt-Vest etc) og ud fra en stikprøve får givet seertallene i tusinder. Ved siden af står der, hvor mange procent seertallet er ud af de mulige seere i regionen. Opg. 3 lyder: Vis i et diagram fordelingen af tv-se...
  • Matematik: Kommenter påstand ved at stille 3 kritiske spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet opgaven og vil meget gerne have hjælp/inspiration til Opgave 2. På forhånd tak. :D
  • opg 5.075 "eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau"

    Forumindlæg
    jeg skal gøre rede for at F er stamfunktion til f F(x)=(x+1-(1/(x+1))-ln(x+1)) f(x)=((x/(x+1))^2) ved at integrere f får jeg: ((x^2-2)/(x+1))-2*ln(x+1) men jeg kan ikke få det til at passe med F nogen som har et par tips?
  • Kom med jeres bud til matematik b juni 2012 HF

    Forumindlæg
    Hej: Opgave 1: 3a+4 og 2*x^3 Opgave 2: 1200*1.27^x Opgave 3: 3*x^2-8x Opgave 4: 1.- f(0) = 3 er rigtigt, fordi parablen skærer y-aksen i y=3, når x=0 2.- f´(x) = 0, har løsning x=2, er rigtigt, fordi tangenten er nul i x=2 3.- diskriminanten er negativ: er FORKERT, fordi parable...
  • Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk

    Forumindlæg
    Hvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave
  • FP9 Tal-ligevægt - Matematik 9 Klasse`s niveau

    Forumindlæg
    Jeg skal beregne værdien af den ubekendte M, i en tal-ligevægt. Den er sådan her: Den første ligevægt er på 8 og 12 Den anden er på 3m og 1 Den sidste er på 7 og m
  • FYSIK 24 TIMERS EKSAME IMORGEN! HELP ME DESIDE!!!!

    Forumindlæg
    HELP MEE! Jeg har i dag trukket spg til 24 timers eksame i Fysik: Solsystemet og de nærmeste stjerner Redegør for solsystemets opbygning og for, nogle af de fænomener, vi kan iagttage i solsystemet. Forklar, hvordan vi måler afstanden til de nærmeste stjerner Mit spørgsmål til jer er hvilke fænom...
  • Mickybo and me engelsk Eksamen rettelse

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i mundligt engelsk. Er det en rar sjæl der ville rette min tekst for stavefejl osv.? Why did I those this topic: I have those this topic because I find it interesting. When you think about the conflict in Northern Ireland you think about war and death. But in this movie y...
  • AP - almen sprogforståelse - eksamen: Hvad skal jeg øve mig på? + gode råd

    Forumindlæg
    Hej alle, Her på fredag skal jeg op i AP-eksamen, som består af en skriflig prøve i den almene del, hvor kernestoffet er syntaktisk og morfologisk analyse af sætninger. Deruodver er der en latin-del, der består af simpel analyse af latinske sætninger, samt oversættelse. Jeg har desværre ikke f...
  • Er terminsprøver vigtige?

    Forumindlæg
    Hej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :)
  • Forberedelse

    Forumindlæg
    Hej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau?
  • Årsprøve/eksamen --> bange, nervøs of fortabt! :S

    Forumindlæg
    Skal snart op til årsprøve i kemi B, og er MEGA nervøs ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet!! Jeg kender de opgivede emner og er gået igang med at læse og tage noter, men problemet er merel, hvordan jeg skal gribe hele oplægget an når jeg står inde ved tavlen og holder oplægget fo...
  • Hjælp til opgave 8.010. i "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX A-niveau"

    Forumindlæg
    Man har undersøgt løgfrøens overlevelsessucces i forskellige vandhuller på Djursland. Der er udsat et antal løgfrøhaletudser i hvert vandhul, og derefter har man målt løgfrøhaletudsernes længde hver dag i en periode over 3 måneder. Det har vist sig, at haletudsernes længde som funktion af tiden o...
  • Tysk eksamen, prøve b, emnet Freundschaft und Liebe

    Forumindlæg
    Jeg skal forberede en samtale på tysk, hvor jeg skal skrive nogle sætninger ned til emnet "Freundschaft und Liebe" men jeg kan ikke rigtig komme i gang, da det er første gang jeg skal prøve det... Så håber at der er nogen der kan hjælpe mig?
  • Hvilket bevis kan jeg kommer ind på? Mat A eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har det her spørgsmål i Mat A, som jeg ikke er helt sikker på, hvordan jeg skal håndterer. Spørgsmålet lyder: "Specielt ønskes en gennemgang af arealberegning af forskellige områder samt indskudsreglen." Hvilke områder er der tale om? Og hvilke beviser kan passe ind her...
  • Kan man komme på stx hvis man får 00 i mundlig fysik eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg har lige været til prøven og fordi jeg har eksamensangst så fik jeg 00. Kommer jeg videre?
  • 24Timers Fysik Eksamen, C-niveau: Bølgelængde, frekvens og lydens hastighed

    Forumindlæg
  • Matematik: I en ligbenet trekant ABC er siden AB= siden BC=X

    Forumindlæg
    Hej alle samen har brug for hjælp til en opgave. I en ligbenet trekant ABC er AB=BC=x, og AC=2y. Endvidere betegnes højden fra B med h. a) Bestem h udtrykt ved x og y, gør rede for, at arealer af trekanten ABC er bestemt ved T=y*sqrt(x^2-y^2) Det oplyses at omkredsen ABC er 10 b) Bestem y u...
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har snart terminsprøver (9. Klasse) og jeg ville godt vide om nogen ved hvilket fsa opgavesæt jeg skal op i? Er det ikke noget med at jeg kommer op i 2014 maj? Eller bliver det sygeprøven 2014 december? Hvad tror I det bliver? Og hvad var det med jer?
  • stambrøk 2/n tabellen ægyptisk matematik haste

    Forumindlæg
    jeg skal diskutere hvordan man løser 2/n tabellen opløsninger i dag. Er der nogen der har nogle ide på hvordan man griber den an på. jeg har prøver hele dag men jeg kan ikke finde ud af det.