Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19481 til 19500 af 32822
  • funktion f

    Forumindlæg
    jeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen, og har ikke styr på dette såørgsmål::: -en funktion f er givet ved f (x)=x2+3x undersøg om punktet P (2,10) ligger på grafen for f? håber i kan hjælpe og tak på forhånd
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har lige lavet en opgave i matematik, hvor jeg er i tvivl opgave b og c.Jeg har prøvet at beregne dem. (Se Bilag for opgaven) I opgave b har jeg fået 225,54 Og i opgave c har jeg fået 1,227 Er det rigtigt?
  • Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i matematik, B-niveau. Jeg har meget svært ved faget og får desværre meget lidt ud af at læse i bogen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg evt kan få hjælp?
  • HHX eksamensopgaver..

    Forumindlæg
    Hej der ude.. jeg skal snart til terminsprøve i matematik.. og det kunne hjælpe mig en del hvis der var nogen der havde et par opgaver fra en hhx mat a eksamen jeg kunne se på.. vi har ikke før fået nogen af denne slags opgaver.. på forhånd tak for hjælpen.
  • Beregn fordoblingskonstanten

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med en matematik aflevering, og er bare gået helt i stå lige nu.. Opgaven lyder: Beregn fordoblingskonstanten for funktionen f(x) = 7*1,4^x Det er så lang tid siden vi sidst har haft noget om det.. kan slet ikke huske det eller finde nogen formel!
  • intervalendepunkter ??

    Forumindlæg
    Hejsa ;) Jeg er kommet itvil om hvad intervalendepunkter i ugrupperede statistikker/observationer er ? :O ' Jeg skal bare lige beskrive det til min mundtlige årsprøve i matematik ( under emnet deskriptiv statisik) :) Så ville være super hvis en kunne fortælle mig hvad det er ...
  • Facit

    Forumindlæg
    Nogen der ved om det er muligt at finde frem til facit fra gamle matematik eksamensopgaver for sproglige studenter??? Jeg er lige igang med at lave HF 2006-8-1V håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det ville være rart at se om jeg har gjort det rigtigt.
  • Hvordan udtales ∆x?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :)
  • Differential ligning

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil meget gerne have hjælp til at løse nedenstående. Jeg vil gerne have det forklaret punkt for punkt, da jeg simpelthen ikke forstår det. dy/dx=2y+10 gennem punktet f(0)=7
  • Linær vækst-funktion osv. HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved godt jeg lyder lidt dum nu, men jeg skal til mundtlig matematik eksamen snart. Jeg skal forklare lineær sammenhænge og lineær vækst. Men jeg er i tvivl for er det ikke det samme? Hvad er forskellen imellem det, og hvad er det vigtige jeg skal vide ? HÅBER der er nogle der ...
  • Hældning for en ret linje!

    Forumindlæg
    Hej!! jeg har lidt problemer med en matematik opgave. Håber nogen kan hjælpe: Find hældningen for en ret linje, når den går gennem punkterne: a) A(0,2) og B(1,1) Håber nogen kan hjælpe og skrive et svar, helst meget hurtigt!!!
  • log

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til matematik. Har en opgave der lyder: "beskriv med egne ord og tegninger at T 1/2=log/log(a)" Hvad stiller jeg lige op, forstår slet ikke lige opgaven. Håber at nogen kan hjælpe mig...
  • Monotoniforhold?

    Forumindlæg
    Hej jeg står i den uheldige situation at jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem differentialkvotienten og monotoniforholdene for en funktion, er der nogen der kunne hjælpe mig med dette? Det er taget ud fra en nogle spørgsmål til matematik eksamen? Forstår ikke helt hvad der menes med det...
  • Vector

    Forumindlæg
    Hej, Vil meget gerne har hjælp til den opgave, har matematik på englesk. hvis nogen der kan finde ud af den.... Derive the law of sines by expressing the area of a triangle in vector product form.
  • Privat undervisning på 3. G-niveau

    Forumindlæg
    Hej. Vi er blevet kontaktet af en far i Helsingør-området, som ønsker privat undervisning i matematik til sin søn på 3. g-niveau. Ring venligst, hvis du kender en eller selv kan undervise. Telefon: 7620 1430
  • Boksplot

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i mundtlig matematik men min gruppe og jeg har problemer med Boksplot. Jeg er godt klar over største og mindsteværdi er de 2 ydre kanter men yderligere er der også 3 krydser der ligger helt udenfor boksen, hvad viser de?
  • Hvad betyder det symbol

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder med en matematik opgave som indeholder et symbol som jeg ikke huske rat have fået forklaret. Jeg kan ikke finde det noget sted. Det ligner et C men er gjort breddere og med en streg i midten. Jeg har vedhæftet et billede af symbolet som jeg selv har tegnet i paint.
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    I min matematik-aflevering er skal jeg løse følgende ligning: 30=1/100*x^2+1/10*x Ved selv at regne ligningen ud har jeg fået 86.6, men dette kan ikke passe. HJÆLP.. please..
  • Giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds

    Forumindlæg
    Goddag. Jeg sidder og knokler med en vigtig matematik aflevering, og der er et spørgsmål jeg er gået i stå omkring, så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe.? Hvorfor giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds til en firkant? På forhånd tak! - Katrine
  • forkortning af brøk!

    Forumindlæg
    I min matematik-aflevering skal jeg løse en 2. gradsligning, det går godt til og med dette punkt: y = (-2+kvadratrod(12))/-2 Hvordan kommer jeg videre?? Ved kontrol får jeg -(kvadratrod(3)-1)