Søgning på: analyse william. Resultater: 19501 til 19520 af 24034
-
SRP i HisA/EngA - Den store Migration af afroamerikanere fra syden til norden, fokus på Detroit
ForumindlægHej jeg er en dreng der går i 3g på Rungsted Gymnasium, og søger hjælp til skrivning af min SRP. Mine fag er EngA & HisA. Mit Fokus punkt: Den store Migration af afroamerikanere fra syden til norden (USA), med fokus på detroit og detroits konkurs/bankerot. Ved at gå ind og redegøre for d... -
SRP - HASTER
ForumindlægHej derude. Jeg er virkeligt lost lige p.t. med hensyn til SRP-opgaven....... Jeg sidder med min anden problemstilling hvor jeg skal analysere en selvvalgt kilde. Problemstillingen lyder: "Analyser de forskellige modedesignere der har præget Frankrig." Min lærer sagde at jeg kun... -
AP - almen sprogforståelse - eksamen: Hvad skal jeg øve mig på? + gode råd
ForumindlægHej alle, Her på fredag skal jeg op i AP-eksamen, som består af en skriflig prøve i den almene del, hvor kernestoffet er syntaktisk og morfologisk analyse af sætninger. Deruodver er der en latin-del, der består af simpel analyse af latinske sætninger, samt oversættelse. Jeg har desværre ikke f... -
Identitetsdannelse
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRP, og er kommet ud for en lille problemantik. Har har valgt 4 digte fra Yahya Hassan, herunder 3 af dem, tager udgangspunkt i i identitetsdannelse, hvilket også er det fokus, jeg skal ligge i forhold til min analyse. Men det 4. digt, tager mere udgangspunkt i krit... -
AT problemstillinger Historie og Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT. Vores overemne i år er jo, "havet" så jeg har valgt Cubakrisen og vælger at fokusere på den karentænen som USA lagde omkring Kuba. Jeg har tænkt mig at bruge IP teorier i Samfundsfag og så har jeg tænkt mig at bruge Historie til at skulle analysere troværdighed... -
Segmenterings opgave
ForumindlægHej Jeg har fået en aflevering for i dansk og afsætning. Og jeg er helt blank på hvad det er jeg skal med segmentering. oparbejd en fiktiv virksomhedsbeskrivelse af The Hood, og lav en SWOT - analyse heraf. En virksomhed ved navn "The Hood" producerer cykelhjelme. The Hood har fundet... -
Logistisk regression..... Eksamen i morgen!
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en opgave og svaret til opgaven, men kan virkelig ikke forstå hvorfor det hænger sammen som det gør. Opgaven lyder: I en stor spørgeskemaundersøgelse blev der blandt andet spurgt, om personen nogensinde havde haft migræneanfald samt om en række livsstilsfaktorer. I en a... -
Hvordan påvirkede finanskrisen de danske virksomheder?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skriver SRP, og min analyse går ud på at analysere finanskrisens effekter på en virksomhed. Her har jeg så valgt Vestas Wind Systems. Jeg skrev til min lærer, hvorledes jeg skulle gribe det an, hvortil hun svarede at jeg skal kigge på de forskellige nøgletal(AG, OG... -
Dansk eksamen - Novelle Grim og dum
ForumindlægHej folkens:) Jeg er i gang med at lave dansk mundtlig eksamen hvor jeg var så heldig at trække fordybelsesområdet "Den svære ungdom," hvor jeg så har valgt novellen "Grim og dum." Jeg er allerede godt i gang med at analysere novellen, men vil bare gerne høre om nogle måske... -
Sætningsanalyse - Hjælp??
ForumindlægHola! Jeg skal lave sætningsanalyse, oversætte og forklare mit brug af præpositioner + styrelse i analysen. Jeg har styr på oversættelsen, men har enormt svært ved at analysere sætninger helt præcist. Nogen der føler for at hjælpe lidt? :)) "Hun kører med toget til Augsburg, fordi h... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej, jeg vil høre om der er en som kan hjælpe mig med denne opgave! Jeg er i gang med en kemi aflevering, men de her 2 spørgsmål er de sidste jeg mangler. Kan simpelthen ikke forstå opgaven, så vil høre om der var en som kunne hjælpe mig. Opgave lyder: I en beholder findes en gas, som kan være... -
Haster: Etabelering af virksomhed brug for punkter
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med at lave et erhversøkonomi projekt som skal bruges til min eksamen (skal afleveres i morgen fredag kl 23:59) Opgaven skal have minium 19.500 tegn og jeg er kun oppe på ca. 13.000. Jeg vil bede jer komme med nogle forslag til punkter jeg kan gennemgår og analysere. M... -
SRP Engelsk A - Samfundsfag A
ForumindlægHej Alle, jeg har fået stillet denne problemformulering til min SRP opgave, hele opgaven tager udgangspunkt i feminisme i USA, jeg ville høre om der var nogle der kendte nogle feministiske teoretikkere fra nutiden til mit redegørende spørgsmål? - Redegør kort for nutidige tendenser indenfor femi... -
SRP HJÆLP
ForumindlægJeg har fået min srp problemformulering, men har brug for noget hjælp til hvilke samfundsfaglige aspekter/teorier/modeller jeg kan inddrage. Jeg skriver i fagene samfundsfag og engelsk Min problemformulering lyder følgende: 1. Redegør kort for sundhedsvæsenets opbygning i USA og "Obama-car... -
Havet - noget som ikke er naturvidenskabeligt?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ude at svømme i forhold til årets AT-emne. Det sker, fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at inddrage et naturvideskabeligt fag i AT. Jeg leder derfor efter sager, der kan belyses af dansk, engelsk, samfundsfag og historie. Nogen med nogle gode idéer? Jeg er ikk... -
Talepapir - Hvordan ser det ud
ForumindlægHej. Jeg har på baggrund af min synopsis lavet et talepapir, som jeg finder nogenlunde indtil videre. Jeg vil derfor meget gerne have en masse kritik og eventuelt lidt forbedringer til talepapiret. Det er stadig et udkast, men jeg forstiller mig nogenlunde at det skal ca. sådan ud. ______________... -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Fagprøve som revisorelev-budgettering
ForumindlægJeg skal igang med problemformuleringen til min fagprøve, og min chef synes jeg skal skrive om budgettering, da det er noget jeg har arbejdet med under uddannelsen, samt noget jeg finder interessant. Nu er det store spørgsmål så, hvordan får jeg taget hul på bylden? Jeg kan simpelthen ikke ... -
Layout eventyr?
ForumindlægHej alle Jeg skal i gang med at skrive et eventyr, det er første gang jeg sådan rigtigt skal det, så derfor ved jeg ikke så meget om layoutet. Ved i noget? På forhånd tak :-) -
Købsadfærdsanalyse
KompendieEn analyse af købsadfærden er i de typiske teoribøger delt op i to forskellige dele; en undersøgelse af hvilke forhold, der påvirker købsadfærden, og herefter hvordan købsadfærden gennem tre forskellige undersøgelser ender ud i en konklusion, hvor forbrugeren enten køber produktet eller ej. Der v...
