Matematik

Logistisk regression..... Eksamen i morgen!

13. januar 2015 af Becky4 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej,

Jeg sidder her med en opgave og svaret til opgaven, men kan virkelig ikke forstå hvorfor det hænger sammen som det gør.

Opgaven lyder:

I en stor spørgeskemaundersøgelse blev der blandt andet spurgt, om personen nogensinde havde haft migræneanfald samt om en række livsstilsfaktorer. I en analyse ønskede man at se på, om der er en sammenhæng mellem udfaldet migræne og en række eksponeringsfaktorer så som køn, rygning og alkohol. Hvilken type analyse vil være egnet til at undersøge denne sammenhæng?

Svaret er logistisk regression.

Jeg har en nyttig tabel, man kan slå det op i, (vedhæfter her), men kan ikke finde ud af at slå det op. Håber der er en som kan hjælpe, skal nemlig op til eksamen i det her i morgen. 

På forhånd tak :) 

Vedhæftet fil: oversigt.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2015 af Soeffi

Vedhæftet fil:oversigt_2.png

Svar #2
13. januar 2015 af Becky4 (Slettet)

Tak :) Det jeg ikke forstår er at det lyder udfra beskrivelsen, at Eksponeringen er c(>2) i og med at det både er rygning, køn og alkohol som er eksponeringsfaktorer, hvad forvirrer mig lidt.

Der står ikke i opgaven at man tager højde for confounders, da dette ville sammen med det binære udfald (mingræne/ikke migræne) ville give logistisk regression. 

Skriv et svar til: Logistisk regression..... Eksamen i morgen!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.