Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 19521 til 19540 af 39386
-
Opgave om ligefrem proportionalitet
ForumindlægHejsa, Jeg sidder lige i øjeblikket med en aflevering - men jeg er gået død i en opgave. Opgaven lyder: Opskriv en ligning for sammenhængen mellem s og t når det oplyses af s=12,5 når t=8.5 Hvad skal jeg gøre? -
Grønt flag - Grøn skole
ForumindlægHej jeg er i gang med min mat aflevering, men mangler nogle opgaver som jeg ikke forstår. Nogen der har lavet Denne opgave og gerne vil hjælpe mig :) 1.3 3.3 3.5 3.6 4.3 4.4 -
Analyse af Klaus Rifbjergs "Et kys"
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder med en dansk aflevering og har lidt problemer. Er der tilfældigvis nogen, der har foretaget en analyse af Klaus Rifbjergs "Et kys" fra Dansk A HHX 2012, august? Jeg kunne godt bruge lidt inspiration! På forhånd tak, Simon -
Farveblindheds tabel?
Forumindlæghej Jeg er i gang med en aflevering, og har problemer med en farveblindheds tabel. Den ene forælder skal være farveblind Det er et krydsingsskema jeg skal lave, men jeg ved ikke hvad jeg skal udfylde ved den forælder der IKKE er farveblind? Ved den farveblinde skal jeg jo bare skrive... -
Forskrift for g og dets grundtal
ForumindlægJeg har en aflevering, hvor jeg skal finde en regneforskrift for g(-2) = 1/3 Jeg går ud fra at jeg så skal bruge f(x) = a^x men hvad bliver min forskrift så? g(-2) =1/3^-2? og når jeg så skal regne grundtallet er det så hvad a^x bliver? -
Kønshormoner
ForumindlægHej. Jeg er netop igang med en aflevering om kønshormoner og skal blandt andet forklare hvad der foregår på det vedhæftede billede. Er det en der kunne hjælpe mig til at komme igang med dette? Jeg kan ikke rigtigt se hvordan jeg skal få startet på det og hvor det evt ville være bedst at s... -
Fejl i proteinsyntesen
ForumindlægJeg har en biologi aflevering for til næste uge og mangler kun at besvare disse 2 spørgsmål. Nogen der kan hjælpe? Hvordan kan der opstå fejl i proteinsyntesen? Hvorfor er det vigtigt, at proteinsyntesen foregår fuldstændig korrekt? -
Hjælp til teksten "Ulven og Faarene"
ForumindlægHey jeg har en aflevering som jeg skal lave jeg skal lave en analyse af teksten samt en fortolkning, men er en smule på bar bund, da jeg er i tvivl om en masse - Er der nogle der evt. har et handlingsreferat eller lignende, som jeg kan tage udgangspunkt i? -
2.g
ForumindlægHej Studieportalen. Min sommerferie er snart slut og jeg skal derfor starte i 2.g. Jeg frygter det lidt, da jeg får fortalt det er det "hårdeste" år. Har i nogle råd og tips til skoleåret og har i en anelse om hvor mange elevtimer af afleveringer man skal igennem? Mvh -
Vandløb
ForumindlægHej allesammen sidder med en biologi aflevering der hander om vandløbsundersøgelse af Østeråen. Jeg har lidt besvær med dette spørgsmål, er der nogle søde og kloge sjæle der vil give et bud på spørgsmålet?;.) Hvad kan man gøre for at begrænse udvaskning til et vandløb? -
Vektorer/Keglesnit
ForumindlægHar en opgave i en aflevering jeg er totalt lost med, den lyder således. Bestem ligningerne for de cirkler, som har centrum i (4,1), og som tangerer cirklen med ligningen. 2x^2 - 4x + 2y^2 + 12y = 0 HJÆLP ! -
Gennemsnitlig årlig stigning
ForumindlægHej jeg ligger inde med det sidste spørgsmål i min aflevering og det lyder: Et beløb vokser i 3 på hinanden følgende år med henholdsvis 2%, 7% og 19 % Hvad er den gennemsnitlige årlige stigning? Hvilken formel skal jeg bruge osv? -
Potens funktioner find a
ForumindlægHej jeg sidder lige med en aflevering og har et lille problem. Jeg skal finde a i en potensfunktion der ser således ud: f(x)=2,56*x^a Jeg kender kun punktet (4,3) og så b værdien, andet kender jeg ikke. Hvordan finder jeg så a? -
Methanol og H2O - hjælp
Forumindlæghej ;) jeg sidder med en kemi aflevering og har problemer med 2 af spørgsmålene: 1) hvordan kan sukker C12H22O11 være polær når den har den formel med C og H i starten? 2) hvorfor er methanol ikke lige så polært som H2O? det ville være fedt med noget hjælp! :) -
beregn rumfanget.
ForumindlægHej jeg har problem med min aflevering der er sådan en opg. Skolen bestiler 20 pakker ler til formning. Hver pakke har form af en cylinder med mål. højde: 40cm Brede: 15cm og radius: 7,5cm A: Beregn rumfanget. -
differentialligninger eksamen
Forumindlæghar fået vedhæftet opgavedokument (opgave 5,6,7 og 8 eksamensopgaver) for som aflevering, og sidder og bikser lidt med 8,b. hvordan bestemmer jeg forskrift for f når der er givet f'(x)=y og ikke f(x)=y? vh -
Nogen der kan fortælle om Sinus,Cosinus og Tangens:D
ForumindlægHej håber der nogen der kan hjælpe mig og forklare hvad de går ud på var nemlig syg den dag min lærer gennem gik det og skal lave skriftlig aflevering om det, og en prøve på mandag..+ bogen forklare det ikke godt nok.. Tak på forhånd:D -
Kan ikke knække koden!
ForumindlægHey derude. Jeg sidder med en aflevering til i morgen, og kan simpelthen ikke komme igang med noget af det. Nogle der har nogen gode vendinger/tips, eller måske forstår den lidt bedre? Så skriv! Tak på forhånd :)) -
HJÆÆÆLP !
ForumindlægJeg skal have noget hjælp hurtigt skal Sammenligning af købsadfærden ved køb af møbler på Konsument – og producentmarkedet jeg kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal start og slutte? Er der en der har sammenligning af købsadfærd på konsument og producent markedet ? eller en der måske har l... -
nærhed og lokal tilknytning
ForumindlægSidder med en aflevering jeg skal aflevere lige om lidt men har svært ved et spørgsmål! " hvad betyder det, at det danske demokrati og politik bygger på nærhed og lokal tilknytning ? " Er der nogen som helst der kan hjælpe ?????
