Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19521 til 19540 af 56550
-
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
induktiv eller desuktiv metode????
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig på min metode del til AT-eksamen. Det hele er blevet lidt forvirrende så jeg er blevet meget i tvivl om jeg benytter induktiv eller deduktiv metode... Jeg skriver i Samf A og religion C. Min problemformulering er: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og religiø... -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and... -
2. optagelsesrunde. SAMBAS
ForumindlægJeg har søgt ind på det samfundsvidenskabelige basisstudium på Roskilde universitet gennem 2. optagelsesrunde. Mit snit er 9,1 efter justering. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde statistik over antallet af optagne gennem 2. optagelsesrunde på det gældende studie, gerne med karaktergennemsnit... -
Jura
Forumindlæghvor meget engelsk er der på jura studiet? og er det vigtigt og være god til engelsk for at læse det? -
Fagkombinationer
ForumindlægHej. Hvor mange fag er det tilladt at vælge på en gang, og er der nogen krav på fagenes niveauer? -
Politik og ideologier
ForumindlægHej Nogen der ved noget om de forskellige politiske ideologier -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
notat til statsministeren
ForumindlægHej. Jeg skal for første gang nogensinde skrive et notat og må indrømme at jeg er lidt lost omkring hvordan det skal gøres og hvilke ting der skal med. Opgaven lyder på at man skal forestille sig at man er statsministerens rådgiver. Meningsmålingerne er gået dårligt men statsministeren vil natur... -
Argumenter etc.
ForumindlægHvorfor er nogle danskere imod EU? Hvilke partier er modstandere af EU? Hvilke argumenter bruger de? Hvordan forsøger tilhængere af Eu at påvirke modstanderne? Den Europæiske Union begger på tanken om et stadig tættere samarbejde. Hvilke historiske og nutidige argumenter kan underbygge denne ta... -
SRP HJÆLP- EMNER
ForumindlægHej! jeg skal til at skrive SRP, men kan simpelthen ikke finde et godt emne.. Vil rigtig gerne skrive i Mat A, og havde tænkt på MAT A/ Samf A eller MAT A/ Histoie A.. Eller er det klogest at skrive i et A- og et B-fag, så der ikke er de "store" forventninger af en? ... -
Materiale til SRP
ForumindlægJeg skriver om identitetsdannelse gennem sociale medier, og jeg mangler en novelle at kunne analysere. Er der nogle der kan anbefale en novelle, der handler om identitetsdannelse gennem sociale medier, og som vil være god at analysere? -
En der lige kunne hjælpe:-)?
ForumindlægDu skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle.? Men er helt blank hvilken fag jeg skal vælge, eller problemformulering... Håber nogen der gider at hjælpe) -
"Nypolitik"?
Forumindlægkan det ikke passe at partierne flytter rundt ,,, altså fra at være højre- til venstreorienteret. man vil jo ikke hvem der længere er venstre eller højreorienteret, vel? Det plejer ikke være sådan i de gamle dage (måske en slags ”nypolitik”?). Jeg ville bare vide hvorfor? -
Historie opgave - oldtidens græske olympiade!
ForumindlægHej, Er der nogen herinde, der har skrevet om oldtidens græske olympiade og som evt. kan give mig nogle gode fif? Evt. kan sende mig en rapport jeg kan kigge på som inspiration? Mvh, Jasmine -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
Inspiration til emne? (EN+SA)
ForumindlægHej! Nu er det jo snart SRP-tid, og jeg er desværre stadig rimelig lost i forhold til emne.. Jeg sidder i den situation, at jeg skal skrive i samf-A, og min umiddelbare indskydelse vil være, at jeg har lyst til at kombinere det med eng-A. Mit problem er så, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg... -
hvilken ideologi?
ForumindlægNogen der kan sige mig, hvilken ideologi der kommer til udtryk her? ”Børn skal ikke gøres til genstand for markeds økonomiske overvejelser. De skal passes på lige vilkår, og hvor de pædagogiske dyder er i højsædet. Ikke pengepungens størrelse. For børnenes skyld gemme profit- og kasse tænkninge... -
naturvidenskabelig metode
ForumindlægJeg er ved at lave en synopsis om OL. hvorfor man opfandt det i oldtiden, hvilke discipliner der var mm. Den metode jeg bruger.. er den naturvidenskabelig, eller hvad ?? er meget i tvivl
