Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19541 til 19560 af 42474
-
Hurtig hjælp:(
ForumindlægJeg skal skrive en stil. Men jeg er gået i stå. Der er et punkt som jeg ikke forstå. Hvad menes der med motiver redegørelse af analyse???? Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd:) -
Nogen der kan give deres mening ift. min tale?
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at se om det jeg har skrevet indtil vider overhovedet giver mening. Tak på forhånd! Selve opgavebeskrivelsen: Skriv en tale til et middagsselskab i 1885 om mandens og kvindens rolle i hjemmet og i ægteskabet. (En tale, som Constances tante kunne holde ved Constances ... -
Haster
Forumindlæghej, jeg står og skal til eksamen i EU-faget på handlesskolen. Dertil er jeg blevet lidt i tvivl om foreskellen mellem: overstatslig, mellemstatslig osv. håber der sidder en derude somkan hjælpe mig. -
co2
Forumindlæghej vil lige spørge jeg har læst en artikel om hvorfor der er varm og der står at "de stigende temperatur siden 1981 forårsagede en effektivt tilbagegang i produktionen af hvede,majs og humle der svarer til 40000 ton per år eller 283 millarder kr. " mener de at grunden... -
Beviser på nettet (HH 1. og 2. år)
ForumindlægHej, da vi er kommet op i mundtlig mat. leder jeg efter nogle beviser på nettet, gerne med tilhørende forklaringer til. Har fundet nogle beviser som cosinus og sinus, men hvis der findes en eller flere sider, hvor der gennemgåes alverdens relevante beviser, vil jeg meget gerne høre mere, Ole -
in all probability - Hjælp
ForumindlægHej, kan man skrive dette, eller er det ukorrekt? "It's a boy, who in all probability tries to manipulate Emma" -
hvad vil det sige "new Jounalism"
Forumindlægjeg har en avis-artikel der er skrevet i genren new journalism new jounalism beskriver virkelige begivenheder-fakta stof-men brugen teknikker (dialog, registrering af uvæsentlige detaljer, scenisk opbygning) der hører til fiktionens verden!! vil det sige at teksten er 100% fakta, men at man blot... -
gensplesning
Forumindlæghej der står i min bog at knoldbakterie kan så levere N forbindelser til bælgplanter der tilgengæld kan forsyne bakterien med fotosynteseprodukter. man håber at kunne isolere de gener i bælgplanten og i knoldbakterien der i forening gør bakterien i stand til at optage luftens kvælstof. ma... -
Kilder til jødeudryddelsen
ForumindlægHej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :) -
"Potensudvikling"
ForumindlægIfølge min lærerbog er navnet for en funktion af typen: f(x)=b*a^x, x tilhørende R+ en potensudvikling. En funktion givet ved f(x)=a^x kaldes en potensfunktion. Når jeg søger på nettet efter potensudvikling finder jeg dog kun gymnasierelaterede sider. Er der nogen der kan kaste lidt lys over... -
Hunds regel
ForumindlægEvt. nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det jeg har markeret med ( ) : Hund’s (first) rule: “in a set of orbitals with equal energy (degenerate orbitals), electrons may not be spin-paired in an orbital until each orbital in the set contains one electron; (electrons singl... -
Daktylisk hexametre
ForumindlægDe homeriske digte er skrevet med daktylisk hexametre, men hvad er det ? -
Spansk eksamen - Tacones Lejanos
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg går i 3g og skal til spansk eksamen. Jeg skal lave et oplæg om tacones lejanos, som skal vare ca. 8 min. Jeg vil lægge vægt på forholdet mellem Becky og Rebeca. Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg skal lave dette oplæg og hvad jeg skal komme ind på? På forhånd... -
en Sætning
Forumindlæghvordan siger man: Børnene vil også lære at anvende en computer? -
Det økonomiske kredsløb ahva?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og skal til på onsdag redegøre for det økonomiske kredsløb - og må indrømme at jeg er en del mere naturvidenskabelig og lidt ude hvor jeg ikke kan bunde. Jeg har vedhæftet det her i håb om, at der er nogle der kan fortælle mig om der er et eller andet mega vigtigt jeg man... -
isaac newton
Forumindlæghej hvad opfandt isaac newton, ved i det ? -
Forstår ikke, er der en som evt kan hjælpe ?
ForumindlægHej, jeg står og skal lave til at lave en Engelsk tekst som lyder således: A: Teksterne i dette modul handler om forskellige livsstile (og de valg, personerne har truffet i deres liv). Beskriv de livstile, du møder i tre af disse tekster (min.500 ord). B Forbered en samtale om forskellige liv... -
Genetik
Forumindlæg1. Hvad er et gen, og hvordan nedarves det? 2. Hvordan kan genmutationer have betydning for organismen? - eks. på en arvelig tilstand hos mennesket, som skyldes en genmutation? 3. Hvordan kan afvigelser i kromosomantallet opstå i forbindelse med kønscelledannelse og befrugtning? Håber i kan hj... -
Karakter
ForumindlægHej, hvad er 5.05 ca. efter den nye.. til den gamle? Og er det nok til at komme på gym sådan ca.? -
"Freiheit du mir abgewandt"
ForumindlægDenne sætning kommer fra et digt. Jeg har svært ved at finde ud af præcis hvad det betyder grundet ordet "abgewandt". Hele strofen: Ich bin erwacht in einem Kerker Und Fesseln sind an meiner Hand Und meine Sehnsucht immer stärker Und freiheit du mir abgewandt! "Jeg er vågnet op ...
