Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19541 til 19560 af 22746
-
nogen der har gode råd til F/K projekt om metaller?
Forumindlæghej, jeg skal til at skrive en fysik-kemi projekt, emnet er metaller. jeg ville spørg om nogen kendte nogle gode sider som jeg kunne bruge til projektet, eller om du kunne give mig råd... min lærer har sagt at den skal indeholde følgende: elektron skaller iongitter metallens egenskaber metal i s... -
Hvad skal jeg studere?
ForumindlægHej alle, Jeg har besluttet at tage på Aalborg uni i 2008, men jeg er i tvivl om, hvad jeg skal studere (indenfor kemi)! Jeg vil meget gerne udvikle nye produkter eller analyse metoder, men jeg er ikke så interesseret i miljøkemi eller hvordan f.eks. krystaller er opbygget - så jeg aner ikke, o... -
Lie grupper
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan følgende løses (er på eng) If φ:M→M' is a smooth map and X and Y are two vector fields on M, φ-related respectively to X' and Y' on M', then their Lie brackets [X,Y] and [X',Y'] are φ-related. Det er et lemma i anvendt (matematisk... -
Almen Studieforberedelse: Synopsis. Fys og rel
ForumindlægDet almene gymnasium 2.g årsprøve. Hej. Jeg står og skal skrive en synopsis til årsprøven. Dvs. jeg skal skrive min synopsis til nu på onsdag, så skal jeg senere op mundtligt og forsvare den. Det overordnede emne er Krig, teknologi og medier. Dvs. jeg skal ind omkring det hele. Mine to fag som j... -
hvor højt flyver nytårsraket?
Forumindlæghej studieportalen Jeg har i eftersferien fået en fysik-opgave for. et spørgsmpl som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på er: En nytårsraket affyres og bevæger sig lodret opad med en gennemsnitlig acceleration på 3,5 m/s2. I en højde af 75 m over jordoverfladen slipper brændstoffet op, og raket... -
Opdele en kraft i komposanter
ForumindlægHej (Jeg har sat dette spørgsmål under Fysik, da det var noget jeg først havde der. Men mit spørgsmål er faktisk til et fag vi har på uni..) Jeg vil høre om der er nogen, der kan forklare mig, hvordan man bestemmer x og y komposanterne udfra en kraft / vektor? Og hvornår bruger man sinus og cos... -
Resistans og temperatur?
ForumindlægOpgaven lyder: Glødetråen i en pære er af wolfram. Ved stuetemperatur 20 grader C, måles trådens resistans til 87 ohm med et ohmmeter. Når pæren lyser, optager den effekten 60 W med 230 V. a) Hvad er trådens resistans, når den lyser? b) Hvad er trådens temperatur, når pæren lyser? Jeg sidder... -
Atomer?
ForumindlægAtomernes "fingeraftryk"?! Det er et underemne til min eksamen imorgen, og jeg har kigget på det i hvad der føles som flere år. Nogle der vil give en hjælpende hånd? der står i min fysik bog, at der ikke er to forskellige grundstoffer med samme spektrum, og et stof derfor kan kende... -
Sammenhæng mellem tone/frekvens/bølgelængde
ForumindlægI fysik har vi på et tidspunkt lavet et forsøg, hvor vi selv skulle stemme ølflasker ved at fylde vand i dem og finde frekvensen. Det første spørgsmål lyder således: Undersøg først hvad der giver den højeste frekvens - lidt eller meget vand i flasken? Forklar hvorfor. Jeg ved at svaret er... -
keplers 3. lov - eksamen
ForumindlægHej, skal til eksamen i fysik c i morgen og er lidt i tvivl om keplers 3. lov Nogen der kan forklare mig det ud fra det her: T2/a3 = en planets omløbstid T og middelaftstanden (halve storakse) a, har samme værdi for alle planeter. Planeterne følger hver sin ellipse, hvis halve storakse har... -
HJÆLP HER DET HASTER PLEEEASE
Forumindlæghej jeg har en fysik opgave for til i morgen - den skal sendes idag inden kl. 12.. for ikke at få fravær opgaven lyder på: Et solcellepanel, som driver en vandpumpe, består af moduler. Et modul i solcellepanelet leverer effekten 165 W, når spændingsfaldet over modulet er 24 V. a) Beregn strø... -
"emergency"
Forumindlæghej allesammen jeg er en elev fra 9. som skal til fysik eksame på mandag den 18. så det er livsvigtigt at I kan give mig et meget grundigt svar på om hvad er forklaring på at radioaktive stoffer med korte halveringstid er farligere end dem med lange halveringstid? jeg har undersøgt "alle&qu... -
SO^2 -indikator
ForumindlægJeg har fysik/kemi forsøg, hvor jeg skal fremstille en SO^2 indikator af lige dele H^2O^2 og HCl samt 15 dråber BaCl^2. Indikatoren skal give et hvidt bundfald sammen med gassen SO^2. Jeg er helt lost. Jeg ved slet ikke hvad en indikator er.. Jeg håber at nogen er søde at hjælpe :p -
ideer til SRP matematik/biologi evt kemi
ForumindlægHej allesammen!!! Skal snart i gang med SRP, og ville høre om i havde nogle ideer :) Jeg har matematik på A og kemi, biologi samt fysik b skal altså skrive i matematik samt et af de overstående... vil rigtig gerne skrive i noget om kroppen eller noget medicin lignende, derfor er biologi... -
Kemi
ForumindlægDet er i virkeligheden fysik det her, men tænkte det var bedre at skrive det i kemi. a) Jeg skal først skrive reaktionsskemaet for forbrænding af oktan. b) Skal jeg beregne massen af kuldioxid der dannes ved afbrænding af 1l oktan. Jeg får at vide at oktan vejer 0,7 kg/L, (der er en opgave c så ... -
FysikC eksamen
ForumindlægHej :) Skal til afsluttende stx fysik eksamen her på onsdag, og jeg tænkte på, for at score gode karaktere er det da nødvendigt at gå ud over pensum og låne andre bøger på biblioteket osv... Eller hvorledes? Nu er det sådan at eksamenen foregår således at man trækker et emne og har 24 t. forber... -
Niels Borh
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet stof - atomer til fysik eksamen. I mine stikord står der jeg bl.a kan komme ind på Borhs skalmodel. Ville det evt. være en god idé at fortælle lidt om Borh, altså hvornår han er født ect. også bagefter sige han bl.a. lavede en skalmodel for atomer som var delt op i KL... -
Forberedelse til universitet
ForumindlægHej! Jeg begynder her til september på civilingeniøruddannelsen indenfor medicin og teknologi, og har tænkt mig at komme bedst muligt fra start ved at læse lidt op her før studiestart. Mit spørgsmål går derfor på, om der er nogen af jer uni-folk derude der kan fortælle mig hvilke lærebøger etc de... -
Isens Smeltevarme
Forumindlæghey alle derude! :-) jeg skal op til fysik imorgen (bare årsprøve) Formålet med forsøget er at finde isens smeltevarme, altså den energi , der skal til for at smelte 1 g is ved 0 grader til vand ved 0 grader Når man anvender et flamingebærer som kalorimeter, kan man se bort fra et af leddene o... -
Eksamen.
ForumindlægJeg skal op i fysik. Men vil li vide: Man skal trække et kort fint nok, er det kort så bare navnet på emnet man skal lave noget om, og så er det frivilligt hvad man vælger. Eller får man et papir med en masse fakta og tal og så skal man arbejde ud fra det? Min eksamen er delt op i 2 dele. En gr...
