Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 19541 til 19560 af 36230
-
Sygdomme eller Extreme sport?
ForumindlægJeg har overvejet at skrive om sygdomme (fugleinfluenza - sygdomme spredes hurtigt, bl.a. pga. globalisering eller malaria - folk rejser mere i dag) i sa/bi eller hi/bi. Hvad ville I sige? Jeg har også overvejet at skrive om extreme sport, bare sådan generelt - måske inddrage en artikel (nogen fo... -
Ændring af abstract-titel.
ForumindlægHej. Hvordan ændrer jeg titlen på \begin{abstract} \end{abstract} i article-klassen (den hedder "Resumé" som standard)? Jeg har prøvet med følgende: enewcommand{\abstractname}{Abstract} og \addto{\captionsenglish}{enewcommand{\abstractname}{Abstract}} men ingen a... -
oversættelse søger rettelse:)
ForumindlægFangerne har en 10 timers arbejdsdag. De reparerer veje, fejer gader og fjerner affald langs motorvejene. De er lænket sammen, to og to, og overvåges konstant af bevæbnede vagter, hvad der gør det fuldstændig umuligt for dem at flygte. The prisoners have a 10-hour workday. They repairs roads, swe... -
Infinitivmarkør
ForumindlægHejsa :-) Hvad vil infinitivmarkør sige? Jo lettere og mere enkelt det bliver forklare, jo bedre :-) På forhånd, tak :-) -
hvordan bliver man bedre til ekstemporal-øvelsen ved xamn?
Forumindlægnogle der har nogle bud på hvordan man kan blive bedre til at oversætte, når man sidder ved det grønne bord? -
nastiya
Forumindlæghvordan skriver man stil? påengelsk har aldrig skrevet før... -
Dansk skriftlig
ForumindlægHejJeg har lige læst alle mine stile igennem, og har desuden lagt mærke til at min lærer har flere gange skrevet, at jeg har problemer omkring faste udtyrk samt ordenes køn og vendinger... Hvad kan man gøre, for at være gode til disse ting? Stinker virkelig til det.. Kan man eventuelt finde en or... -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
Ødipus
ForumindlægHey alle eksaminander...Jeg sidder lige igang med at læse Ødipus, og står i det dilemma, at jeg egentlig ikke lige har 'guld-notaterne' til gennemgang af verserne..Er der nogen der tilfældigvis har en hjemmeside/link, der kunne hjælpe mig på dette...:)? -
Slavernes rejse fra Afrka - Amerika.
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om slavernes rejse fra afrika til amerika hvor jeg vil fokusere på slavernes forhold på slaveskibene. Jeg skriver i fagene dansk A og historie A, og bruger derfor analyse, fortolkning og kildekritik. Men da historie er samfundsvidenskabeligt skal jeg have enten nogle teorier... -
Nettet
ForumindlægHeej .. Jeg har hørt om en hjemmeside, hvor man kan læse en masse. F.eks. i dansk , kan man læse : Billed analyse, om noveller, eventyr, digte .. Nu vil jeg gerne ind på siden. Men men, kan selvfølgelig ik huske hvad den hedder.Er der nogle der kender den, eller måske bare en hvor man kan læse li... -
Haster!
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål angående en regnestykke med målestoksforhold: Thomas er 1,8 m. høj og Cestius pyramide er 36,75 m. høj. Altså (36,75/1,8) m. =20,42 Målestoksforholdet er dermed 1:20,42 ? right? Når jeg så vil skrive det ind i excel omskriver Excel automatisk 1:20,42 til 00:01:20... -
Statistik
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor man kan finde noget statistisk over mellemøstens økonomiske situation omkring 90erne og op? Håber at I kan hjælpe :) -
hvad menes der helt præcist med PERSPEKTIVERING
ForumindlægHey jeg er lidt i tvivl om hvad der helt præcis memes med perspektivering. Er det perspektivering til samtidens samfund eller andre tekster man har læst...eller?? -
Eksamensfag
ForumindlægHvilke fag skal man op til eksamen i ? -
Længer biled
ForumindlægEr der nogle der gider hjælpe mig med denne sætning:Da han af en eller anden grund ikke dukkede op igen, skyldtes det at han på denne skønne sommerdag var taget til stranden hvor han nød at være ude i naturen.Mit bud er:At this fine summer day, when he for some reason did not show up again it was... -
AT9 - citater og referencer?
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer -
Hvorfor oversætter man råd til 'piece of advise'?
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål. Vi har fået for som lektie at kigge på hvorfor at ordene råd, møbler, oplysninger og nyheder, oversættes til 'piece of X'? Har umiddelbart ikke nogen idé? F.eks. så oversætter jeg sætningen: Nyhederne var meget dårlige The pieces of news was very bad ... -
Ph-meter, voltmeter pg amperemeter
ForumindlægHejsaJeg kunne godt tænke mig at vide hvordan voltmeter, amperemeter og et ph-meter fungerer..Dvs hvad de består af og det rent tekniske?Vi ved at voltmeter og amperemetere består af milliamperemetere hvor de er hhv. er serieforbundet og parallelforbundet til milliAmp meteret.....længere rækker m... -
Fear and Loathing in Las Vegas af Hunter S. Thompson
ForumindlægEr der nogle som kan anbefale nogle teorier som vil passe godt på bogen Fear and Loathing in Las Vegas af Hunter S. Thompson?
