Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19561 til 19580 af 152921
  • meget vigtigt, et forsøg?

    Forumindlæg
    Hey .. Skal til eksamen på fredag i kemi, men kan ikke finde min rapport om fremstilling af flamingolegeme. Nogle som har en jeg kan låne, eller kan fortælle noget om efterbehandling, noget den bliver til osv? på forhånd mange tak :-)
  • Pufferligningen og pKs

    Forumindlæg
    Jeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke.
  • påvisning af proteiner

    Forumindlæg
    Søger efter den kemi der ligger i den reaktion man opnår ved at tilfører koncentreret Salpetersyre til en opløsning indeholdende protein (æggehvideopløsning). Der skulle dannes et tydeligt gult bundfald.
  • Indhold af farvestof

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået en opgave i kemi hvor et af spørgsmålene lyder : Bestem inholdet af brilliant blue i Fun. :S Hvordan gør jeg det ud fra en graf? Kan det være noget med forskriften?
  • Godt tegneprogram?

    Forumindlæg
    Heykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis?
  • Hjælptil C niveau

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg er igang med et srp, men ville lige høre.. Jeg skal udlede pufferligningen, hvordan skal jeg gøre det? Jeg skriver i mat & kem om logaritmer og syre base kemi
  • Forskel på bindinger??

    Forumindlæg
    Hej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina
  • Esterligevægt

    Forumindlæg
    Jeg skal i min kemi rapport svare på følgende: "Beregn Kc, og kommenter resultatet" Jeg har beregnet det til 1,48M, men hvad kan jeg kan jeg kommentere i forhold til det?
  • bioethanol

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har et spørsmål om kemi, bioethanol og benzin, jeg håber der nogen kan hjælpe mig. tak er der forskel mellem bioethanol og benzin som brændstof - molekylært og energimæssigt.?
  • HJÆLP - Udtrække fedt fra Peanuts???

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtsyre.. Plzz hjælp.
  • LDL og HDL kolesterol

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg er ved at skrive kemi opgave og skal give en karakteristik af LDL og HDL's strukturformel. Men har problemer med at finde de to. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • PH fortynding

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi opgave der lyder således: Du har en opløsning med pH = 4 i alt 20 liter. Du fortynder med vand til 100 liter. Hvad er pH nu? mange tak på forhånd
  • Hvorfor putter man magnesium i syrer?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig fysik/kemi. Jeg skal lave et forsøg, hvor man putter magnesium i syrer. Men hvorfor bruger man magnesium? På forhånd mange tusinde tak
  • srp-hjælp

    Forumindlæg
    hej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)
  • Hvad betyder [ ]?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd
  • konstant????

    Forumindlæg
    Hej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til mundtlig kemi i overmorgen og har problemer med at forstå redoxreaktioner. Ved godt at det er en reaktion hvorved der sker en elektronoverførsel. Men kan ikke forstå hvordan . Håber i kan hjælpe :)
  • Polystyren

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation