Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19581 til 19600 af 32822
-
redegørelse af elementære værktøjer
Forumindlæghej imorgen skal jeg op til matematik og hvis jeg får spørgsmålet: gør rede for elementære værktøjer indenfor talbehandling, algebra og ligningløsning. jeg forstår ikke hvad der kræves at jeg skal gøre... jeg er indehaver af en TI-89 -
Hjælp eksamens problemer
ForumindlægHi alle Hvis der er en derud der er skrap til matematik kan du/i så ikke hjælpe mig lidt...? Statestik: Gør rede for hvordan et sæt ugropperede og et sæt grupperede oservationer kan beskrives ved hjælp af statistike deskriptioner, og vis hvordan de kan illustreres med boxplot. På forhånd tak -
regnerregler
Forumindlægnår et matematik stykke står således: 4a +(2c - 3b) - 3a(4c + 2b) + 2a - (3c - 4b) skal man så gange 4a ind i den 1. parantes, 3a ind i den 2. parantes og 2a ind i den 3. parantes right? -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
Herons formel??!?!?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik og har brug for lidt hjælp. Jeg skal gøre rede for arealet af en trekant og bevise Herons formel ved hjælp af grafregneren. Jeg er helt blank på hvordan jeg besvare dette, og ville høre om der var nogle der ville hjælpe?? -
hjælp.. - ligninger?!
Forumindlæghej .. jeg har brug for hjælp til nogle matematik stykke?! 1. løs ligningen 2(3x-1)=4x+8 2. løs andengradsligningen x^2+x-30=0 gerne gør det nemt og simpelt! håber i vil hjælpe mig... på forhånd tak! -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
beliggenhed af andengradspol.
ForumindlægHey Jeg skal meget snart op i mundtlig matematik og har fået udleveret spørgsmålene. Det ene lyder på at jeg skal redegøre for andengradspolynomiets beliggenhed i et koordinatsystem. Nogen der kan hjælpe mig med at tyde dette spørgsmål? -
Faktorer
Forumindlæghej alle. sidder lige og laver en matematik-opgave i Faktor-bogen,. jeg forstår bare ikk hva "faktorer" er for noget, men jeg ved hva "led" er. håber nogle kan hjælpe:) -
Matematikrapport
ForumindlægJeg er igang med en matematikrapport, men da jeg ikke er så specifikt god til faget, ønsker jeg hjælp fra matematik-hajerne derude.... Hvis I gider, kan jeg bare sende min email, så jeg kan få vedhæftet den :) / AA KURD -
Rødder og potenser
ForumindlægHej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak. -
vektorer plzz plzz hjælp
Forumindlægplzzz hjælp mig med min matematik kan ikke finde ud af det!!! opgaven I et koordinatsystem er der givet to vektorer: A := (3.4) :: B(-5.1) bestem koordinatsttet til punktet c, AC: [[4][6]] b) Bestem arealet af ABC Bestem Projoktionen Af AB PÅ AC -
Spg. om karakter
ForumindlægHej er der nogle der ved hvad karakteren blir i matematik hvis man har fået 03 i 2.g og 5 i 3.g altså ved godt karakteren for 2.g tæller 1/3 og karakteren for 3.g tæller 2/3 Men hvad bliver den endelige karakter. hvad runder man af til??? -
FIND VÆKSTRATEN (:
ForumindlægHejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556 -
andengradsuligheder
Forumindlægjeg skal i mundtlig årsprøve 1.g matematik A niveau gøre rede for løsning af andengradsuligheder, gerne udfra nedestående eksempel: 2x^2 + 2x - 4 < 0 nogen der kan hjælpe? -
Lineær programmering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D -
Funktioner
ForumindlægHej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7 -
FIND VÆKSTRATEN
ForumindlægHejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556 -
hjælp til næste år
ForumindlægSøger en der er interesseret i at hjælpe mig med matematik på b til næste år, over msn eller rl, alt hjælper! Jeg kommer fra Odense selvf skal dette ikke være gratis og vi kan sammen finde en rimelig pris :-) ved ikke om dette skal postes i andre eller her, så bid ikke hovedet af mig :-S -
Division? Hjælp.
ForumindlægHej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik.
