Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19601 til 19620 af 77388
-
Jeg er SÅ skoletræt!!!
ForumindlægJeg kan godt sige jer! Jeg er 3.g9;er og starter igen i morgen efter juleferien! Det kan godt være der "kun" er 6 måneder tilbage, men jeg er simpelthen så skoletræt, at jeg bliver helt trist ved tanken om at jeg skal starte igen! Hvordan pokker overkommer jeg dette? Jeg ville bare ... -
"En af hovedpersonerne var"
ForumindlægJeg har siddet med ordbogen i utrolig lang tid, og fået sved på panden over ikke at have fundet ud af hvordan dette oversættes. Er der en der lige kan skyde det ud? På forhånd tak: En af hovedpersonerne var -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHar fået følgende eksamensspørgsmål som jeg skal fremlægge for klassen. Hvad ville I gå igennem i denne, og har I evt. nogle links med videoer eller teori som jeg kan læse? Spørgsmålet lyder som følge: Geometriske figurer i plan og rum Fremstilling af linjer, cirkler, kugler og planer i plan o... -
at gå ned i gym...
Forumindlæger der os andre end mig der er gået ned i gym???fx fik jeg 10 i dansk i folkeren men nu får jeg 7!!til gen gæld er der en fra min klasse der har fået 10 i bio og han plejede at få 8...mit snit er oxo med 1,2 karakter. -
Korrekt skrevet?
ForumindlægRezension über „Die Welle”. Information über den Film. Regisseur: Dennis Gansel Drehbuch: Dennis Gansel und Peter Thorwarth Schauspieler: Jürgen Vogel: Rainer Wenger, Frederick Lau: Tim, Max Riemelt: Marco, Jennifer Ulrich: Karo, Christiane Paul: Anke Wenger, Jacob Matschenz: Dennis, ... -
magnetisme
ForumindlægHej jeg skal op i Fysik på mandag, der er bare nogle ting jeg gerne vil vide inden, og det er, Hvordan en magnet virker sådan over pensum, og hvorfor noget stof er/ikke er ferromagnetisk, og hvad der skal til for, at et stof bliver tiltrukket af en magnet. I må godt komme ind på kvarker og andr... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Hjælp til at oversætte sætning
ForumindlægDet ville være dejligt med lidt hjælp!:) "Jeg valgte alligevel at starte på gymnasiet, fordi min bedste veninde fra min klasse også valgte den. Og mest af alt, fordi vi ville starte i samme klasse. I sommerferien fandt jeg allerede ud af, at mig og min veninde skulle starte i samme klasse... -
noter
Forumindlægdette gælder i dansk, såvel som i alle andre fag.. når man skal til eksamen, er det ofte okay hvis man medbringer egne noter.. MÅ DISSE NOTER VÆRE SKREVET IND PÅ COMPUTER? -
Rigsvandring ?
ForumindlægHej jeg læser i øjeblikket til eksamen om vikingerne. Er der nogen der kan forklare mig om rigsvandring? hvad den gik ud på osv.? ville være en meget stor hjælp. tak :) -
Vil du have løn for at hjælpe andre ?
ForumindlægEr du ekstra god til enten matematik, fysik, kemi, biologi, dansk eller engelsk ? Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller St... -
Universets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, så har været oppe og trække idag og trak selvfølgelig det emne jeg husker allermindst af. Men til sagen: Som overskriften lyder, universets udvikling. Hvordan udvikler universet sig? Er det bare at stjernerne løber tør for energi og laver til sidst en ... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til eksamen men sidder fast (kan ikke finde noget på google) Jeg vil spørge om nogle ved, hvornår man bruger disse i "hverdagen" eller hvad de kan bruges til: (deres anvendelse) 1. Ortogonale linjer (el. rette linjer) 2. Regression 3. Retvinklede ... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
oplæg til et hf-hold
ForumindlægHej alle Hvordan kan man vise at den stil man har skrevet i dansk skriftligt er til et hf-hold? Skal man bruge nogle bestemte begreber eller ordforråder. På forhånden tak -
Gymnasiet eller VUC
ForumindlægHej! I dag har jeg snakket med min UU-vejleder, omkring hvad jeg vil næste år. Jeg har for lang tid siden besluttet mig, at jeg vil tage HF. Men er VUC9;s 2-årige HF det samme som HF på gymnasiet (jeg ved godt at fagene ikke er det samme)? Altså er det en fuld HF? VUC9;s 2-årige HF: http:... -
Hvorfor løber strøm "bedre" ved høj spænding?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder med noget teori til en af de forsøg, jeg har tænkt mig at lave til eksamen, hvis jeg trækker noget omkring transformation, og mit spørgsmål lyder som følgende: Hvordan kan det være at man udnytter energien bedre, når man transformere spænding op, når man skal sende ... -
Nu er jeg fan***! Sur!
ForumindlægHVad er det lige mig tysk lærer har gang i? Siden vi fik hende, har hun slået hårdt ned på mig! Mine karater er faldet og hun tafer røven på mig hele tiden. Det er sådan at HVER gang vi har afleveringer fpr, får jeg ikke mere end 10!!?? Det e rikek spmeget karakteren der irritere mig men dn måde ...
