Tysk

Hjælp til at oversætte sætning

03. december 2015 af sarahansen00 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Det ville være dejligt med lidt hjælp!:)

"Jeg valgte alligevel at starte på gymnasiet, fordi min bedste veninde fra min klasse også valgte den. Og mest af alt, fordi vi ville starte i samme klasse. 

I sommerferien fandt jeg allerede ud af, at mig og min veninde skulle starte i samme klasse. Det gjorde bare min sommerferie ekstra god"

Tusind tak!! :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2015 af Stygotius (Slettet)

-hjælp til hvad ??

Svar #2
03. december 2015 af sarahansen00 (Slettet)

Det er det samme ligesom sidst, altså at oversætte, for fandt nogle småfejl i den sidste du oversatte, som var en rigtig stor hjælp. 

Brugbart svar (0)

Svar #3

Der var ingen fejl i det som jeg oversatte.

Svar #4

Nej, altså mit eget :)

Brugbart svar (1)

Svar #5

At få hjælp betyder at få hjælp tlæ at finde ud af det man er i tvivl om, -ikke bbare at bruge det som andre har lavet.

....................................................................................

"Jeg valgte alligevel at starte på gymnasiet, fordi min bedste veninde fra min klasse også valgte den(. Og), mest af alt, fordi vi ville starte i samme klasse. 

I sommerferien fandt jeg allerede ud af, at (mig) jeg og min veninde skulle starte i samme klasse. Det gjorde bare min sommerferie ekstra god"

"Ich entschloss mich daher, mit dem Gymnasium anzufangen, weil die beste Freundin aus meiner Klasse es auch wählte, vor allem weil wir dann in dieselbe Klaase gehen würden.

Schon in den Sommerferien bekam ich heraus, dass wir miteinander in dieselbe Klasse  gehen würden. Das machte meinen Urlaub besonder toll.  

............Der er alt for mange endeløse gentagelser i denne tekst. Du siger det samme igen og igen.

Svar #6

Tusind tak for hjælpen. Ved du hvad jeg evt. kunne gøre bedre i sætningen, så der ikke bliver for mange gentagelser? :)

Brugbart svar (0)

Svar #7

-lade være med at sige det samme flere gange  -som om læseren var et retarderet, meget langsomt opfattende  barn.

På 1½  linje siger du 3 gange at du og din veninde skal gå i den samme klasse. Det er nok ikke nødvendigt.

NB.  efter "Ich entschloss mich daher"  må du godt indsætte et "dazu"   og derfor også erstatte "daher" med "deswegen"

Skriv et svar til: Hjælp til at oversætte sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.