Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19641 til 19660 af 23690
-
Mundtlig matematikårsprøve i 1.g
ForumindlægHej vi har fået 11 spørgsmål som vi kan trække til prøven, og vi skal skrive en disposition og forberede os på dem alle. Mit problem er bare, at jeg ikke kan få det til at fylde de 12 min. det burde, selvom jeg efter min mening har dækket opgaven rimelig godt. I mange af spørgsmålene indgår formu... -
SRP om Syrien
ForumindlægHej Jeg har nedenstående to underspørgsmål i min SRP om Syrien med fagene Samfundsfag og Historie. - Foretag en tværfaglig analyse og diskussion af, hvordan USA’s interesser og løsningsforslag adskiller sig fra Ruslands i konflikten i Syrien i nutiden. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i selvv... -
Udåndings målinger
ForumindlægHejsa vi har lige haft et forsøg hvor vi udåndede i en gas analysator som løbende analyserede procentdelen de forskellige gasser udgjorde. Den simple teori bag det er vist at vi udånder friskt O2 og vores udåndingsluft indeholder forøgede mængder af CO2 efter forbrændingen inden i cellerne i krop... -
masse og volume beregning
Forumindlæghej Redox-titreringer - med overslagsberegning Der skal foretages en renhedsbestemmelse af kemikaliet jern(II)chlorid,tetrahydrat (FeCl2,4H2O) ved titrering med 0,02517 M kaliumpermanganat (KMnO4). 5 Fe2+ + 8 H+ + MnO4- ? 5 Fe3+ + Mn2+ + 4 H2O Som en del af kvalitetssikringen foretages en tilsvar... -
Danskopgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har valgt at skrive i dansk med emnet Nyheder-argumentation. jeg har valgt at komme ind på følgende ting: Nyheder – argumentation: Analyse af tv-2 nyheder vs dr-1-nyheder:Undersøg én eller flere nyhedsudsendelser på hhv. dr1 og tv2. jeg vil finde finde en eller to n... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver anden gang, da jeg ikke har fået svar endnu. Jeg skal skrive i Dansk og emnet er Nyheder og argumentation. Følgende ting skal være med: Analyse af tv-2 nyheder vs. dr-1-nyheder:Undersøg én eller flere nyhedsudsendelser på hhv. dr1 og tv2. Jeg skal finde en eller t... -
spørgsmål til eksamen
ForumindlægDa jeg skal op til eksamen i religion om et par dage har jeg et vigtigt spørgsmål til den person der nu har tid, kan og vil hjælpe:) i religion c udover at analyserer og fortolke hvordan kan man så f.eks. sætte en kilde tekst som omhandler en lærer som gør kritik af loven som nu gør at homosek... -
Formel b - Jan Sonnergaard
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Jan Sonnergaards novelle Formel b. Analysen skal fokusere på miljø- og personkarakteristikken i novellen, men også den anvendte fortællerrolle, fremstillingsformen og det anvendte sprog skal indgå. Er der nogen som kan kick-starte mig. Jeg er virkelig lo... -
Hjælp til AT!
ForumindlægJeg har valgt under Kampen for det gode liv emnet sundhed, hvor fokus er på kost og motion. Jeg har rimelig styr på det samfundsfaglige men det biologiske er jeg i tvivl om. Dog ved jeg, at jeg arbejder empirisk induktivt, da jeg tager en case og generalisere derved hans strategi for det gode l... -
SRP engelsk/samfundsfag - område: Afhængighed/Misbrug - alkohol (med fokus på social arv)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med min SRP men kunne godt bruge en hjælpende hånd. Min opgaveformulering lyder således: 1) Giv en redegørelse for relevante teorier og statistikker vedrørende familiens betydning for den sociale arv med særligt henblik på alkoholisme. 2) Giv en analyse og fort... -
Billedsprog? (Emne: mediernes magt med fokus på muhammedkrisen)
ForumindlægHej :-). Har fået til opgave at analysere to artikler i forbindelse med mit emne: 1: http://politiken.dk/debat/ledere/ECE910879/et-lille-punktum-i-muhammedkrisen/ 2: http://jp.dk/opinion/jpmener/article1992831.ece Jeg er faktisk nået langt med analysearbejdet (har skrevet om ordvalg og de t... -
AT 2011 - Dansk A + Erhvervsøkonomi C
ForumindlægAndre der som mig ser en mulighed i at koble dansk med EØ? Syntes det er meget interessant at arbejde med hvordan virksomheder anvender den moderne teknologi (herunder facebook, twitter, youtube m.m.) til at iscenesætte deres produkter. Dog har jeg svært ved at finde ud af, hvordan dansk skal kob... -
Mundtlig forsvar srp HASTER!!
ForumindlægHej, jeg skal forsvare min srp på mandag og er gået lidt i panik, da jeg ikke forstår nogen af de spg. vi skal have besvaret. Jeg begynder at læse min problemformulering og den overordnet konklusion. Derefter står der på vejledningspapiret for, hvordan man laver et talepapir, at man skal give... -
AT - Selviscenesættelse og Facebook
ForumindlægHej alle. Som overskriften fortæller, er mit AT emne: Selviscenesættelse og Facebook. Mine fag er Samfundsfag (A-niveau) og Dansk. Mit problem er at jeg har svært ved af finde en god "case/sag", hvor mine problemstillinger bliver for "svage". Mine tanker har produceret følgen... -
Problemer med diskussionen i problemformulering (om Augustus og Hitler)
ForumindlægVær hilset, Jeg har problmer med at formulere sidste led, diskussionen, i den overordnede problemformulering. Min problemformulering lyder indtil videre således: Vha. en redegørelse for henholdsvis kejserkulten og førermyten vil jeg lave en komparativ analyse mellem den augustæiske propaganda og ... -
metode valg
ForumindlægHej derinde jeg sidder og laver synopsis, og er gået lidt i stå vedrørende metode. Skriver om terrorisme, historiske årsager, kulturelle forhold, osv. I opgaven vil jeg analysere Bush`s tale til kongressen ..... enten er i med os eller også imod os ( på engelsk. I opgaven har jeg gjort brug af ... -
PROBLEMSTILLINGER ???
ForumindlægEmne: Michael Jackson Fag: ENGELSK (A) , RELIGION (B) Min problemformulering: Hvordan lykkedes det for fans at sætte ham op på en piedestal og iscenesætte ham, som værende en "gud" Har ingen idé til problemstillinger? Hvad med.. 1. Hvem var Michael Jackson og hvordan udviklede hans ... -
AT Problemformulering
ForumindlægHej SP-Brugere Jeg sidder med en synopsis i AT som skal afleveres på torsdag. Som hovedemne har vi fået "Overvågning", og jeg har valgt at arbejde med emnet i fagene Historie og Engelsk. I historie vil jeg kigge på den historiske udvikling af overvågningen og den tilhørende moderne tek... -
Michael Strunge Digt! Lidt hjælp tak! :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal op i mundtlig dansk på onsdag. Jeg har trukket emnet der hedder: "Fra de vilde firsere - og mod et nyt århundrede, Ikonet: Michael Strunge. Hertil har jeg valgt at mit eksamsoplæg skulle være et af hans digt der hedder "Det er ved at komme ... -
Michael Strunge Digt! Please hjælp mig! :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal op i mundtlig dansk på onsdag. Jeg har trukket emnet der hedder: "Fra de vilde firsere - og mod et nyt århundrede, Ikonet: Michael Strunge. Hertil har jeg valgt at mit eksamsoplæg skulle være et af hans digt der hedder "Det er ved at komme...
