Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Mundtlig forsvar srp HASTER!!

05. juni 2020 af raqu4

Hej, jeg skal forsvare min srp på mandag og er gået lidt i panik, da jeg ikke forstår nogen af de spg. vi skal have besvaret. 

Jeg begynder at læse min problemformulering og den overordnet konklusion. 

Derefter står der på vejledningspapiret for, hvordan man laver et talepapir, at man skal give konkrete eksempler fra redgørelsen, analysen og diskussionen for at vise, hvordan man brugte de fagelige metoder. Men hvordan gør man det, altså i redgørelsen og diskussion der er ikke nogen metoder eller hvad??

Jeg kan godt forstår det med analysen, da jeg har brugt kildekritik, og det må være det man skal skrive om og giv eksempler på, ikke?

Til sidst så skal man reflektere over ens arbejde. jeg forstår godt det med, at man skal fortælle, hvorfor man har valgt de bestemte fag og metoder, men jeg forstår ikke det med, hvilke styrker og begrænsninger metoderne har??

Jeg skrev min srp i mat. og historie, så jeg har brugt kildekritik, og jeg har bevist to sætninger om primtal og lavede beregninger, så hvad kan styrker og begrænsninger være??

Jeg har virkelig brug for hjælp, derfor håber jeg, at der er nogen der kan hjælp. 

på forhånden taak


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2020 af BoHTX

Men hvordan gør man det, altså i redgørelsen og diskussion der er ikke nogen metoder eller hvad??

Skal du ikke i din redegørelse "bare" forklare de metoder der har været centrale i din SRP med eksempler du selv vælger? Mht. diskussion skal du vel overbevise dine lærere, at de anvendte metoder er de rette at bruge. Havde du brugt andre ville du nok ikke have nået frem til samme resultat eller måske ikke ville være i stand til at svare på problemformuleringen.

man skal fortælle, hvorfor man har valgt de bestemte fag og metoder, men jeg forstår ikke det med, hvilke styrker og begrænsninger metoderne har??

Jeg ved ikke med fag, men med metoder har de sikkert hver deres styrker og og begrænsninger og disse kunne måske belyses ud fra eksempler.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni 2020 af lorinos

jeg fandt ud af, at jeg bruger diakron metode i min redgørelse, da jeg undersøger udviklingen af kryptosystemer gennem tiden. Ift. diskussionen bruger jeg synkron metoden, da jeg sammenligner gamle kryptosystemer med de nye kryptosystemer, og skriver, at nye kryptosystemer er sikrere.

Det med styrker og begræsninger, så bruger jeg metoderne formelmetoden i matematikdelen og kildekritik, og jeg ved hvad   styrkerne og svaghederne er ved kildekritik, men jeg forstår ikke, hvilke styrker og svagheder formelmetoden har?? kan du hjælpe med det, please. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2020 af BoHTX

Undskyld, men hvem spørger du?


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juni 2020 af lorinos

#3 dig, jeg vil bare høre om, måske du ved hvad er styrker og svagheder ved formelmetoden i matematik


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. juni 2020 af BoHTX

Med formel-metoden forstår jeg en metode der bruges inden for det "teoretiske verden", der ikke nødvendigvis skal tilknytte sig til den "virkelig verden", men kan være brugbare deri. Hvordan forstår du metoden eller har din lærer givet dig en note, hvor den står deri? Hvis det sidste er tilfældet, ka' du vedhæfte noten? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. juni 2020 af lorinos

vores lærere har virkelig været dårlige til at vejlede os i alt det med metoder. Men jeg har læst, at formelmetoden er  Beskæftiger sig ikke med målbare størrelser, men udelukkende med regler og definitioner og indre sammenhænge i formelle systemer. F.eks. matematik og logik. De formelle videnskaber anvendes som redskaber i andre videnskaber. så det er en metode, hvor man bruger formler, beviser, sætninger og definitioner. Jeg bruger formelmetoden, da jeg bruger det til at forklare om talteorien bag RSA og sådan set bruger dem derefter til at udregne. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. juni 2020 af BoHTX

Okay, så er vi stort set enig om hvad vi mener med formel-metoden. Helt generelt vil jeg mene at den største svaghed ved metoden er de regler, definitioner og strukturer du har i et formelt system, f.eks. matematik. ikke er foreneligt med systemet vi lever i, hvor regler, definitioner og strukturer kan tilpasse sig efter behov. 


Skriv et svar til: Mundtlig forsvar srp HASTER!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.