Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19641 til 19660 af 24857
-
Klumme om racisme og idealisme - Håber i kan hjælpe.
ForumindlægHey SP:))) Jeg har en skriftlig dansk opgave jeg skal aflevere her i slutningen af ugen. Jeg håber en venlig sjæl her i SP kan hjælpe mig med at komme igang. Opgaven lyder således: Skriv en klumme om racisme og idealisme. Diskuter og filsofer over hvad racisme er, hvad den opstår af, hvor... -
Opgave - haster!
ForumindlægHej Jeg har stilt spørgsmålet før, men kunne desværre ikke bruge svaret. Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 2.5 i vedhæftede link? http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/11053... -
Harmonisk analyse
ForumindlægHej, jeg er lidt usikker på, om jeg har gjort min opgave rigtigt (se vedhæftet fil). Stykket har tonearten Bb og modulere til F-dur og jeg skal indsætte tonika, dominant, subdominant osv. Det første er rigtgt, da jeg fik det tjekket af min lære, men resten (evt. dem med det røde skrift) er jeg us... -
Gode råd til engelsk skriftl
ForumindlægHeeej hjælpsomme mennesker. Jeg er netop i denne uge gået i gang med mine forprøver, og i morgen står den på engelsk skriftlig. Jeg skal igennem en lytteprøve, en læseprøve og jeg skal skrive en sitil. Jeg har altid haft det ret svært med engelsk grammatik, og derfor håbede jeg, at i kunne give ... -
Bølgelængde
ForumindlægHejsa, er det muligt der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: b) Forklar, hvordan man ud fra energiniveaudiagrammet kan vurdere argonlaserens nyttevirkning. Bestem herudfra en værdi for argonlaserens nyttevirkning. Har udregnet opgave a som giver 4.88698*10^-7nm Billedet af opgaven s... -
Indtegn kræfter
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at indtegne kræfter? Jeg ved der skal være en nedadrettet kræft i form af tyngdekræften, men er lidt i tvivl i forhold til de andre kræfter Jeg sidder med opgave 5b i eksamensættet fra d. 3. juni 2013, som kan findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser/G... -
Spørgsmål vi ikke har haft om til Engelsk SKR eksamen???
ForumindlægHej! Har lige haft en skriftlig eksamen i Engelsk på B niveau idag, dog til et af grammatik spørgsmålene fik vi et spørgsmål omkring "modalverber" (på engelsk i hvert fald). Nu ved jeg selvfølgelig godt hvad det er efter at søge på det EFTER eksamenen, men det vidste jeg ikke til eksam... -
pH, bindinger, bjerrumdiagrammer
ForumindlægHej, Jeg træner til min skriftlige eksamen i biotek og er stødt på en gammel eksamensopgave, som jeg slet ikke kan regne ud. Nogle som kan hjælpe? Det er særligt sammehængen mellem pH og ladning (og syrebrøk) som jeg har svært ved, samt hvordan pH påvirker bindinger, såsom hydrogenbindinger, ion... -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHej ønsker hjælp til et større skriftlig opgave som jeg skal aflevere, har svært ved at komme igang da jeg ikke ved hvordan jeg skal opsætte mit problemformulering, jeg har valgt emnet varme isolation i hus og den omhandler om at Opvarmningen af koldt hus ved start af 2 grader Beregne energien a... -
Underviser søges
ForumindlægHej læser, Jeg søger en person der kan hjælpe mig med at forberede mig til min spansk eksamen (Skriftelig). Du skal helst kunne spansk udenad, kunne grammatik og kunne give mig opgaver og udfordre mig lidt. Min eksamen kommer til at foregå om 2 måneder, så det haster lidt med et svar. Jeg bor... -
dumpet mat c
Forumindlæghej jeg har lige taget en hf på 2 år hvor jeg var så uheldig at dumpe matematik på c niveau. jeg fik 00 både mundtlig og skriftlig desværre skal jeg bruge matematik c niveau på min uddannelse, mit spørgsmål er kan jeg tage matematik på c niveau igen når nu jeg har dumpet eller er min eneste mulig... -
Glemte opgavenummer!
ForumindlægHej! Det er sådan, at jeg i går var oppe til Dansk Skriftlig Fremstilling. Kort efter at jeg havde afleveret, gik det op for mig, at jeg havde givet opgaven en titel, men jeg glemte at skrive opgavenummeret. Jeg vil bare vide om I tror det vil påvirke min karakter meget? Vil jeg f.eks. gå 1-2 ... -
Forberedelse på eng. eks. B-niveau
ForumindlægHey :) Jeg skal op i skriftlig engelsk her d. 28 maj, og er gået i gang med at øve mig da engelsk ikke lige er mit stærke fag. Jeg har lavet en engelsk delprøve 2 sagprosa, som jeg håbede lidt på om der var nogle der ville læse i gennem for fejl, og fortælle mig om den var under middel eller bar... -
bestemme forskrifter
ForumindlægDet er tilsyneladende Opg 11. i eksamenssættet STX Mat A fra Dec 10, 2010: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_... -
Terminsprøve imorgen hjælp!
ForumindlægHej derude! Er der nogle af jer der har været oppe til Dansk skriftligt fremstilling Maj 2012? Eller har i haft det til terminsprøve? Det er fordi at sidst jeg havde terminsprøve skrev jeg en novelle der hed 'mistanken' og den fik jeg dsv et 2 tal for, da jeg havde misforstået opgaven:-(... -
Dansk eksamen (kronik): Sundhedsidealer i et samfundsøkonomisk og sundhedspolitisk perspektiv
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige været op i dansk skriftlig i dag, hvor jeg har valgt at skrive en kronik om sundhedsidealer i et samfundsøkonomisk og sundhedspolitisk perspektiv. Da jeg først får min bedømmmelse at vide om tre ugers, vil jeg lige høre om der er nogle, som gider at bedømme kronikke... -
Bestem x, så f'(x)=0, og bestem monotoniforhold
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg sidder, og er i færd med at regne gamle eksamenssæt, da jeg snart skal op i skriftlig matematik, men nu er jeg stødt på en opgave, som jeg er i tvivl om, og håber, at der er nogle af jer rare mennesker, der kunne tænke sig at hjælpe mig :) Opgaven lyder som følger: En... -
Analyserende oplæg - Må man selv bestemme titlen?
ForumindlægHej Jeg skal op i morgen til skriftlig Dansk A (HF). I en vejledningen jeg har hentet på studienet står der følgende: "Du skal bruge opgaveformuleringens titel som titel på din opgave." Jeg har spurgt min lærer, og han siger at man selv skal finde på en overskrift. I min danskbog s... -
reducering
Forumindlægsidder og repeterer opgaver til den skriftlige eksamen B på tirsdag (http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140523%201stx141-MAT-B-22052014.ashx), og er stødt på opgaven fra mat b 2014, hvor man skal reducere dette : (a+b)^2-a^2-ab Er derfra kommet frem til at a... -
Bestem forskrift - eksponentiel funktion
ForumindlægJeg sidder lige og øver mig til matematik skriftlig eksamen imorgen, og når det drejer sig om at bestemme en forskrift, er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg skal beregne det i hovedet i følgende eksempel: F(x) er en eksponentielt voksende funktion der går gennem P(2,12) og Q(1,6). Bestem en fors...
