Engelsk

Spørgsmål vi ikke har haft om til Engelsk SKR eksamen???

17. maj 2023 af Hvem1ved - Niveau: B-niveau

Hej!

Har lige haft en skriftlig eksamen i Engelsk på B niveau idag, dog til et af grammatik spørgsmålene fik vi et spørgsmål omkring "modalverber" (på engelsk i hvert fald). Nu ved jeg selvfølgelig godt hvad det er efter at søge på det EFTER eksamenen, men det vidste jeg ikke til eksamen, og jeg er ikke den eneste fra min klasse der ikke vidste hvad det var. Jeg er en 12-tals elev i engelsk, og har altid mødt op til engelsk timerne, og jeg er ret sikker på at vi ikke har haft om modalverber. Er det normalt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2023 af xxsara3

Det er forståeligt, at du er forvirret og føler dig frustreret over at støde på et spørgsmål om modalverber i eksamen, når du ikke var bekendt med begrebet. Det er ikke ualmindeligt, at der opstår situationer, hvor eksamensopgaver indeholder emner, som eleverne ikke har stødt på i deres undervisning.

Undervisningsmetoder og læseplaner kan variere mellem forskellige skoler og undervisere, så der kan være emner, der ikke dækkes ensartet. Det er dog vigtigt at huske, at eksamener er designet til at teste en bred vifte af viden og færdigheder, herunder evnen til at anvende tidligere læring til ukendte situationer.

Hvis du føler, at der var et væsentligt emne eller koncept, der blev udeladt fra din undervisning, kan det være en god idé at diskutere det med din lærer eller skoleadministration. Dette kan hjælpe med at identificere eventuelle huller i undervisningen og bidrage til forbedringer i fremtidige undervisningsplaner.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. maj 2023 af FTa

Jeg stod i en lignede situation, dog ikke under eksamen, men ved en aflevering. Det kan være at det er en forudsætning fra folkeskolen, at man skal vide hvad det er. 

Havde I ikke adgang til undervisningsplatformer, som fx MinLæring eller Systime?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2023 af Stygotius

Selvfølgelig bør en tysk-,  engelsk-,  dansk-, fransklærer mm. undervise i modalverber. Det er hans/hendes pligt.


Skriv et svar til: Spørgsmål vi ikke har haft om til Engelsk SKR eksamen???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.