Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19641 til 19660 af 32822
-
Hvad og hvordan?
ForumindlægHejsa, jeg vil rigtig gerne have hjælp til Matematik. Opgaven lyder sådan her, det skal siges jeg bare vil have hjælp til hvordan man regner ? Her kommer den: Gør tallet 10 gange mindre: 24500 -
funktioner
ForumindlægHej - jeg har to matematik opgaver. Håber I kan hjælpe mig med at løse dem. Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal løse dem, så skriver lige hele opgaven ned: http://peecee.dk/?id=73879 På forhånd mange tak for jeres hjælp -
Polynomier
ForumindlægHeej alle sammen (: Jeg sidder og laver matematik aflevering og har brug for hjælp til følgende opgave: Undersøg hvordan antallet af rødder i fk(x) = x2 + kx + 8 afhænger af k. På forhånd tak! -
opgave om cigarettet
ForumindlægHej kan i hjælpe mig med min matematik opgave! plzzz - en pakke med 20 cigaretter for 42,00 så hvad er prisen for 1 cigaret? - hvad er længden og bredden af pakke cigaretter, hvis cigaretternes diameter er 0,75 cm.? -
omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2
Forumindlæghej jeg har et matematik afleveringssæt som jeg er næsten er færdig med, men vi har sipelthen ikke lært ordenligt hvordan man omskriver denne formel omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2... jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp- tak på forhånd -
Er der nogen der kan hjælpe mig?
ForumindlægHejsa.... er der nogen der med fine udregninger kan vise mig hvordan jeg regner dete ud? 5x-(2-3x)+7+(3x-8) ___________________= 3 (x+2) jeg er så lost... matematik kører bare ik i mit hovede. Mvh Annemone -
inertimoment
Forumindlæghej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak -
hvordan finder jeg grundmængden??
ForumindlægHeii... Jeg sidder og laver matematik og falder over denne ligning jeg kan godt løse den men kan ikke finde grund mængden kvartrod(x+3)=kvartrod(x-3)-3 der hvor der står kvartrod skulle der stå et kvartrodtegn i stedet, men kunne ike finde ud af at skrive det -
Moms og registreringsafgifter
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående en opgave jeg skal løse i matematik. Jeg skal finde ud af hvor meget en bil har kostet hvis man regner moms og registingsafgifter fra det beløb man har fået. Mit spørgsmål er bare, hvad skal jeg trække fra først? Moms eller registringsafgifter? -
Den afledet funktion
ForumindlægJeg har fået en matematik opg. hvor jag skal bestemme dN/dt og derefter skal jeg skrive hvad den angiver ? Har fundet den afledet funktion, men har ingen idé om hvad den angiver. Så håbede lidt på at kunne hente noget hjælp herinde. - På forhånd tak. -
Hjælp til opstilling af SRO
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen der kunne sende nogle eksempler på en SRO eller SRP, hvor jeg kan se hvordan den skal stilles op i forhold til redegørelsen, det ville virkelig være fantastisk. Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi. Tak på forhånd. :-) -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
Analytisk geometri
Forumindlæghej... jeg skal skrive om analytisk geometri i min 3. års opgave, hvor mine hovedfag er filosofi(C) og matematik(A) jeg ville hører om der eventuelt ligger inde med nogle notater omkring analytis geometri, som jeg måske kunne låne.. på forhånd tak -
Eksponitiel og logistisk vækst
ForumindlægHJÆLP.... er igang med at skrive SRO og har om populationsvækst og spredning af invasive arter. Det første spørgsmål er: redegør for begreberne eksponitel vækst og logistisk vækst. Nogle der kan hjælpe? Vores matematik lærer har desværre ikke forklaret det godt nok please hjælp -
Forkort brøkkere
ForumindlægFORKORT FØLGENDE BRØKER: (x2 + 2xy + y2)(x2 - 2xy + y2) ----------------------------------- ... -
Matlærer søges
ForumindlægTil at bestå GMAT test. Niveauet er lavt B-niveau matematik anvendt på ordproblemer. Vi er to personer og kan betale godt. Du må gerne have kendskab til GMAT (men ikke nødvendigt) og skal bo i KBH. Anders -
HASTER!!! eT SPØRGSMÅL
ForumindlægHej folkens, Jeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg nu er gået istå, pga. en forvirrende opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder således: Hvilke betydning har hyppigheden, frekvensen og kumuleret frekvens? På forhånd tak! -
Beregning af a og b.
ForumindlægHej. Er igang med matematik aflevering, og har en opg. som hedder: Om to lineære funktioner f og g gælder, at f(2) = g(2) = 5 , f(5) = -3 og g(5) = 5. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå denne opg.? :) -
Isolering af ligning
ForumindlægHej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik Jeg skal først isolere C og derefter T i ligningen: K=C / √4t^2-c^2 det står alt sammen under kvadretroden: 4t^2-c^2 Nogle der kan hjælpe? -
Forkort brøken: x^2+2x+4 / x+2?
ForumindlægJeg sidder og hjælper min søster med noget matematik, som ligger langt tilbage i min hukommelse.. Er der nogen, der kan løse ovenstående eksempel og forklare fremgangsmåden?
