Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19661 til 19680 af 32350
-
Faktorisering
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til mundtligt matematik eksamen.. og har lige et spørgsmål om faktorisering hvorfor kan man ikke faktorsere når d<0 jeg ved godt at d er negativ men hvad er det præcise svar? Tak på forhånd :) -
Gør rede for den lineære vækstmodel
ForumindlægHej venner! Er ved at læse op til matematik b eksamen, og blev lidt i tvilv omkring denne her: "Gør rede for en den lineære vækstmodel og tangenten til grafen for en differentiabel funkton." Skal jeg bare fortælle om, hvordan linæer vækst fungere og komme med et eksempel? -
GM modellen
ForumindlægJeg er ved at skrive en samfundsfags/matematik synopsis i AT, og min matematiklære foreslår mig at jeg kan bruge GM modellen, men han havde desværre ikke tid til at sætte mig ind i det på daværende tidspunkt. Er der en af jer der kan hjælpe mig? -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Det er til mundtlig matematik. - I din gennemgang skal du lægge særlig vægt på histogrammer, sumkurver og normalfordelingen. - I din gennemgang skal du lægge særlig vægt på beviset på binormialfordelingen samt anvendelsen af binomialfordelingen. -
Typerne
ForumindlægHej, Skal op til matematik A på tirsdag, så er igang med at læse op til det. Vil bare lige hører om man kan risikere at få en type-opgave (differentialligninger, altså type 1, 2,3,4 og 5) uden hjælpemidler? -
forkort udtrykket?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til disse 3 opgaver, hvor jeg skal forkorte udtrykket. I må gerne fortælle hvordan i gør. 1. 5x-12+2x+17-4x 2. 35y+22-13y-7+y-13 3. 3a+ (2-7a) -1 Opgaven er fra Matematik 8 Kontext -
Tilnærmelsesvis lineær funktion
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen og eftersom jeg ikke er særlig god til det har jeg dette spørgsmål: En tilnærmelsesvis lineær funktion, er det ikke det samme som en stykkevis lineær funktion? Du må meget gerne have et eksempel .. -
Uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg tænkte på, om der ikke er en opgørelse for, hvilke ting man kan komme op i, i delprøven uden hjælpemidler matematik a? Jeg har søgt på det hele weekenden men uden held. Håber nogen ved hvor man finder det, fordi så har I lige reddet min aften ;D -
annuitetsformel - find renten
Forumindlæghejsa :) Jeg sidder og er ved at lave mine dispositioner til matematik... i et af mine spørgsmål skal jeg finde renten i forbindelse med annuitetsformlen... men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det.. er der nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig.. ? på forhånd tak -
Fordoblings- og halveringskonstant - hjælp!
ForumindlægGiv definition af fordoblings- og halveringskonstanten. Sådan lyder min opgave til forberedelse af min årsprøve i mundtlig matematik. Jeg ved godt hvad både fordoblings- og halveringskonstanten er, men hvad menes der helt præcist med at give definiton? Skal jeg forklare beviset eller? -
Hvad er; Aksiomatiske deduktive system??
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart til mundtligt matematik eksamen og et af vores eksamensspørgsmål lyder således; Redegør for det Aksiomatiske deduktive system... Nogle der evt. kan forklare hvad dette er/går ud på? På forhånd, tak for hjælpen :) -
Voyage 200 lommeregner sælges
ForumindlægJeg har en Voyage 200 lommeregner til salg. Den kan det samme som TI89 og MERE til!! Lommeregneren er et KRAV til Matematik B og mange erhvervsøkonomiske uddannelser. Se annoncen og billeder her: http://www.dba.dk/texas-voyage-200-bedre-end/id-66637727/ -
Førstegradsligning - grafisk metode
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede matematik eksamen og har fået en ligning der hedder: 2+3(x+1)=2(8-x) (*) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den ? Er der evt. en der kunne forklare hvordan den skal løses ? På forhånd tak! -
hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon... -
COSINUS!!! HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle! skal snart til mundtlig matematik.. og tænkte på følgende: - cos (v) = cos (180 - v) hvorfor er det nu at der skal stå minus foran cos ? ved sinus står der jo ikke noget minus? På forhånd taaak -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Lineær vækst og eksponentiel vækst
ForumindlægHej jeg skal til matematik mundtlig eksamen på fredag og jeg skal bruge hjælp til dette spørgsmål :) På forhånd tak ___________________________ Gør rede for hvad der forstås ved en lineær udvikling og en eksponentiel udvikling, herunder regneforskrift og graf. Gør rede for begreberne... -
hjælp til mundtlig mat A ?
ForumindlægHEJ Jeg skal snart op i matematik mundtlig, men ved ikke hvad jeg skal forklare under statistik... please er der nogen der kan hjælpe? Det skal fylde til en 20 minutter.... Spørgsmålets underpunkt er: gør rede for varians og spredning + normalfordeling på forhånd tak, Tanja -
Eksamens spørgsmål - anden ordens differentialligninger
ForumindlægJeg sidder og laver dispositioner til mine spørgsmål til matematike eksamen. Men sidder fast i spørgsmålet: "Differentialligninger (anden ordens differentialligninger af typen y'' = m*y) Nogen der kan hjælpe?
