Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19701 til 19720 af 31756
-
Hjælp til matB eksamen søges nær Ringkøbing
ForumindlægHjælp søges til mundtlig og skriftlig eksamen i matematik på B-niveau. Jeg går i 2.g på Ringkøbing Gymnasium og skal afslutte matematik til sommer. Det er dog ikke sikkert, at jeg skal op både mundtligt og skriftligt, men det ville være rart, at have en der kunne hjælpe i baghånden. Jeg er se... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en pige på 17 år, der lige er startet på gymnasiet. (stx) jeg har valgt en linje hvor jeg har samfundsfag og biologi på A niveau, og er derfor tvunget til at have matematik som støttefag på b niveau. derfor søger jeg en der kan hjælpe mig med forståelsen af min matematik... -
EKSAMEN HJÆLP !!!
ForumindlægHej HJÆLP !!! Jeg går på 2 HF, og skal til Eksamen om lidt !! Jeg har meget svært ved fagene Dansk Skriftligt/ mundligt og matematik skriftligt / mundligt Hvad vil der ske hvis jeg ikke går op i det to fag, og tag dem næste år på VUC. Dvs. at jeg går op i alle andre fag, med undtagel... -
Bestem en ligning for linjen gennem P(-6,5) og Q(4,-1)
ForumindlægHej alle zusammen jeg står i den uheldige situation at min bærbar er ødelagt og mine kostbare matematik notater er derfor gået tabt. Derfor håbede jeg på at få hjælp til denne opgave, da matematik ikke er mit stærkeste fag. Opgaven går ud på at man skal "bestem en ligning for linjen gennem p... -
Beregn kontigent
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave i min multibog, som lyder følgende: Jens går til basket, han betaler 1500 kr. for at spille en hel sæson i klubben. Klubben har valgt at næste år stiger kontigent med 15 %. Håber i vil hjælpe mig med at løse denne opgave da jeg virkelig har svært ved matematik og er pi... -
Hjælp til T-test
ForumindlægHej alle derude, jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til min SRO da jeg har været så dum at være fraværende i den sidste stykke tid i Matematik. Vi skal lave en t-test og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg gør. Det er de her opgaver jeg skal bruge hjælp til https://b712ebb8-a-ee98dd5e-s... -
Eksponetialfuntioner - hjæælp!
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har en matematik opgave for som skal afleveres fredag. Jeg går på Virum Gymnasium og har matematik på C niveau. Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Et radioaktivt stof aftager med 4% i timen. Det antages at der til tiden t = 0 er 100g radioaktivt stof. a) Opsk... -
Ligning for tangent til grafen for en funktion. HASTER
ForumindlægHej , hvem alle sammen. Jeg er rigtig lost! sidder med en matematik aflevering, som skal afleveres i morgen, og jeg kan ikke finde ud af den sidste opgave. Opgaven lyder. Bestem ligningen for tangenten til grafen for funmtionen f(x)=-ln x + e^x i punktet P(2,f(2)) Jeg aner ikke hvordan jeg skal r... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
AT historie/mat opdagelsesrejsende, hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en synopsis i AT, hvor jeg skriver i fagene historie og matematik. Jeg har valgt emnet opdagelsesrejsende/columbus, hvor jeg med matematik kan skrive om deres navigationssystemer dengang. Udover det, har jeg tænkt mig at skrive om, hvorfor man gik på opdagelsesrejser, me... -
Bestemmelse af længdegrad
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med en opgave i matematik på B-niveau, og jeg føler mig helt tabt på Jorden... Har fået følgende opgave: Bestem længdegraden ud fra oplysningerne nedenfor: Breddegraden er 61,4º, og tidspunktet er 5. august 1997 kl 16 h 33 m 20 s GMT (formiddag lokal tid). Solens høj... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska... -
TI-84 Plus sælges billigt !
ForumindlægDa jeg nu er færdig med at gå på gymnasiet, og ikke længere skal beskæftige mig med matematik sælger jeg min lommeregner (TI-84 Plus). Denne type lommeregner er et krav, hvis man skal have matematik på enten B eller A niveau på gymnasiet. Den fejler ingen ting overhovedet, er bare blevet brugt d... -
Isolering af forskellige størrelser
Forumindlæghej. har nogle spørgsmål angående min matematik eksamen, som jeg er meget i tvivl om. 1) er der nogen der kan hjælpe mig med følgende. isolering af de forskellige størrelser i Kn = K0·(1+r)n 2) Bestemmelse af ligning ud fra 2 punkter (bevis) - eksponentiel 3) andengradsligningen (bevis) 4)... -
Differentialregning :)
ForumindlægHej Sp, Jeg skal op i mundtlig matematik her den 21. juni og jeg har et spørgsmål, som lyder: "Gør rede for sammenhængen mellem en funktions grafiske forløb og fortegnet for f´(x) samt brugen af denne sammenhæng i optimeringsproblemer". Jeg forstår intet ved dette? Er der nogen der k... -
Regneregler for differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b niveau imorgen. Et af mine spørgsmål lyder således: Du skal efter eget valg opskrive og bevise et antal regneregler for differentiable funktioner. Jeg har Gyldensals matematik bog GB2, hvor regnereglerne står på side 20. Hvad menes der med at noget bl... -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
Niveau'er på HF?!
ForumindlægHej derude.. Jeg overvejede om ikke man kunne forhøje et fags niveau på HF.. Det står nemlig skrevet på ug.dk at de specifikke krav er Dansk A, Engelsk B, Matematik C osv.. Det jeg vil spørge om her, er om ikke man kan forhøje Matematik til A, hvorefter man kan tage kemi og fysik på B.. Jeg vil ... -
Søger Gamle Eksamen opgavesæt - MAT B
ForumindlægJeg har Matematik på A-niveau, og skal op i 3.g. Vi har i 2.g arbejdet med diverse opgaver fra matematik b-niveau og jeg føler at jeg mangler noget. Jeg vil derfor bruge min sommerferie på at løse nogle af de gamle b-niveaus eksamenssæt. Hvis der er nogle der ligger inde med nogle eksemplarer, e...
