Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19701 til 19720 af 153151
-
HJÆLP
ForumindlægHej det er ikke med lektiehjælp at gøre, men jeg håber i kan hjælpe mig jeg ville have hjælp til at kunne blive bedre til at læse,retskrivning osv, fordi siden jeg var lille har min dansk været rigtigt dårligt siden 8 klasse har vi haft afleveringer for osv jeg har altid fået endten 02 eller 4 og... -
AT kvindefrigørelse
ForumindlægHej Er der nogle der har skrevet om kvindefrigørelsen i AT Det kunne være en stor hjælp Tak på forhånd :-) -
betydning
ForumindlægGrundtvigs ideer fik afgørende betydning for bønderne i 1800-tallet, særligt for de selvejende bønders samling (Venstre) og som ideologisk skjold mod landalmuen, de bønder der ikke var selvejende, og byarbejderne, da disse grupper politisk begyndte at røre på sig i 1800-tallet. -
Er du tidspresset? Har du brug for hjælp til at lave engelsk abstrakt?
ForumindlægJeg kan godt hjælpe! Jeg er kandidatuddannet i kommunikation med speciale i engelsk. Jeg er god til at oversætte danske abstrakter til engelsk på højt akademisk niveau. Jeg laver ikke selv abstrakten men blot oversætter det til engelsk . Du kan få din engelske abstrakt på email SAMME DAG! ... -
Det politiske landskab i romantikken
ForumindlægJeg har om romantikken i min Dansk Historieopgave, og jeg mangler (kan ikke finde) nogle tekster om noget med demokrati, enevælde og det politiske landskab. Håber i måske ville kunne hjælpe mig :D -
forslag til tysk?
Forumindlæghej jeg er en 9. klasse elev som ikke er glad for den undervisning læren giver i tysk.. er der nogen, der har nogle forslag til hvad man kan lave i tysk istedet for at oversætte tekster hele tiden? det må gerne være noget, hvor eleverne er aktive. på forhånd tak :D -
Andenbølgefeminismen i DHO (STX)
ForumindlægDet er svært at finde en eller flere gode tekster til min DHO, så kan I måske hjælpe med nogen forslag? Jeg vil gerne skrive om rødstrømperne i andenbølgefeminismen, men kan også sammenligne den med ting fra tredje- eller fjerdebølgefeminismen. Jeg kan bare ikke finde nogen gode tekster. -
Kortprosa.. HJÆLP!!!
ForumindlægHar ingen ide om hvordan jeg skal skrive en kortprosa til på mandag. Det skal være et øjebliksbillede eller en stemning fra min barndom. Da kortprosa er fiktion må jeg gerne lave lidt om på det. Bare kom med nogle ideer. Tak på forhånd :) -
Romeo og Julie perspektivering
ForumindlægOkay, så jeg laver en analyse og fortolkning af en lille uddrag af Romeo og Julie. Det jeg skal perspektivere er "forbudt kærlighed", så jeg skulle spørge om der mon er nogen af jer der kender til bøger eller film som handler om forbudt kærlighed, og konsekvenserne for det? -
synopsis
Forumindlæghej jeg skal lave en synopsis som skal omhandler selviscenesættelse opinionsgenre/informationsgenre jeg er helt blank har i nogle ideer til havd jeg kan komme ind på? -
En god bog!?!
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en god dansk bog? -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend -
årsager til murens fald
Forumindlæghvad var de væsentlige årsager til murens fald? -
Østrig og ungarn
Forumindlægjeg har valgt landene østrig og ungarn. Hvorfor og hvordan indførtes diktatur i landet? Hvilken type diktatur indførtes (kommunistisk, nazistisk/fascistisk, andre autoritære styreformer)? Hvem var diktatoren? Hvorfor blev det netop ham, der fik/tog magten? Løste diktaturet problem... -
SRP om Star Wars, Ringenes Herre, etc.???
ForumindlægGoddag! Mange af de emner jeg har fundet vedrørende SRP fanger ikke min interesse - med undtagelse af SRP-emner som beskæftiger sig med popkultur i en eller anden art. ___________________________________________________________ Følgende er serier, film og bøger jeg finder spændende (... -
analyse
ForumindlægGartneren og Herskabet I denne stil som er skrevet på baggrund af H.C. Andersens ”Gartneren og Herskabet”, vil jeg i min analyse af historien hovedsageligt arbejde udfra personkarakteristikken af henholdsvis, gartner Larsen og Herskabet. Bl.a. vil jeg forklare deres forhold til naturkraften, samt... -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
SRP Matmatik
ForumindlægHej derude! Jeg sidder, måske lidt i god tid, og spekulerer over fag til SRP, som jeg skal skrive engang til december. I den forbindelse kunne jeg mægtigt godt tænke mig at skrive om Julen, da jeg er lidt af en fanatiker. Jeg har besluttet mig for at skrive i faget historie, da dette jo er en o... -
John F. Kennedy's - Ich bin ein Berliner. Metoder?
ForumindlægHej alle. Jeg har eksamen på onsdag og er pludselig kommet i tvivl om metoder i historie og engelsk. Jeg har analyseret Kennedy's tale "Ich bin ein Berliner" og så har jeg fortolket og analyseret den engelske roman "Being there". I begge fag benytter jeg mig af den hermen... -
Help! En energiopgave!
ForumindlægTænkte på om der var nogen der kunne tjekke om jeg lavede denne her opgave rigtigt.100g vand opvarmes fra 20 grader celcius til 80 grader celcius, med en dyppekoger på 1500 W. Hvor meget energi bruges der?Skal man så gøre sådan her?100 g / 1000* 4.18 kJ/(kg*K)*80°-20° = 25.08 kJ. Er svaret på opg...
