Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19741 til 19760 af 29788
-
eksamen, synopsis
ForumindlægHej derude.. Jeg er ny bruger her på portalen, jeg fandt desværre ikke noget hjælp til det jeg søger.. Jeg er nemlig lige begyndt på et kursus der hedder "sagsbehandler i et jobcenter", utroligt spændende:-) Her handler det om beskæftigelsesområdet.. Vi skal lave en synopsis p... -
Afstemning af forbrændingsreaktioner
ForumindlægHej! Jeg er gået i stå med denne opgave, så jeg tænkte at der måske var en venlig sjæl herinde, som ville hjælpe mig med følgende: 1. C7H16(l) + O2(g) --> CO2(g) + H2O(g) 2. C22H46(l) + O2(g) --> C(s) + CO(g) + H2O(g) 3. C22H46 (l) + O2 (g) → CO2 (g) + H2O (g) Hvilken for... -
Optimering af hegn uden hjælpe midler og uden differentialregning
ForumindlægHalløjsa, har en matematik aflevering omkring optimering for, og har så fået en opgave jeg godt kan løse med differentialregning, men det er simpelthen et krav at vi ikke må gøre sådan. Så ville høre om der er nogle klogehoveder som måske kunne fortælle mig hvordan man helt præcist skal gøre? Eve... -
Hvad kan jeg lave efter folkeskolen?
ForumindlægHej Jeg slutter folkeskolen lige om lidt, men ved ikke hvad jeg skal næste år. Jeg ville rigtig gerne på Hhx, men min mor tillod mig ikke at starte: det gør hun nu, men det er for sent nu. Jeg har dog prøvet at kontakte den lokale Hhx, for de mangler elever, så måske er der et spinkelt håb. ... -
Fakta blandet med fiktion. (HASTER)
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave til dansk som blander fakta og fiktion. Jeg skal skrive den som en artikel. Normalt har jeg ingen problemer med at skrive artikler, men nu hvor jeg skla blande fiktion ind i det er jeg helt på herrens mark. Er der evt. nogen der har en ide til hvordan jeg kan gøre d... -
ARGH! er der virkelig ingen som kan hjælpe? :O
ForumindlægHej jeg sider lige med en mat aflevering til imorgen og er helt lost i en af opgaverne?? måske du ku hjælpe mig med at regne dem for kan ikke finde ud a Sinus og Cosinus selvom jeg ved det er det man skal bruge!. på forhånd tak :) PS: jo flere indlæg jo bedre :) opg. 2 arealet af en Trekant er 9,... -
Hjælp til idéer om Samfundsfag - historie
ForumindlægJa, jeg har besluttet mig for at skrive samfundsfag - historie, med samfundsfag som hovedfag. Men jeg er lidt i beknep med emnemuligheder. Som jeg ser det, har jeg p.t. to muligheder: 1. Den danske velfærd 2. Den kolde krig. Begge dele er dog ofte meget populært, og måske kunne nogle af jer skarp... -
grundejere??
Forumindlæghej jeg har en opgave for, som er lidt vanskelig, at løse, har fået hjælp masser gange, og de antal gange har hjulpet, måske at jeg også kan få hjælp denne gang? nå men, lad os komme videre til opgaven: lyder sådan: tre grundejere (A,B ogC) skulle ialt betale 3780 kr. for snerydning på ve... -
SRP: Virksomhedsøkonomi og innovation
ForumindlægHej alle sammen :) Som mange af jer andre skal jeg også skrive SRP og derfor vælge emne inden længe. Jeg har tænkt mig at skrive i VØ og innovation, hvor jeg måske havde tænkt mig at skrive noget om Nintendo og herunder bl.a. deres Wii-konsol og deres håndholdte DS. Mt spørgsmål er så, hvad vil I... -
Reaktions-mekanisme
ForumindlægJeg har brug for et hvilket som helst hint eller en hvilken som helst hjælp til denne opave. Jeg bliver bedt om at lave en reaktionsmekanisme for omdannelsen af et stof til et andet vha. HCl. Jeg har tegnet og uploadet et billede af reaktionen her: http://postimg.org/image/i0m2ivpb9/ ... -
Hjlæp til alle til oversættelser
ForumindlægHej Alle Hvis du mangler oversættelser fra Latin til Dansk af : Hyginus; Theseus myten: - Aethra - Daedalus - Pasiphae - Minos - Theseus et Minotaurus - Ariadne - Cocalus - Hippolytus - Helena Krigen ved Troja: - Tyndareus - Paridis judicium osv... eller bare andre oversættelser- kan i måske fi... -
Globaliseringsprocesser for en virksomed
ForumindlægJeg er igang med et forløb om globalisering, og i en opgave bliver jeg bedt om, at redegøre for de teorier som beskriver globaliserings processen for en virksomhed. Ved at google har jeg fundet frem til noget om 3 forskellige stadier, men jeg har altså stadig brug for lidt hjælp. Er der nog... -
Hjælp Empirisk Økonomi - Dagbladebranchen
ForumindlægI Empirisk Økonomi skal jeg aflever "Første Obligatoriske Opgave". Opgaven hedder "Udviklingen i dagbladsbranchen". Men jeg har probemer med at forstå spørgsmålet. Den lyder således: "Vis prisudviklingen for dagblade sammenlignet med den generelle prisudvikling siden 2000... -
Muligt formål?
ForumindlægEr ved at lave ne opgave i fysik, hvor vi skød en kugle ud af en "kanon" ved forskellige hældninger. Der er bare det problem at der ikke står nogle steder hvad formålet med øvelsen er.. det skal have noget at gøre med parameterkurver.. jeg tænkte på om det blot er at kæde matematikken o... -
Spørgsmål angående karakterkrav på videregående udd.
ForumindlægJeg går pt. i 2.g og skal til i 3.g. Jeg har opdaget, at de uddannelse jeg har i tanke at læse på universitet kræver at jeg har bestået Matematik B. Mine karaktere i Matematik B: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen (Skriftlig): ??? Men måske 00 Jeg undrer mig over, om universiteter kræver at... -
Hjælp til fysik opgave
Forumindlæghej skal lige komme igang med denne opgave, så håbede på nogen kunne og måske forklarer hvad der skal gøres for at løse den ;) Opg lyder: Brødristereren En brødrister til brug i en almindelig husinstallation (230 V) omsætter elektrisk energi med effekten 800 W. - Hvad er strømstyrken da gennem de... -
Multifaktoriel sygdom, per konkordansrater
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg udfra konkordans rater skal fortælle hvilke sygdomme der er multifaktorielle, jeg har linket opgaven. Jeg forstår ikke hvorfor 1 og 2 IKKE er multifaktorielle. Sygdomme hvor det er at sygdoms konkordansraten er på henholdsvist 95% og 87% får det til at lyde som noget ... -
Hvordan opfattes frihed i DK sammenlignet med den Arabiske verden?
ForumindlægHvordan opfattes frihed i DK samenlignet med den arabiske verden? Det er hovedspørgsmålet til min projektopgave men jeg har svært ved at finde på nogle ideer til min problemformulering. Er der ikke nogen som har en ide? Jeg ville være meget taknemmelig for bare det mindste! jeg har alle... -
Vækst og renteformel!
ForumindlægEr det muligt at finde ud af hvor mange procent f(x) er steget hvis x er vokset én enhed, ud fra Renteformlen? Jeg ved at der gælder at f(x)=b·ax Kn=K0·(1+r/100)n I så fald hvordan? Jeg har læst et par indlæg her inde fra, men man gøre på ingen måder nytte af renteformlen? Det er må... -
vektorer, ligning for linie
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven: I et koordinatsystem med begyndelsespunkt O(0,0) er der givet punkterne A(2,5) og B(5,2) Linien gennem O og A kaldes l, og linien mellem O og B kaldes m. Bestem en ligning for linien gennem A vinkelret på l. Hvordan griber jeg det an? Jeg ville umiddelbart tro, at de...
