Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19741 til 19760 af 22746
-
Udledning af brydningsloven
ForumindlægHalløjsasa Ja, så gik starten på min forberedelse til fysik. Jeg er dog støt ind i et lille forståelsesspørgsmål. http://peecee.dk/upload/view/117565 Via linket ses 2 figurer. Mit spørgsmål er, hvordan man kommer fra 1 til 2.. Hvis jeg skulle tegne figur 2, ville jeg fortsætte strålen fra mate... -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
Eksempel på newtons anden lov?
ForumindlægJeg er lige nu ved at læse til min fysik årsprøve i 1.g og er dermed stødt på newtons love. Jeg har bare svært ved at forstå Newtons 2. lov og kan ikke finde nogle eksempler på nettet eller i mine bøger. For hans 3. lov er der eksemplet med at hvis en bog liggger på et bord er påvirket af tyng... -
laserpen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at repetere noget fysik og er faldet over en opgave jeg har brug for lidt hjælp med: jeg skal udregne bølgelængden for en laserstråle. jeg ved at jeg skal anvende gitterligningen og isolere bølgelængden, men jeg er lidt usikker på hvordan værdierne skal sættes ind. o... -
brydningsindeks.hvorfor fra luft til glas i det ene tilfælde og glas til luft i det andet??
Forumindlæghej søde mennesker! jeg sidder her med en fysik opgave, med lysets brydning. Vi har lavet nogle forsøg i klassen, med en prisme og laserstråle, hvor vi er nået frem til nogle forskellige resultater. MEN spørsgmålet lyder: lyset bliver sendt fra luft til glas til luft - lige meget hvordan prisme... -
Eksamen??
Forumindlægøhm, jeg ville bare lige spørge om der er nogle flinke mennesker her, som har lyst til at fortælle mig om: -verdens-kredsløb ?? -tilstandsformer -tilstandsændringer -vand som polært stof -det elektriske kredsløb -vand og salt, herunder opløsningers koncentration -kvalitative og kvantitat... -
Eksamen evt alkohol
ForumindlægHej alle. jeg skal op i fysik/kemi 9. klasse afgansprøve her i morgen, og et af mine opgivelses emner er "Slægten Alkohol" Vi er 2 timer til prøve, hvor vi i 30-40 minutter skal opstille nogle forsøg, med tilhørende forklaringer, eller andre fysiske ting fx i form af tegning på tavlen ... -
FSA 2008 - mangler forsøg - hjælp!
ForumindlægJeg til til FSA 2008 Fysik på torsdag, men jeg mangler nogle forsøg til nogle emner: Jordens salte Altså noget med gødning´, nitrogens kredsløb,kalknig af jord, iltsvind, eller sur jord. Jordens skatte Legering, metaller i opløsning, spændingsrækken, korrosiom, rustbeskyttelse jorden og solen ... -
Ideer til gode gymnasier i nærheden af søborg
Forumindlæghej Jeg skal snart ud i 9.klasse, og jeg er meget i tvivl om, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Jeg ved jeg skal vælge min linje, som er mat A, bio A, Fysik B og kemi B. Kan I hjælpe mig med at komme med nogen gode gymnaiser, fordi jeg er meget i tvivl og er lidt bange for, om det gymnaisum jeg ... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
Elasticitetsmodul
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive lidt om træ egenskaber mv. i et teknologiprojekt og er nået til træs elasticitet. Jeg skal fremlægge materialet for min klasse og mine teknologilærer er meget fokuseret på om vi har materialets elasticitet med i fremlæggelsen. Men jeg må ærlig sige jeg synes det er ret i... -
Frekvens, bølger osv. HJÆLP
ForumindlægHar nogle problemer med fysik afleveringen. Er der evt. Nogle der ved følgende Beregn perioden for en bølge med frekvensen 30 Hz I en jerngryde med massen 850g opvarmes 700mL vand fra 10oC til 100oC. Opvarmningen sker på en kogeplade med effekten 1600 W. a) Beregn hvor meget energi ... -
Forsøg til salte.
ForumindlægAng. folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi, kan jeg komme op i emnet ''salte''. Til dette emne har jeg nogle forsøg liggende. Der er dog nogle af dem jeg ikke helt fostår. Nogle der vil hjælpe, evt. med en beskrivelse? (: Forsøg 1 : Fresmtille et salt - Dette forstår jeg godt. F... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
hvad fanden er OV?!?
ForumindlægDet er ret sent at finde ud af, at jeg har brug for hjælp (jeg skal op i fysik/kemi om 7 timer) så derfor går jeg lige til sagen: På et kopiark med ensretning står der på en illustration "OV", og jeg har ingen anelse om hvad det er! Her er et billede af det: http://img401.imageshack.us... -
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
Gødning + H+ ioner
ForumindlægHej allesammen! Hvad har gødning og H+ ioner med hinanden at gøre? Jeg har taget notater uden videre at tænke på hvilken sammenhæng jeg skrev det i. Jeg har skrevet de stærkeste syre ned på samme siden som jeg har skrevet hvordan Cl-, NO3- og SO42- påvises, og om H+ ioner, men jeg kan virkelig ... -
Forsøg: Stående bølger på en fiskesnøre
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik, og har trukket emnet bølger. Jeg skal præsenterer forsøget stående bølger på en fiskesnøre og eftervise, at frekvensen af den n'te partialsvingning er n gange så stor som frekvensen for første partialsvingning (fn = n x f1) Jeg skal endvidere undersøge om... -
Hvad skal jeg skrive om i OSO??
ForumindlægJeg står og skal skrive OSO lige om lidt. Problemet er, at jeg virkelig ikke aner, hvad jeg skal skrive om? Jeg har ingen ide om det overhovedet. Jeg er et meget livligt og energisk mennekse. Jeg elsker at skrive, læse, rejse, tage billeder osv. og vil gerne arbejde med andre mennesker og gerne ... -
Eksamensform i kemi c
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi om et par dage. Min sidste eksamen :D.. Jeg ved bare ikke, hvordan eksamen forløber. Vi har fået udleveret nogle titler, og har 24 min forberedelse og 24 min eksamen, tror jeg. Det jeg ikke ved er, om vi får nogle spørgsmål udleveret eller om vi bare skal snakke om en af d...
